پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
«چرخه انتخابی» که با استقبال بزرگان و صاحب نظران کشتی مواجه شد، وارد مرحله اجرا گردیده است. امید می‌رود با اجرای درست آن، چرخه انتخابی به الگوی خوبی برای سایر رشته‌های ورزشی به‌ویژه رشته‌های انفرادی تبدیل شود.

شعار سال: سومین سمینار عمومی هیأت‌های کشتی سراسر کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موارد ایمنی و بهداشتی، صبح دیروز و از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین (کنفرانس ویدیویی اینترنتی) در محل فدراسیون کشتی، برگزار شد.
مهم‌ترین موضوع در دستور کار این جلسه بررسی و تصویب طرح چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو بود که پس از بحث و بررسی و اعلام نظر، با رأی تمامی رؤسای هیأت‌های کشتی استان‌های سراسر کشور این طرح برای اجرا توسط فدراسیون کشتی، به تصویب رسید. این چرخه که در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی در رسانه‌ها و در میان اهالی کشتی به پا کرده، حالا با تصویب از سوی هیئت‌های کشتی به زودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
حمایت‌ها از چرخه انتخابی ادامه دارد
رسیدن چرخه انتخابی به مرحله اجرا در شرایطی است که کماکان شاهد حمایت بزرگان کشتی از این طرح هستیم. دیروز محمد حسین محبی هم اظهار داشت: فدراسیون کشتی به دنبال طرحی بود تا انتخابی تیم ملی را قانونمند کند. این چرخه جای بحث دارد و کارشناسان باید درباره آن صحبت کنند. هر کسی سرمربی تیم ملی هست و می‌شود باید از این قانون پیروی کند.
وی درخصوص بسته شدن دست سرمربیان در انتخاب کشتی‌گیران عنوان کرد: با توضیحاتی که در فدراسیون داد، دست سرمربیان بسته نمی‌شود. اینکه سرمربی در نهایت کشتی‌گیری را برای تورنمنت‌ها انتخاب می‌کند، شائبه‌برانگیز است و برای مسابقات آسیایی جهانی باید همه در انتخابی شرکت کنند. البته این قانون در ۴۰، ۵۰ سال گذشته در کشتی متداول بوده و به همین روند کشتی‌گیران انتخاب می‌شدند. قانون جدید امتیازی کردن این انتخابی‌ها است.
محبی درخصوص بحث‌هایی که درباره سرمربی تیم ملی به راه افتاده، گفت: من با سرمربی‌گری غلامرضا محمدی در تیم ملی موافق هستم. شخصا هیچ تمایلی ندارم در تیم ملی مربیگری کنم البته فدراسیون نیز به من پیشنهادی نداده است. محمدی چندین سال است در کشتی زحمت کشیده، سرمربی تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوده و کشتی‌گیران ارتباط خوبی با او دارند و او می‌تواند در المپیک موفق شود.
سکوت محمدی در قبال ناراحتی دبیر
اشاره محبی به سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی است که به نظر می‌رسد این روز‌ها رابطه علیرضا دبیر و غلام محمدی حسنه نیست. دبیر در آخرین نشست خبری خود صراحتا اعلام داشت: «از دست سرمربی آزاد ناراحتم و اگر ادامه بدهد با او قطع همکاری می‌کنم. وقتی سیستم داریم باید همه چیز سر جای خودش باشد. بخدا این چرخه همان تفکرات مربیان ماست، اما ما آن را تبدیل به قانون کردیم. من بنا را خیلی قبول دارم و انتخاب‌های او با درایت بوده است. این چرخه هم شباهت زیادی به همان شیوه بنا دارد، اما ما سعی کردیم با کمک همه کارشناسان چرخه انتخابی را قانونمند و عادلانه کنیم تا دیگر کسی نگوید حق ما خورده شده است. بنا و محمدی انتخاب‌های من نبودند و وقتی آمدم بر سر کار بودند و من هم حکمشان را تا المپیک زدم. البته هر دو را مخصوصا آقای بنا را قبول دارم.»
بعد از این اظهار نظر دبیر، غلام محمدی سکوت اختیار کرده است. البته این سکوت می‌تواند تعابیر بسیاری داشته باشد، از جمله آنکه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به دنبال آن است آرامش از دست رفته اش را باز گرداند و شرایط ادامه همکاری اش با فدراسیون را دستخوش این اختلافات نکند.
اگر واقعا دلیل سکوت غلام محمدی این باشد که اقدامی حساب شده و تحسین برانگیز است. غلام محمدی در چند سال اخیر زحمات زیادی برای کشتی آزاد کشیده، ولی نتوانسته به عنوان سرمربی در بازی‌های المپیک حاضر شود. حدود ۸ سال قبل و پیش از المپیک ۲۰۱۲ لندن، غلام محمدی سرمربیگری تیم ملی را از دست داد تا هدایت آزادکاران در المپیک به رسول خادم سپرده شد.
شاید محمدی با درس گرفتن از همان اتفاقات حالا به دنبال تثبت جایگاه خود به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است تا هدایت آزادکاران را در المپیک برعهده گیرد. اگر محمدی و بنا در برخورد با چرخه انتخابی ساز مخالف را کوک نکنند، می‌توان انتظار روز‌های خوب برای کشتی ایران داشت، خصوصا آنکه تقریبا همه مطمئن هستند که دغدغه غلام محمدی، علیرضا دبیر، محمد بنا، حمید سوریان و... چیزی جز اعتلای کشتی ایران نیست.
پیش از این درهمین صفحه اشاره داشتیم که در کشتی اگر اختلاف نظر، کشمکش و یا خدایی ناکرده دعوا هم باشد، بر سر کشتی، منافع آن و بهتر شدن امور است، ولی در برخی از جا‌های دیگر، اغلب اوقات دعوا و اختلافات بر سر پول، حق حساب، دلالی، منافع شخصی و... است. این خودش وجه تمایز کشتی با بسیاری از رشته‌های دیگر است.
خلاصه اینکه امید می‌رود با اجرای درست «چرخه انتخابی» در کشتی، این طرح به الگوی خوبی برای سایر رشته‌های ورزشی به‌ویژه رشته‌های انفرادی تبدیل شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، کد خبر:188621، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، www.kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
باید اول چند مرتبه در کشتی تست شه بعد به بقیه توصیه کنن که اینکار رو انجام بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین