پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار به افزایش قابل توجه در ورود گردشگران خارجی به چابهار در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بازدید کردند.

شعارسال: مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار به افزایش قابل توجه در ورود گردشگران خارجی به چابهار در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بازدید کردند.

طاهره شهرکی اظهار داشت: در 8 ماه نخست سال جاری بیش از 855 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های منحصر‌ به‌فرد چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بازدید کردند که از این تعداد بیش از 5 هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

وی بابیان اینکه در 12 ماه سال 95 تنها 8 هزار گردشگر خارجی از چابهار بازدید کردند، افزود: هر چند افزایش قابل توجهی در تعداد گردشگران ورودی به چابهار در سال 96 وجود دارد اما این تعداد گردشگر در مقایسه با 200 جاذبه منحصر به فرد چابهار و سواحل مکران آمار قابل‌ توجهی نیست.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: با زیرساخت‌هایی که به تدریج در چابهار به‌عنوان قلب سواحل مکران ایجاد می‌شود امیدواریم سواحل مکران به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود و شاهد ورود سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به سواحل مکران باشیم.

شهرکی تعداد مراکز اقامتی منطقه آزاد چابهار را 7 مرکز برشمرد و تصریح کرد: هم‌اکنون در منطقه آزاد چابهار 3 هتل با 100 اتاق، یک مجتمع کلبه مانند محلی در پلاژ ساحلی تیس، یک هتل آپارتمان و 2 مجموعه ویلایی با 700 تخت برای اقامت گردشگران وجود دارد.

وی با اشاره به ساخت بزرگترین هتل جنوب شرق کشور در چابهار، افزود: هتل 26 طبقه‌ای "سدس" به عنوان بزرگترین هتل جنوب شرق کشور هم‌اکنون با سرمایه 300 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و با متراژ 110 هزار مترمربع در منطقه آزاد چابهار در حال احداث است و این در حالی است که مجوز احداث 4 هتل دیگر نیز در سال جاری صادر شده که به مراتب عملیات احداث آنها تا پایان سال آغاز می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 1594974، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین