پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۷۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در کشور زیر سوال است، گفت:امروز آموزش طبقاتی در کشور داریم و هر فردی پول بیشتری داشته باشد از خدمات بهتری بهره‌مند می‌شود که نمی‌توان بی تفاوت از کنار این واقعیت گذشت.

شعارسال: عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در کشور زیر سوال است، گفت:امروز آموزش طبقاتی در کشور داریم و هر فردی پول بیشتری داشته باشد از خدمات بهتری بهره‌مند می‌شود که نمی‌توان بی تفاوت از کنار این واقعیت گذشت.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره اعلام اسامی نفرات برتر کنکور و جای خالی مدارس دولتی و ارتباط این موضوع با "عدالت آموزشی" و "طبقاتی شدن آموزش کشور" اظهار‌کرد: موضوعی که باید به شکل جدی بررسی شود این است که چرا شاخص‌های کیفی مدارس دولتی با افت همراه شده است، آیا این درست است که کیفیت مدارس دولتی نسبت به غیردولتی‌ها پایین‌تر است؟

وی افزود: موضوع دوم این است که چرا در کشور 24 نوع مدرسه داریم؟ اگر این مدارس با یکدیگر متفاوت هستند چرا آنها را ادغام نمی‌کنند، هر وزیری که می‌آید از کاهش تنوع مدارس سخن می‌گوید اما در اجرای آن موفق نمی‌شود، کجای دنیا این همه تنوع در مدارس وجود دارد که منجر به کیفیت‌های متفاوت آنها هم می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع سوم این است که امروز آموزش طبقاتی در کشور داریم و هر فردی پول بیشتری داشته باشد از خدمات بهتری بهره‌مند می‌شود که نمی‌توان بی تفاوت از کنار این موضوع گذشت.

حجت الاسلام سلیمی بیان‌کرد: موضوع چهارم این است، چرا وقتی در سال‌های گذشته، تعدادی از نفرات برتر کنکور از میان دانش‌آموزان مدارس دولتی بودند، مسئولان آموزش و پرورش با افتخار آن را نتیجه عملکرد مدارس می‌دانستند اما هم اکنون می‌گویند که کسب رتبه‌های برتر به عملکرد مدارس و آموزش و پرورش بستگی ندارد، این تناقض قابل پذیرش نیست.

وی متذکرشد: واقعیت این است که هم اکنون با کمبود معلم در مدارس دولتی مواجه هستیم به گونه‌ای که مهر امسال با کمبود 100 هزار نیرو مواجه هستند، معیشت معلمان تأمین نیست و انواع معلمان از حق التدریس تا خرید خدمات در مدارس مشغول به تحصیل هستند، تمام اینها باعث افت کیفیت آموزش در مدارس می‌شود و عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد، باید چاره ای اساسی برای آن اندیشید نه اینکه صورت مسئله را به کل پاک کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار23 مرداد 98، کد خبر:www.tasnimnews.com ، 2075243

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین