پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طی نشست های مکرر با شورای شهر و شهرداری کرج ضرورت تدوین سند توسعه برای کلانشهر کرج اعلام شده است.

شعار سال: محمد جواد کولیوند روزسه شنبه در نشست خبری نمایندگان مردم کرج ، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: این سند باید توسط شهرداری مطالعه و پس از اعلام به شورای اسلامی شهر کرج مصوب شود.

وی ادامه داد: از جمله تاثیرات مثبت اجرای این طرح آن است که اگر تغییر مدیران داشته باشیم برنامه های مدون این سند می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
کولیوند گفت: دراین سند توسعه موضوع مهم پروژه های ملی که به هیچ وقت نباید متوقف شود نیز مدنظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: امروز راه از زیرساخت های مهم به شمارمی رود که نقش مهمی را برای پتانسیل اقتصادی فرودگاه پیام ایفاء می کند بنابراین این امر هرچه بیشتر مدنظر قرار گیرد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در استان البرز پروژه های ملی مهمی را شاهد هستیم که باید برای ارائه خدمات رفاهی بیشتر به مردم روند اجرایی آنان بصورت مستمر تحت نظارت باشد.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری علاوه بر حفظ و تلاش برای سیمای شهری باید پروژه های خود را در بخش های مختلف را دنبال کند.
کولیوند گفت: امسال در بحث اشتغالزایی استان البرز نیز 42 هزار نفر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کردند این درحالی است که با تاکید استاندار البرز هدف گذاری برای اشتغالزایی 45 هزار نفر شده است.
وی اضافه کرد: اما نکته قابل توجه دراین زمینه آن است که اکنون در دنیا 75 درصد اشتغالزایی در فضای ای تی است که باید تلاش های ویژه ای دراین زمینه صورت گیرد.
نماینده مردم کرج در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت : با دولت دراین زمینه مذاکراتی شده واگر دولت بپذیرد طرح را ادامه خواهیم داد ، دولت به هر شکل لایحه نداده و مذاکرات متعددی داشتیم .
وی ادامه داد: اگر طرح به سمت افزایش 40 نفر نمایندگان مجلس پیش رود برای البرز دو نماینده پیشنهاد و اگر طرح به سمت افزایش 20 نفری نمایندگان مجلس پیش رود برای این استان یک نماینده پیشنهاد می شود.
کولیوند یاد آورشد: درخصوص پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان البرز ذکر این نکته ضروری است که برخی از پروژه ها زمان بر است.
وی افزود: اجرای برخی از مصوبات این سفر به سه سال زمان می برد و با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی براینکه ترافیک مشکل اساسی البرز است پروژه ادامه همت مدنظر قرار گرفته است.
نماینده مردم کرج در مجلس یادآورشد: مصوبه شهرک علمی برکت است و توجه بیشتر به منطقه اقتصادی پیام ازدیگر نتایج این سفرمهم بوده است .
وی افزود: برای سفر 300 پروژه پیش بینی شده بود و قاعده کار سفررئیس جمهوری تکمیل پروژه های دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در این سفر پر برکت 46 پروؤه ملی و استانی تعریف شد.
کولیوند درخصوص سهم 3درصدی معلولان از اشتغال در دستگاه های اجرایی نیز گفت: نوع کار برای این افراد باید در حد توانایی آنان تعریف شود تا به حقوق خود برسند.
وی در خصوص طرح ساماندهی قلیان سراهای البرز نیز گفت: درطرحی مشترک با دادسرای انقلاب اسلامی و پلیس این طرح به اجرا درآمده است .
کولیوند ادامه داد : قلیان سراهای فاقد مجوز قانونی جمع آوری شد و در قلیان سراهایی که مجوز نیز دارند دوربین مدار بسته نصب می شود.
وی تاکید کرد: برخی از این مکان ها ممکن است که فضا را برای نسل جوان به سمت و سوی دیگری ببرد اما باید برای حفظ فضای کسب و کار جایگزین دیگری داشت.
نماینده مردم کرج ادامه داد: نگاه به تغییر مدیریتی دراستان البرز نگاه به مدیریت بومی همیشه در دستور کار بوده است اما باید تعریف درستی از بومی بودن داشت .
وی اضافه کرد: مدیر باید تخصص،تعهد و تعبد را داشته باشد و شایسته سالاری بطور کامل دراین امر مهم حاکم باشد و کلید جابجایی باید شایسته سالاری باشد.
کولیوند گفت: نگاه به مجموعه مدیریت شهری باید نگاه مدیریت شایسته باشد بطوریکه کیفیت کار و ارتباط مستقیم با مردم داشته باشند و تذکرات لازم داده شده است.
وی درخصوص تیم سایپا نیز افزود: تیم سایپا اگر باشگاهی درالبرز داشته باشد با هدف استعداد یابی استقبال می شود و تیم اکسین نیز باید به سمت باشگاه شدن پیش رود.
نماینده مردم کرج خاطرنشان کرد: امروز در حوزه راه شاهد آن هستیم که پیشرفت قابل توجه قطعه اول تهران - شمال از جمله آن بشمارمی رود و بحث چهار ریله کردن راه آهن جمهوری اسلامی است که مورد پیگیری است .
وی با اعلام اینکه از پارک جهان نما در طرح تفصیلی البرز است تاکید کرد: بزرگراه شمالی طرح جامع کرج است و ترافیک مشکل آلودگی برای البرز دارد که با دید ویژه به آن نگاه کرد.
این نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درخصوص سوالی مبنی برمشکلات کودکان ضایعات شهری همچنین گفت: لایحه کودک به مجلس داده نشده و درصورت ارائه اسناد و مدارک معتبر مشکلات این موضوع در کمیسیون ویژه آن بررسی و دنبال می شود.

***هرنوع تغییر کاربری در باغ سیب کرج پیگیری می شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: هرنوع تغییر کاربری در باغ سیب مهرشهر کرج مورد پیگیری قرار می گیرد.
کولیوند در جمع خبرنگاران افزود: این باغ کاربری کشاورزی داشته و درصورت اقدام برای تبدیل به بافت مسکونی و ساخت و ساز به کمیسیون ماده پنج فرستاده می شود.
وی ادامه داد: این اقدام برای تبدیل باید به تایید شورای عالی شهرسازی و معماری برسد و اگر مجوز غیرقانونی دراین زمینه داده شود مورد پیگیری قرارمی گیرد.
وی تاکید کرد: پیگیری ها دراین زمینه از مدتها قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 16 آبان96، کدمطلب:82722544، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین