پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۴۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
رجبی مشهدی درباره هوشمندسازی ترانسفورماتور‌ها، گفت:با هوشمندسازی شبکه و اتوماسیون و بکارگیری حفاظت ویژه می‌توان افزایش ضریب بهره برداری تجهیزات موجود و مدیریت دارایی را پیگیری کرد.
شعار سال: مصطفی رجبی مشهدی در ‎هفتمین کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور که به صورت مجازی برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار داشت: تا پایان سال ۹۹ به طور متوسط ماهانه یک هزار‌مگاوات آمپر ترانس وارد مدار می‌شود.

نیاز به توسعه سالانه حداقل ۹۰۰۰ مگاوات آمپر ترانس انتقال و فوق توزیع در کشور وجود دارد.

رجبی مشهدی درباره اهداف و ضرورت‌های مدیریت دارایی‌های فیزیکی ترانسفورماتور‌های قدرت، تصریح کرد: این نوع مدیریت شیوه‌ها و فرآیند‌های خاصی را شامل می‌شود که از طریق آن‌ها دارایی‌ها، هزینه‌ها، ریسک‌ها و عملکرد آن‌ها در طی چرخه عمر دارایی‌ها با هدف تحقق برنامه استراتژیک سازمانی به طور بهینه و پایدار بهره برداری و اداره می‌شود. کاهش حوادث و تداوم فرایند تولید تا مصرف، کاهش سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از سرمایه‌ها کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد جلوگیری از فرسودگی زودرس و افزایش طول عمر تجهیزات در این نوع مدیریت دنبال می‌شود.

*** هوشمندسازی سازی ترانسفورماتور‌ها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۶۵ ترانس با ظرفیت ۲۸۲۰ مگاولت آمپر با عمر بالای ۵۰ سال و ۲۵۵ ترانس با ظرفیت ۱۵۲۳۱ مگاولت آمپر با عمر بین ۴۰ تا ۵۰ مگاوات آمپر در کشور وجود دارد، افزود: با پایش دقیق و تعمیرات بهینه می‌توان نرخ خرابی ترانسفورماتور‌های با عمر بالا را کاهش داد.

وی درباره وضعیت بارگیری پست‌های انتقال، گفت: هم اکنون ۲۹ درصد از کل ظرفیت ترانسفورماتور‌ها با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت اسمی و ۱۸ درصد از کل ظرفیت ترانسفورماتورها، با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت اسمی بارگیری می‌شود. با جابه جایی فقط نیمی از این ظرفیت، ۱۹۵۰ میلیارد تومان صرفه اقتصادی نصیب کشور خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر درباره هوشمندسازی ترانسفورماتور‌ها، گفت:با هوشمندسازی شبکه و اتوماسیون و بکارگیری حفاظت ویژه می‌توان افزایش ضریب بهره برداری تجهیزات موجود و مدیریت دارایی را پیگیری کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به محدودیت سرمایه، روند فرسودگی و پیری تجهیزات، اذعان کرد: با وجود همه این چالش‌ها، نیاز به سرمایه‌گذاری جدید جهت پاسخگویی به نیاز مصرف با رویکرد نوین مدیریت دارایی اجتناب ناپذیراست.روند نگهداری ترانسفورماتور‌های قدرت نیز باید از وضعیت سنتی به مکانیزه و هوشمند تغییر یابد.


*** پذیرش ۲۲ مقاله در کنفرانس بین‌المللی

دبیر این رویداد با اشاره توانمندی ایران در زمینه ساخت و تعمیرات انواع ترانسفورماتور قدرت و توزیع افزود:از بین ۱۲۵مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس، ۲۲ مقاله پذیرفته و ارائه می‌شود.متاسفانه به دلیل تحریم‌ها قادر به استفاده از بازار بین‌المللی نیستیم و محدود به داخل کشور شده‌ایم متخصصان ایرانی به فناوری تولید و بازسازی انواع ترانسفورماتور‌های توزیع و قدرت برق دست یافته و از این نظر جزو متخصصان برگزیده در منطقه محسوب می‌شوند.

آقایی فر در ادامه ابراز امیدواری کرد و گفت: برگزاری این رویداد بتواند در توسعه این صنعت و ارائه راهکار‌هایی برای رفع چالش‌های پیش رو، مفید واقع شود.

به گزارش خبرگزاری صنایع، کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور اعلام کرد که با ارائه بازخورد حاصل از مقالات و تبادل تجربیات دوره‌های پیشین کنفرانس به سازندگان ترانسفورماتور، سعی در انتقال دانش فنی و‌تجربیات بهره‌برداران به سازندگان شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: ۱آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
اگه از رفیت واقعی مهندسان ایرانی در دانشگاه های برتر ایران استفاده کنیم بیش از این ها رشد خواهیم کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
باید این تجربیات و این پیشرفت ها رو ازطریق مقالات به کشور های دیگر هم عرصه کرد تا دنیا شاهد این پیشرفت عظیم باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین