پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین می گوید: مردم استان بیش از73 میلیارد و178میلیون ریال برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به هلال احمر اختصاص دادند.

شعار سالحسن آصفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از این میزان یک میلیارد و 159 میلیون ریال کمک نقدی بود که مردم استان به صندوق‌های مستقر در چادرهای هلال احمر واریز و یا به حساب 99999 و سایر شماره های ارسالی جمعیت هلال احمر واریز کرده‌اند.

وی، ارزش ریالی کمک‌های غیرنقدی مردم قزوین به زلزله زدگان کرمانشاه را نیز 72 میلیارد و 19 میلیون و 350 ریال اعلام کرد.

آصفی ادامه داد: اقلام ارسال شده به مناطق زلزله زده در کرمانشاه شامل 302 هزار و 476 بطری آب معدنی، 277 هزار و 581 قرص نان، 2هزار و 404 تخته موکت، 13 هزار و 426تخته پتو، 95 هزار و 477 قوطی کنسرو، ظروف نایلون، لوازم بهداشتی، وسایل گرمایشی ،پوشاک، مواد غذایی و انواع دارو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله درکرمانشاه، 65 نیروی عملیاتی در قالب 14 تیم تخصصی شامل یک تیم ارزیاب، 6 تیم اسکان، یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع و 6 تیم آوار برداری به همراه 17 خودروی آمبولانس، ست نجات و خودروهای کمک دار با تجهیزات انفرادی و گروهی به منظور امدادرسانی اعزام و پس از آن توزیع نظام مند خدمات و کمک‌های مردمی با تکیه بر دفترچه‌های امدادی انجام شد.

آصفی همچنین گفت: پس از امداد رسانی نیز تیم سحر(ساماندهی حمایت های روانی) هلال احمر استان قزوین با حضور در مناطق آسیب دیده در قالب 2 تیم 14 نفره به همراه یک روانشناس، اجرای برنامه‌های عمومی و اختصاصی را برای گروه های سنی مختلف در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این اقدام که طی 6 روز حضور در هشت روستا و در 6 نوبت در شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین در راستای تسکین هموطنان بویژه کودکان آسیب دیده روستاها انجام گرفت، در مجموع 2 هزار و 300 کودک زلزله زده کرمانشاهی از خدمات تیم سحر امور جوانان هلال احمر استان، بهره مند شدند.

وی از رونمایی رسمی سایت سوگ مهر آور استان قزوین خبر داد و درباره نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح بخشی از پیام‌های تسلیت برای افراد متوفی توسط جمعیت هلال احمر تامین می‌شود و در عوض هزینه‌های اضافی برای برگزاری مراسم های یادبود صرف کمک به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 19آذر 96، کدمطلب:568254، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین