پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۲۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: در تصادفاتی که به علت عدم روشنایی معابر رخ دهد، به سازمان مربوط سهم تقصیر تعلق گرفته و باید در مرجع قضایی پاسخ‌گو بوده و خسارت پرداخت کند.
شعار سال: سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص وقوع تصادفات در شب و سهم روشنایی معابر در تصادفات رخ داده اظهارداشت: برابر آنالیز و بررسی‌های صورت گرفته تصادفات مشخص شد که حدود ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در تاریکی هوا و ساعات شب رخ می‌دهد.

وی گفت: در شب شاهد تردد کمتری از عابران پیاده، خودرو‌ها و موتورسیکلت نسبت به روز هستیم، ولی تقریبا حدود نیمی از تصادفات ما در ساعات شب روی می‌دهد که آمار بالایی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در تصادفات شب و تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده تصادفات دارای مشکلات خاص خود بوده که برای پیشگیری از وقوع تصادفات اصلی وجود دارد به نام اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن؛ به عنوان مثل راننده موتورسیکلتی که در حال رانندگی است باید خوب ببیند و به جلو خوب توجه داشته باشد و باید وسیله نقلیه وی توسط رانندگان دیگر خوب دیده شود.
 
تصادفات در تاریکی معابر 

سرهنگ مومنی گفت: حدود نیمی از تصادفات عابر پیاده، نیمی از تصادفات موتورسیکلت، تصادفات خودرو‌های تهران در شب روی می‌دهد و خیلی‌ها فکر می‌کنند که تصادفات عابر پیاده را در شب نداریم در صورتی که با تاریک شدن هوا عابرین پیاده‌ای که تردد می‌کنند به دلایلی دیده نمی‌شوند و باعث بروز تصادف می‌شوند.

وی از عابرین پیاده‌ای که در شب تردد می‌کنند از محل‌های دارای روشنایی کافی تردد کرده و حتما از لباس‌های روشن استفاده کنند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.

وی گفت: راکبین موتورسیکلت نیز باید از محل‌های دارای روشنایی کافی تردد کرده و حتما چراغ‌های وسایل نقلیه خود را روشن نگه دارند؛ همچنین از کلاه ایمنی دارای شبرنگ و لباس دارای نوار شبرنگ استفاده کنند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.

مومنی ادامه داد: یکی از اصول رانندگی و تصادف نکردن، خوب دیدن و دیده شدن است و وقتی که فاقد روشنایی در سطح معابر هستیم راننده به خوبی نمی‌تواند وسایل نقلیه دیگر و عابرین را مشاهده کند و برای اینکه بتواند فضای دید خود را وسعت دهد ناچار می‌شود از نوربالا استفاده کند که نوربالا نه تنها فضای دید وی را روشن نمی‌کند بلکه باعث می‌شود نور بازتاب به خودرو‌هایی که از روبرو می‌آیند داشته و باعث تغییر مسیر و انحراف خودرو‌هایی که از روبرو می‌آیند شده و یک حادثه را رقم بزند.

وی بیان داشت: کارشناسان پلیس در تصادفاتی که محل تصادف فاقد روشنایی است و دلیل تصادف عدم روشنایی است به سازمان مربوطه سهم می‌دهیم و سازمان مربوطه باید در مراجع قضایی پاسخگو بوده و جبران خسارت را انجام دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار:۲۴دی ۱۳۹۹، کد خبر: entekhab.ir، ۵۹۵۸۸۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
الان برای چی باید از یه ساعتی به بعد خیابان های تهران با هشدار های مکرر پلیس باز خاموش باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
الان احتمال زیاد بیمه ها هم زیر بار این موضوع نمیرن بعیده واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
تاریکی ها در تهران صدای پلیس رو هم خیلی وقته در اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
الان که خیابون ها از هر زمان دیگری تاریک تر شده باید منتظر تصادف ها و دزدی های بیشتری باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین