پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی ، دکتر مرتضی رضایی امروز سه شنبه در همایش روز جهانی تخم مرغ با بیان این که صنعت دام و طیور از بزرگترین صنایع کشور است، اظهار داشت: نیمی از پروتیین حیوانی مورد نیاز مردم در صنعت دام و طیور تامین می شود و برای پایداری صنعت دام و طیور کشور باید برنامه ریزی دقیق تری انجام شود.معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تامین نهاده های دامی نیز گفت: یکی از مشکلات ما، وابستگی صنعت طیور و دام به نهاده های وارداتی است.
شعارسال:معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارزش محصولات پروتئین حیوانی در کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی ، دکتر مرتضی رضایی امروز سه شنبه در همایش روز جهانی تخم مرغ با بیان این که صنعت دام و طیور از بزرگترین صنایع کشور است، اظهار داشت: نیمی از پروتیین حیوانی مورد نیاز مردم در صنعت دام و طیور تامین می شود.

وی با تاکید بر این که برای پایداری صنعت دام و طیور کشور باید برنامه ریزی دقیق تری انجام شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی، تامین غذای مردم و اشتغال اهمیت زیادی دارد.

رضایی،محصول تخم مرغ را غذای ارزشمند به لحاظ تغذیه ای و تامین پروتیین دانست و گفت: پیش از انقلاب، کسری تخم مرغ مورد نیاز از کشورهای دیگر تامین می شد، اما اکنون با تلاش و زحمات تولید کنندگان و توسعه صنعت مرغ تخم گذار صادرات ۱۰۰ هزار تنی این محصول را در سال های اخیر داشته ایم.

وی افزود: در کشور ما، ظرفیت تولید مرغ تخم گذار حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد امکان توسعه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تامین نهاده های دامی نیز گفت: یکی از مشکلات ما، وابستگی صنعت طیور و دام به نهاده های وارداتی است.

وی ادامه داد: اگر به نهاده های تولد داخل توجه شود می تواند میزان وابستگی به نهاده های وارداتی را کمتر کند.

رضایی زنجیره تولید در صنعت طیور را شامل حلقه هایی همچون تولید کنندگان، تجار، صنعتگران بخش، صنایع دارویی، پرورش دهندگان، صنایع بسته بندی و فرآوری، کشتارگاه ها، کارگاه های حمل و نقل دانست و اظهار داشت: تمام این حلقه ها در پایداری تولید نقش مهمی دارند به طوری که در بخش حمل و نقل سالانه دو میلیون تن نهاده طیور جابجا می شود.

وی تولید ۱۰ میلیون تن شیر خام و صادرات یک میلیون تن مواد محصولات لنبی را از دستاوردهای بخش دام کشور عنوان کرد.

رضایی، قدیمی بودن تاسیسات و ساختمان ها، وابستگی به نهاده ها و شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال های گذشته را از جمله مشکلات صنعت طیور برشمرد.

وی ساماندهی مرغن بومی و رنگی در روستاها را از برنامه های معاونت امور تولیدات دامی بیان و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ از این محل تولید می شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر آمایش سرزمینی نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد صنعت مرغ تخم گذار در ۱۱ استان کشور قرار دارد و بیشترین میزان بیماری آنفولانزای پرندگان در این استان ها اتفاق افتاده که با خسارتی همراه شد.

وی افزود: صنعت مرغ تخم گذار باید در مناطقی که تراکم کمتری دارند پخش شود و این یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که نیاز به حمایت و ابزارهای حاکمیتی دارد.

رضایی، رونق بازارهای صادراتی تخم مرغ را از دیگر برنامه ها نام برد و اذعان داشت: تمام کشورهای منطقه خواهان تخم مرغ ایران هستند و در این راستا و به منظور توسعه بازارهای صادراتی تولید کنندگان باید استانداردهای بهداشت دامی را رعایت کنند.

وی به افزایش سرانه مصرف تخم مرغ نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین مصرف تخم مرغ در ایران سالانه حدود ۱۹۰ عدد است در حالی که سرانه مصرف ۲۵۰ عدد در سال قابل دسترسی است.

در این همایش، رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور نیز بر ترویج و اصلاح الگوی مصرف تخم مرغ در کشور تاکید کرد.

دکتر سعید اسماعیل خانیان، هدف از برگزاری این همایش را ترویج مصرف تخم مرغ توسط مردم عنوان کرد.

وی افزود: اعلام ماموریت برای رشد و توسعه صنعت تولید تخم مرغ، توجه به زنجیره تولید تا مصرف، ترویج مصرف به منظور افزایش میزان مواد پروتیین حیوانی در سبد خانوار و فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف از اهداف این موسسه است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری وزارت جهاد کشاورزی ،تاریخ انتشار17 مهر 97، کدمطلب: 100148، www.dla.maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین