پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
حسن ناظم وزیر گفت: حدود ۱۰ هزار اثر باستانی متعلق به کشور ما در آمریکا قرار دارد و شروطی برای بازگرداندن آن‌ها به عراق مطرح است.
شعار سال: وزارت فرهنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حسن ناظم با محسن صدخان، جانشین رئیس هیئت آثار باستانی و میراث و مدیر بخش استرداد آثار و نماینده حقوقی در بخش استرداد درخصوص مکانیزم‌های بازگرداندن آثار باستانی عراقی قاچاق شده که در اختیار شرکت هابی لابی و موزه کتاب مقدس در شهر واشنگتن آمریکا است، گفتگو کرد که تعداد این آثار باستانی به ۳۸۱۷ اثر می‌رسد که قدمت آن‌ها به دوره‌های مختلف از تمدن بین‌النهرین برمی‌گردد.

وزیر فرهنگ عراق تصریح کرد: ما باید به‌صورت سریع جهت بازگرداندن آثار باستانی قاچاق شده بر اساس مکانیزم‌هایی تلاش کنیم که سالم رساندن آن‌ها به عراق بر اساس یادداشت تفاهم میان دو طرف درخصوص احقاق حقوق عراق در بازگرداندن دارایی‌های فرهنگی‌اش را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت هابی لابی یادداشتی را فرستاده که در آن، مکانیزم‌های اقدامات برای بازگرداندن آثار باستانی عراقی که در اختیار این شرکت است، مطرح کرده است و در آن پاره‌ای از مسائل درخصوص اجازه به این شرکت جهت نمایش و چاپ عکس‌های آثار باستانی، انجام پژوهش‌ها و تحقیقات درخصوص این آثار، گرفتن نسخه‌های الکترونیک از آن‌ها، مسائل مربوط به حمل‌ونقل، بسته‌بندی کردن، همکاری با عراق برای بازگرداندن آثار باستانی قاچاق شده در داخل آمریکا، مشارکت با عراق در پژوهش‌ها و اکتشافات باستانی، پرداخت دستمزد وکلای مدافع و هزینه‌های مربوط به بازگردان آثار باستانی، حقوق مالکیت فرهنگی و بررسی آثار باستانی عنوان‌شده است.

ناظم ادامه داد: ما باید در حال حاضر روند تکمیل بازگرداندن آثار باستانی که در اختیار دانشگاه کرنل آمریکا نیز است و تعداد این آثار به ۵۸۳۱ اثر باستانی می‌رسد، تسریع بخشیم.
خبر را در بغداد الیوم می‌توانید ببینید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399، کد خبر: 988182، www. shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
خب اگر اونا بهتر نگهداری می کنند چه اصراری به بازگشت دارند. بالاخره اینا آثار تاریخی است و باید حفاظت بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین