پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
ذی نفعان یک بانک، از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. «در نظر گرفتن نیازهای حال و آتی ذی نفعان ضمن تاکید بر بانکداری سبز و مسئولیت های اجتماعی ،جهت خلق ارزش برای کلیه ذی نفعان» فرازی از بیانیه مأموریت بانک بانک پاسارگاد است که با دقت و شفافیت کامل مورد تصریح و توجه قرار گرفته است.
شعار سال: ذی نفعان یک بانک، از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. «در نظر گرفتن نیازهای حال و آتی ذی نفعان ضمن تاکید بر بانکداری سبز و مسئولیت های اجتماعی ،جهت خلق ارزش برای کلیه ذی نفعان» فرازی از بیانیه مأموریت بانک بانک پاسارگاد است که با دقت و شفافیت کامل مورد تصریح و توجه قرار گرفته است.

شناسایی و دسته بندی ذی نفعان : 

بر مبناي تئوري ذي نفعان، راهبردهاي اصلی بانک در تعامل با ذی نفعان خود، از میزان قدرت و علاقه آنان شکل می گیرد. بر این مبنا، چهار حوزه مسئولیت مطابق شکل زیر برای بانک پیش بینی شده و بر پایه آن شناسایی و مدیریت ذی نفعان انجام پذیرفته است. ذی نفعان کلیدی بانک، شامل مشتریان حقیقی و حقوقی هستند که( شامل مشتریان، همکاران، جامعه، شرکای تجاری و تامین کنندگان، محیط زیست و سهامداران) ملهم از رویکرد راهبردی بانک در قالب باور و شعار «مشتری ذات بانک است» مورد توجه ویژه قرار دارند. 

شناسایی و تعامل با ذینفعان در بانک پاسارگاد
محورهای مسئولیت بانک

تعامل با ذی نفعان کلیدی و شناسایی نیازها و انتظارات ایشان : 

بانک پاسارگاد به منظور حصول اطمینان از حفظ منافع ذی نفعان به صورتی متوازن، تماس فراگیر، مستمر و صمیمانه با ایشان و شناسایی نیازها و انتظارات آنها را همواره مدنظر قرار داده است. رویکرد بانک پاسارگاد در شناسایی نیازها و انتظارات ذی نفعان کلیدی، مستندسازی تعاملات مستمر با گروه های مختلف ذینفع شناسایی شده و توسعه بسترهای تعاملی متناسب با نیازهای ارتباطی هر بخش، می باشد. شمای کلی شیوه های ارتباطی بانک پاسارگاد با گروه های مختلف ذی نفعان کلیدی، در جدول زیر نشان داده شده است.
  
 ذی نفع کانال های تعامل با ذینفع بانک پاسارگاد
مشتریان

شعبه ها، وب سایت بانک، نشست های هم اندیشی با مشتریان، تحقیقات میدانی رضایت مشتریان، کانال های شبکه های اجتماعی، سامانه CRM

همکاران
پورتال داخلی، وب سایت بانک، جلسه های داخلی، تحقیقات سنجش رضایت همکاران، سیستم ارزیابی عملکرد، نظام پیشنهادات، اتاق فکر مجازی و عملیاتی 
جامعه
وب سایت بانک، برنامه های آموزش بانکداری، کنفرانس ها و سمینارها، جلسه های ملاقات حضوری، تماس تلفنی، رسانه های ارتباط جمعی 
 شرکای تجاری و تامین کنندگان
جلسه های دوره ای، تماس تلفنی، پست الکترونیک 
 محیط زیست
کنفرانس ها و سمینارها، برنامه های آموزش بانکداری الکترونیک 
 سهامدارانجلسه های مجامع عمومی عادی و فوق العاده، جلسه های ملاقات حضوری، کنفرانس ها، بورس سهام و آگهی های مطبوعاتی، وب سایت و پست الکترونیک بانک، پاسخگویی حضوری در بانک 
 
 
کانال های تعامل با ذینفعان در بانک پاسارگاد









اثرات فعالیت بانک بر توسعه پایدار و حقوق ذینفعان : 

توجه همه جانبه به اثرات فعالیت های بانک بر توسعه پایدار از جمله موضوعاتي است که در بانک پاسارگاد، تأکید قابل ملاحظه اي به آن شده است. بانک پاسارگاد با توجه به آگاهی و شناخت تأثیر فعالیت های خود بر توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی، با تعریف و تدوین رویکردهای مؤثر بر اساس ایجاد رابطه برد- برد سعی نموده نسبت به احقاق حقوق حقه ذی نفعان از طریق شناسایی حوزه های اصلی عملکردی تأثیرگذار بانک بر ایشان و همچنین فرصت ها، چالش ها و ریسک های مربوطه اقدام نماید. بانک پاسارگاد از همان بدو تأسیس با انتخاب نام پاسارگاد که یادآور هویت و تاریخ ملی و افتخارآمیز ایرانیان است و با رویکردی مشخص نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی در قبال جامعه ایرانی، نوید حضور یک بانک خصوصی پیشتاز و نوآور را در اذهان تداعی نمود و امروز پس از گذشت 13 سال، براساس بازخوردهایی که از اقشار مختلف و توسط نهادهای مستقل اخذ شده، به درستی می توان استنباط کرد که «بانک پاسارگاد» گزینه مناسبی برای ارائه خدمات بانکی به مردم شریف کشور عزیزمان است. مدیریت مطلوب، تنوع خدمات و به خصوص استاندارد کیفی بالای آن در کنار دانش و تجربه همکاران و همچنین توجه به ابعاد بشردوستانه در برنامه ریزی فعالیت ها و اقدامات بانک، از جمله مصادیق رویکردهای توسعه پایدار در بانک پاسارگاد است. الزامات زیر از جمله موضوعاتی است که بانک پاسارگاد در جهت تأمین منافع نه تنها سهامداران بلکه کلیه ذي نفعان به عنوان الگوی پاسخگویی اجتماعی خود برگزیده و خود را متعهد و ملزم به رعایت اصول زیر می داند:

***پاسخگويي (Accountability):  پاسخگویی در برابر تأثیرات تصمیم های بانک بر جامعه ایرانی و اقتصاد .

*** شفافیت (Transparency): شفافیت در تصمیم ها و فعالیت هایی که جامعه و محیط زیست را تحت تأثیر قرار مي دهند.

*** رفتار اخلاقي (Ethical Behavior):  اتخاذ تصمیم هایی بر پایه صداقت، عدالت و احترام.

*** احترام به منافع ذینفعان (Respect for Stakeholder Interests): شناسايي و اهمیت قائل شدن برای ذي نفعان .

 *** احترام به حاکمیت قانون (Respect for the Rule of law): لزوم آگاهي و تبعیت از قانون در کلیه فعالیت ها .

*** احترام برای هنجارهاي رفتاري بين المللي (Respect for International Norms of Behavior):  رعایت هنجارهای رفتاری با شرکای بین المللی در جهت اعتلای نام ایران .

*** احترام برای حقوق انسان ها (Respect for Human Rights): رعایت کامل حقوق گروه های مختلف ذی نفعان و عموم مردم .



تشويق ذی نفعان به مشارکت در فعالیت های مرتبط با بهبود محیط زیست و حفظ حقوق و منافع نسل های آینده :


راهبرد محوری بانک پاسارگاد در این زمینه ،سازمان دهی و توسعه فعالیت ها به عنوان یک «بانک پایدار» و «سازمان سبز» است. از این رو برنامه های گوناگون برای تحقق این راهبرد در حوزه های گوناگون به اجرا درآمده است که اهم آنها عبارتند از:


*** طراحی محصولات و خدمات متناسب با بهبود محیط زیست و فرهنگ سازی لازم  : بانک پاسارگاد با سرمایه گذاری سنگین در بخش فناوری های IT و ICT زمینه لازم برای توسعه بانکداری دیجیتال را فراهم آورده و براساس آن محصولات و خدمات متنوعی را از جمله بانکداری مجازی، پرداخت امن، همراه بانک، تلفن بانک و ... طراحی و عملیاتی نموده است. هم چنین با پذیرش هزینه های مربوطه برنامه های آموزش رایگان بانکداری مدرن را در سطح تمامی شعبه ها و نیز سازمان های علاقمند با هدف فرهنگ سازی و آشنایی عموم مردم با آن در دستور کار قرار داده است.

*** برنامه ریزی کاهش مصرف انرژی های آلاینده و استفاده از انرژی های نو : تجهیز آزمایشی برخی شعبه های بانک به تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی (فتوسل) برای روشنایی شعبه ها با هدف بررسی موضوع و برنامه ریزی برای توسعه آن به تمامی شعبه ها، اجرای طرح هوشمند کاهش مصرف انرژی ساختمان های ستادی، طراحی ساختمان جدید بانک به شکل ساختمان سبز و ... اقدامات شاخص بانک در این زمینه است.

*** برنامه ریزی برای تحقق بانک سبز : در این زمینه کارگروهی در سطح بانک تشکیل شده و اقدامات متنوع و گوناگونی را سامان داده است، از جمله هم اندیشی و به بحث گذاردن موضوع در سطح تمامی همکاران و جمع آوری نظرات و پیشنهادهای همکاران که بدیهی است مجموعه فعالیت های بالا در زمینه های گوناگون از جمله کاهش نیاز به تردد در سطح شهر، استفاده حداقلی از پول کاغذی، عدم مصرف کاغذ، عدم نیاز به مصرف منابع گوناگون، کمک به کاهش آلودگی محیط زیست و ... به بهبود محیط زیست و حفظ حقوق و منافع نسل های آینده کمک می کند.

*** طراحی، پیاده سازی و بهره برداری از سیستم های مدیریتی :  استقرار سیستم پورتال سراسری، ایجاد سامانه های متعدد اطلاع رسانی، طراحی فرآیندهای کاری با حداقل استفاده از فرم ها و برگه های کاغذی و ... از جمله اقدامات شاخص در این زمینه است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از کتاب مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد
اخبار مرتبط
برچسب ها: بانک پاسارگاد ، ذینفعان بانک ، ذینفعان بانک پاسارگاد ، شناسایی ذینفعان ، شناسایی ذینفعان بانک پاسارگاد ، محورهای مسئولیت بانک ، محورهای مسئولیت بانک پاسارگاد ، تعامل با ذی نفعان کلیدی ، تعامل با ذی نفعان کلیدی بانک پاسارگاد ، دکتر مجید قاسمی ، شناسایی نیازهای ذینفعان بانک ، شناسایی نیازهای ذینفعان بانک پاسارگاد ، حقوق ذینفعان ، حقوق ذینفعان بانک پاسارگاد ، فعالیت های مرتبط با بهبود محیط زیست ، فعالیت های بانک پاسارگاد مرتبط با بهبود محیط زیست ، کانال های تعامل با ذینفع بانک پاسارگاد ، اثرات فعالیت بانک بر توسعه پایدار ، دکتر قاسمی ، اثرات فعالیت بانک پاسارگاد بر توسعه پایدار ، قاسمی پاسارگاد ، برنامه ریزی برای تحقق بانک سبز ، برنامه ریزی بانک پاسارگاد برای تحقق بانک سبز ، مدیرعامل بانک پاسارگاد ، پاسخگویی در بانک پاسارگاد ، شفافیت در بانک پاسارگاد ، رفتار اخلاقی در بانک پاسارگاد ، احترام به منافع ذینفعان در بانک پاسارگاد ، احترام به حاکمیت قانون در بانک پاسارگاد ، احترام به حقوق انسان ها در بانک پاسارگاد ، احترام برای هنجارهاي رفتاري بين المللي در بانک پاسارگاد ، سازمان سبز ، بانک پایدار ، مسئولیت اجتماعی ، مسئولیت اجتماعی در بانک پاسارگاد ، مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین