پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه بعد از بازداشت حسین فریدون، روحانی محافظه کار شده است، گفت: به نظر می رسد که روحانی از پوست اصلاح‌طلبی خود درآمده و روح اصولگرایی به خود می گیرد که بسیار خطرناک است.

شعار سال: حجت الاسلام محمد زارع فومنی با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت:‌ کابینه پیشنهادی دارای نواقص زیادی است که مهمترین آن جوان نبودن و عدم حضور زنان در کابینه است.

وی با بیان اینکه در کابینه دولت، به جز یک فرد، بقیه از ضریب سنی بالایی برخوردارند، افزود: نکته دیگر این است که تغییری در کابینه صورت نگرفته و تنها افراد در دولت جابه جا شده اند، باید گفت که هیچ گونه گردش نخبگانی در کابینه مشاهده نمی کنیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه دولت حتی جرات نکرده یک وزیر زن در کابینه معرفی کند، تصریح کرد: این امر با روح رای 24 میلیونی منافات دارد، 50 درصد آراء روحانی را زنان و جوانان تشکیل دادند و عدم حضور زنان و جوانان در کابینه جای تاسف دارد.

حجت الاسلام فومنی با بیان اینکه در حال حاضر در افغانستان با وجود تمام محدودیت های فرهنگی، شاهد حضور زنان در کابینه هستیم، افزود: در دولت احمدی نژاد با وجود تمام ضعف ها، وزیر زن معرفی شد و از مجلس نیز رای اعتماد گرفت، اما در این دولت ما شاهد این رویه نیستیم.

وی با اشاره به عدم حضور اهل تسنن در کابینه گفت: اهل تسنن درصد بالایی از رای روحانی را تشکیل دادند اما سهمی از کابینه نداشتند که برای روحانی نقص است که باید اصلاح کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه کابینه معرفی شده، چندان مورد قبول نیست، گفت: تیم اقتصادی معرفی شده بهتر از تیم قبلی نیست و به شدت ضعیف است، در هر صورت باید دانست که اگر نمایندگان نتوانند با تعیین کابینه کارآمد مطالبات مردم را پاسخ دهند، کارنامه بدی برای خود بر جای خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان به دلیل گرفتن امتیازات و لابی ها رویکرد سازشکارانه با دولت دارند، افزود: به غیر از نمایندگانی که قطب تصمیم گیری محسوب می شوند، سایر نمایندگان سیاهی لشکری بیش نیستند و حتی برای رای دادن به افراد، از بقیه سوال می کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات افزود: اگر نمایندگان اصلاح طلب به مطالبات 24 میلیونی و 40 میلیونی کشور توجه نکنند در آینده شاهد یاس و ناامیدی در جامعه خواهیم بود، بنابراین حداقل 7-8 وزیر پیشنهادی باید تغییر کنند.

حجت الاسلام فومنی با بیان اینکه به نظر می رسد بعد از بازداشت حسین فریدون، روحانی محافظه کار شده است، افزود: روحانی امتیازات زیادی به جناح مقابل می دهد، در حال حاضر چند وزیر پیشنهادی از افراد اصولگرای شناخته شده هستند و این نشان دهنده محافظه کار شدن روحانی است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به نظر می رسد که روحانی از پوست اصلاح طلبی خود درآمده و روح اصولگرایی به خود می گیرد که بسیار خطرناک است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 22 مرداد 96، کدمطلب: ۶۱۹۷۸۰۷:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین