پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با پیشنهاد واسطه‌گران برای فروش هواپیمای غیرتخصصی فلایت چک مخالفت کردیم و همین عامل ایجاد حواشی اخیر بود، گفت: مسافران آژانس‌هایی را که بلیت هواپیمای نجف را گرانتر از نرخ مصوب می‌فروشند معرفی کنند.

شعار سال: علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی دریک نشست خبری با بیان اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمات در فرودگاه‌ها منجر به رشد تعداد پروازها و استفاده مسافران از حمل و نقل هوایی شد، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق حمل و نقل هوایی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: این رشد جابه‌جایی مسافر از طریق حمل و نقل هوایی به‌دلیل اعمال روش‌های درست از جمله آزادسازی نرخ بلیت و امکانات در چارچوب اقتصاد مقاومتی بوده است.
رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه نرخ رشد جابه‌جایی مسافر از حمل و نقل هوایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل در سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: در سال‌جاری هم تا به امروز شاهد رشد پنج درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق هواپیما بوده‌ایم که این نشانه نقطه قوت صنعت حمل و نقل هوایی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پروازهای اربعین و گرانفروشی فرودگاه نجف گفت: از آنجایی که تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به نجف بسیار زیاد است و عرضه هم محدود، شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند یک نرخ ثابت برای بلیت این پروازها در نظر بگیرند چرا که احتمال سوء‌استفاده برخی آژانس‌ها برای گرانفروشی وجود داشت.
وی افزود: همچنین شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند یک لیست محدود از آژانس‌ها را برای فروش بلیت نجف در ایام اربعین به مردم معرفی کنند تا از خرید و فروش بلیت در بازار سیاه جلوگیری شود.
رئیس سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به رفتار مسئولان فرودگاه نجف مبنی بر افزایش قیمت سوخت و نرخ هندلینگ فرودگاهی اظهار داشت: مذاکراتی را برای تعدیل قیمت‌ها انجام داده‌ایم و از مسئولان عراقی در حال پیگیری هستیم البته برخی از ایرلاین‌ها تصمیم‌ گرفتند پرواز خود را به فرودگاه‌های بغداد منتقل کنند.
عابدزاده با اشاره به برخورد با آژانس‌هایی که بلیت نجف را گرانتر از نرخ مصوب به مردم فروخته‌اند، گفت:‌ تاکنون مانع از فعالیت چند آژانس شده‌ایم و اگر کسی مستنداتی مبنی بر گرانفروشی از سایر آژانس‌ها دارد، می‌تواند مستندات خود را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار دهد تا با آن آژانس متخلف برخورد قانونی انجام شود.
وی همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده برای قراردادهای خرید هواپیماهای فلایت چک اظهار داشت: برای حفظ ایمنی فرودگاه‌های کشور به هواپیماهای فلایت چک نیاز جدی وجود دارد. از سال 52 تا 92 بررسی ایمنی فرودگاه‌های کشور با دو فروند هواپیمای فلایت چک انجام می‌شد و این دو فروند هواپیما در طول 40 سال این اقدامات را انجام می‌دادند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از خروج این دو هواپیما از ناوگان نیاز مبرم به خرید هواپیماهای فلایت چک داشتیم. نخستین فروند هواپیمای فلایت چک را در دوران تحریم و در شرایط بسیار سخت خریداری کردیم. تصمیم براین بود که هواپیمای دوم و سوم را خریداری کنیم و باید هواپیمایی خریداری می‌شد که مورد تأیید باشد. وی تأکید کرد: در این بین عده‌ای اصرار بر این داشتند هواپیمایی را که مورد تأیید ما نیست به کشور وارد کنند، هواپیمایی را که قابلیت‌های مورد نیاز را نداشت را خریداری نکردیم بنابراین عده‌ای واسطه‌گر حواشی را برای قرارداد خرید هواپیمای فلایت چک ایجاد کردند.
رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: هواپیمایی که واسطه‌گران اصرار فروش آن به ایران را داشتند صفحه پروازی 20 هزار پایی را داشت که اساساً مناسب شرایط جوی و جغرافیایی ایران نبود و با خرید آن مخالفت شد و همین عامل ایجاد هیاهو و حواشی از سوی واسطه‌گران شده بود.

«فلایت چک» دوم را در مناقصه خریدیم
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه انتشار اسناد قرارداد خرید فلایت چک اول یک توطئه بود از ورود فلایت چک دوم تا هشت ماه آینده به کشور خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه توسعه فرودگاهی در کشور در دست اجرا است. رحمت‌الله مه‌آبادی اظهار کرد:‌ از زمان تسخیر لانه جاسوسی صنعت هوانوردی کشور تحریم شد و طی چند سال اخیر این حلقه بسیار تنگ‌تر شد. در حوزه ناوبری وضعیت به حدی وخیم بود که تجهیزات ما دچار قطعی‌های متعدد بود. وی با اشاره به اینکه در سیستم‌های نظارت بر حوزه کمک ناوبری دچار مشکلات عدیده بودیم، افزود: در حوزه راداری هم مشکلات زیادی داشته‌ایم که نمونه آن قطعی 45 روزه خدمات در برخی فرودگاه‌ها بود.
مه‌آبادی با اشاره به خرید فلایت چک، گفت:‌در قالب یک مناقصه بین‌المللی قرارداد خرید فلایت چک دوم امضا شده که تا هشت ماه آینده این هواپیما وارد کشور می‌شود. وی، گفت: قرارداد خرید فلایت چک اول محرمانه بود که شخصاً انتشار آن را یک توطئه می‌دانم. اما هواپیمای دوم فلایت چک بر اساس یک قرارداد شفاف در قالب مناقصه بین‌المللی خریداری شده است. مه‌آبادی با اشاره به اینکه 1000 میلیارد تومان طرح فرودگاهی آماده افتتاح است، گفت:‌ هم‌اکنون 125 طرح در سطح فرودگاه‌ها در حال اجرا است و ساخت و ساز و نوسازی بسرعت در فرودگاه‌ها در حال انجام است. در حوزه مدیریت و کادرسازی اقداماتی انجام شده که بزودی نخستین سری مدیران راهی آموزش می‌شوند تا بتوانیم نسل جدید مدیران در لول جهانی را تربیت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 آبان 96، شماره: 205810


اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین