پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه از ­ارزیابی و آسیب شناسی بسته‌های رونق تولید و اشتغال در جلسه هفته آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.

شعار سال: محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درخصوص بسته‌های رونق تولید و اشتغال در جلسه ستاد افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بخش را دنبال می‌کند و از دو طریق برای بخش کارورزی و همچنین پرداخت حق بیمه‌ای که برای فارغ التحصیلان از دولت به دستگاه مربوط انجام شده پیگیر این موضوع است.

وی اظهار داشت: البته در جلسه ستاد، گزارش ویژه این بسته بحث و بررسی نشد، اما میزان پیشرفت کار مجموعه دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که توافق شد برای جلسه آینده، تک تک وزارتخانه‌ها که هر کدام چند موضوع را به عنوان پروژه در دستور کار خود دارند و مدیر پروژه برای آن‌ها انتخاب شده است، غیر از این ارزیابی کلی که از پیشرفت کار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی داشتیم همچنین بتوانیم برای هر یک از پروژه‌ها ارزیابی‌های لازم را به همراه آسیب شناسی انجام دهیم.

ارائه گزارش دستگاه‌ها درخصوص چگونگی پیشرفت پروژه‌ها
رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارائه گزارش دستگاه‌ها درخصوص چگونگی پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شش ماهه اول خبر داد.
محمدباقر نوبخت در پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درخصوص دستور کار جلسه این هفته افزود: امروز در راستای مصوبه ۳۰ فروردین ماه که باید یک سامانه برای بررسی پیشبرد و پایش پروژه‌های ابلاغ شده به دستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شد، گزارش دستگاه‌ها استماع شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اینکه هر یک از دستگاه‌ها باید به صورت ماهانه اعلام کنند که چه بخش از پروژه هایی را که باید در سال ۱۳۹۶ به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شود عملیاتی کرده اند، سازمان برنامه و بودجه به عنوان هماهنگ کننده این شورا ابتدا گزارش تک تک دستگاه‌ها را اعلام کرد و سپس رؤسا و وزرای دستگاه‌ها درخصوص چگونگی پیشرفت پروژه‌ها و اینکه آیا رضایت بخش بوده است یا خیر و همچنین موانع موجود، گزارشی ارائه کردند.
وی اضافه کرد: در این گزارش مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با تک تک دستگاه ها، درخصوص پیشرفت شش ماهه این پروژه‌ها ارزیابی لازم را انجام دهد و آسیب‌های موجود را نیز برشمرد و آنچه را باید برای شش ماهه دوم به پروژه‌ها اختصاص داده شود با اولویت، به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تخصیص دهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: طی آنچه در این شش ماه انجام شده است می‌شود گفت: با عملکرد مناسب دستگاه‌ها در سال ۱۳۹۵، برای سال ۱۳۹۶ عمدتاً نیازمند توجه بیشتری هستیم به ویژه اینکه فاصله‌ای بین عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم پیش آمد و تعدادی از وزرا که عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده اند تغییر کرده اند که البته این دوستان نیز می‌بایست توجیه شوند.
نوبخت گفت: در حال حاضر کار آماده است که ما برای شش ماهه دوم با شتاب بیشتری بتوانیم این تعداد از پروژه‌ها را به انجام برسانیم.
وی در ادامه درخصوص سامانه‌ای که برای پیشبرد و پایش ایجاد شده است اظهار داشت: سامانه‌ای که برای پیشبرد و پایش تهیه شده است، گزارش لحظه‌ای از پیشرفت پروژه‌ها را در دست دارد که باید آن را در هفته آینده گزارش دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 20 شهریور 1396، کد مطلب: 1800513: www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین