پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
با امضای تفاهم نامه بین صندوق نوآوری و شکوفایی و مناطق آزاد هفت صندوق خطر پذیر در مناطق آزاد راه اندازی می‌شود.

شعار سال: خزرایی مدیر انتقال فناوری مناطق آزاد در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق نوآوری و شکوفایی و مناطق آزاد که در ساختمان این صندوق برگزار شد گفت: یکی از اهداف مناطق آزاد ایجاد مراکز انتقال فناوری و برهمین اساس تا سال ۹۴ صد واحد فناور ایجاد شده است هم چنین مقرر شد تا تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد افزایش پیدا کند
وی افزود: به همین دلیل تا پایان سال
۹۵ تعداد ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان را در مناطق آزاد ایجاد کردیم که براساس ابلاغیه صادر شده مقرر شد تا ۲۰ درصد به شرکت‌های فناور مناطق آزاد اضافه شود.
خزرایی ادامه داد: باید تعداد واحدهای فناور در مناطق آزاد به
۲۴۰ واحد می‌رسید که با حمایت‌های صورت گرفته در حال حاضر ۲۶۱ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد مستقر شده اند
وی در پایان خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده میان مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق‌های خطرپذیر نیز در مناطق آزاد برای حمایت از تولیدات فناورانه ایجاد می‌شود.
در ادامه مهدی غلاملو مدیر سرمایه گذاری ریسک پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی توضیح داد: صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر زیرمجموعه سرمایه گذاری‌های خصوصی هستند و یکی از روش‌های تامین مالی شرکت‌های فناوری و ایده‌های فناورانه به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: برهمین اساس تفاهم نامه‌ای با مناطق آزاد منعقد می‌شود تا
هفت صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در این مناطق راه اندازی شوند البته این مناطق ظرفیت زیادی در راه اندازی این صندوق‌ها دارند.
غلاملو در پایان خاطر نشان کرد: کمک و ایجاد صندوق‌های خطر پذیر جزو وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌ها در مناطق آزاد تمایل به دانش بنیان شدن ندارند، اما راغب سرمایه گذاری خطر پذیر هستند. حرکت به سمت کارافرینی فناورانه با ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر امکان پذیر می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 آذر 96، کد مطلب: 649455: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین