پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بررسی گزینه‌های معرفی‌شده برای وزارت‌خانه‌های اقتصادی دولت دوازدهم نشان می‌دهد تیم اقتصادی دولت جدید منسجم‌تر خواهد بود، گفت: اعضای کمیسیون صنایع جلساتی را با شریعتمداری و ربیعی داشته‌اند.

شعار سال: فریدون احمدی با بیان اینکه گزینه‌های معرفی‌شده برای وزارتخانه‌های اقتصادی دولت دوازدهم با یکدیگر هماهنگ هستند، اظهار داشت: زنگنه، شریعتمداری و کرباسیان در سال‌های قبل با یکدیگر همکاری داشته‌اند و همین مسئله باعث می‌شود تا در تیم اقتصادی دولت دوازدهم بتوانند بهتر با یکدیگر کار کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی معرفی شده برای دولت دوازدهم منسجم‌تر از دولت قبل است، گفت: افرادی که قبلاً با یکدیگر کار کرده‌اند، راحت‌تر می‌توانند در دوره جدید همکاری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع مجلس با ربیعی، گزینه معرفی شده برای وزارت کار گفت: امروز ظهر نیز با آقای ربیعی جلسه خواهیم داشت تا برنامه‌های مدنظر وی مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان مجلس نیز انتظارات خود را از وزیر کار آینده عنوان کنند.

احمدی تصریح کرد: امروز همچنین جلسه‌ای با شریعتمداری گزینه معرفی‌شده برای وزارت صنعت خواهیم داشت تا برنامه‌های وی در بخش صنعت و بازرگانی مطرح و بررسی شود.

* حل مشکلات صنعت نیازمند تقویت صادرات است

وی با بیان اینکه شریعتمداری بهترین گزینه در کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور بوده است، افزود: حمایت از تولید داخل نیازمند تقویت صادرات است و در واقع کلید زنده شدن و اعتلای تولیدات داخلی، صادرات است. به همین دلیل فردی که با تجارت و بازرگانی آشنایی کاملی دارد، می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد بخش صنعت داشته باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر تولید در کشور صورت می‌گیرد ولی با رکود مواجه هستیم و تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولاتشان را در بازارهای جهانی عرضه کنند. برای رفع این مشکل باید فردی با سابقه بازرگانی و تجارت، سکان‌دار بخش صنعت و بازرگانی شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد جهش صادراتی برای تقویت بخش تولید، گفت: تقویت تولید نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و دقیق برای شناسایی بازارهای صادراتی است و آقای شریعتمداری با توجه به پیشینه‌ای که در بازرگانی و تجارت داشته، می‌تواند مشکلات بخش صنعت را برطرف کند.

* طرح یک فوریتی مجلس برای جلوگیری از انتصاب معاونان مسن

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین ایراد کابینه پیشنهادی، بالا بودن سن اعضاء است، گفت:‌ باید رئیس‌جمهور و وزرا را قسم دهیم که از افراد بازنشسته به عنوان معاون وزرا استفاده نشود، بلکه این افراد در بخش خصوصی فعال شوند و از آنها به عنوان مشاوران وزرا بهره گرفته شود که طرحی یک‌ فوریتی در مجلس برای این مسئله در جریان است.

وی ادامه داد:‌ اگر بازنشستگان به عنوان معاونان وزرا یا استانداران حضور داشته باشند باعث از بین رفتن نخبگان خواهند شد.

احمدی در پایان در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر رایزنی برخی نمایندگان مجلس برای انتصاب برخی وزرا گفت: این مسئله در شأن نمایندگان نیست و چنین کاری انجام نمی‌شود.

وی تأکید کرد: نباید در انتصاب وزرا بحث قومیت مطرح شود بلکه باید اجازه دهیم رئیس‌ جمهور تیم کاری خود را انتخاب کند تا بتواند وعده‌هایی که به مردم داده را عملی کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 21 مرداد 96، کدمطلب:13960521000708، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
حتما روی پیشونی ما چیزی نوشته شده؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین