پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
مراسم کلنگ زنی یک بیمارستان در تهران، حاشیه های پررنگ تر از متن داشت. مردم محل به ساخت این بیمارستان به شهرداری اعتراض کردند و گفتند چرا زمین وقفی فضای سبز تغییر کاربری می یابد.

شعارسال: حضور مردم در حاشیه مراسم کلنگ زنی یک بیمارستان در تهران، باعث اعلام نارضایتی از عملکرد شهرداری پایتخت شد.

مردمی که برای آیین آغاز تبدیل زمین موقوفه عمیدی نوری به بیمارستان سوانح و سوختگی عمیدیه آمده بودند، به شهرداری اعتراض کردند که به چه حقی زمین وقفی که دارای کاربری فضای سبز است را تبدیل به بیمارستان می کند.

ابتدای ایده تبدیل این زمین به بیمارستان سوانح و سوختگی از سوختگی شدید مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر شروع شد. طلایی که با حادثه انفجار گاز در منزل مسکونی اش مواجه شده بود، هنگامی که برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی رفته بود، با استقبال سرد پرسنل درمان مواجه شده بود و پس از بهبودی نسبی، بارها از عملکرد تیم درمان سوختگی در تهران اعتراض کرد.

او قول داده بود پیگیر ساخت یک بیمارستان سوانح و سوختگی در تهران باشد که امروز، با عملی کردن وعده خود، باعث شد مردم نسبت به تصمیم جدید شهرداری در تغییر کاربری یک زمین از فضای سبز به خدمات درمانی اعتراض کنند.

امروز مراسمی که با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان اوقاف کشور، استاندار تهران و همچنین مرتضی طلایی برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی عمیدیه در خیابان شهید مطهری تهران برگزار شد با اعتراض شهروندان همراه بود. گروهی از اهالی محل با حضور در این زمین، به مسولان اعتراض کردند چرا می خواهند فضای سبز محل را تغییر کاربری بدهند. آنها به این تصمیم مدیریت شهری و وزارت بهداشت اعتراض کردند و گفتند این موقوفه نباید بیمارستان شود.

شهروندان معترض به خبرنگاران حاضر در این مراسم گفتند: این زمین کاربری فضای سبز داشته و شهرداری تهران کاربری آن را تغییر داده است. در حالی که ماموران مشغول آرام و متفرق کردن مردم بودند، وزیر بهداشت در پاسخ به اعتراض مردم برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در موقوفه عمیدی گفت: ساخت بیمارستان زورکی نمی شود، اگر می دانستم اصلا به این مراسم نمی آمدم.

اینطور که پیداست فعلا ساخت این بیمارستان متوقف بر جلب رضایت اهالی محل شده است. شهرداری تهران پیش از این نیز با تغییر دادن کاربری برخی از عرصه های عمومی فضای سبز باعث نارضایتی شهروندان شده بود و برخی از شهروندان با تجمع در مقابل پروژه هایی مانند ساخت مجتمع فرهنگی در فضای سبز و مشاعات شهرک اکباتان، نسبت به تغییر کاربری فضاهای سبز شهری انتقاد کرده بودند.

هنوز شهرداری تهران توضیح رسمی درباره این موقوفه اعلام نکرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار خبر 20 دی 1394، کدمطلب: 497701، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
دم مردم گرم
حالا خدا کنه وزیر بهداشت از حرف خودش پایین نیاد
البته که باید جای دیگری رو برای ساختن بیمارستان سوانح و سوختگی پیدا کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین