پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
سالیانه حدود ۲۵۰۰ کودک با مشکل شنوایی در کشور به دنیا می‌آیند و حدود ۱۰۰۰ تقاضا برای کاشت حلزون شنوایی وجود دارد. کودکان و بزرگسالانی که تجربه زیست در عمق تاریک و جبر سکوت را می‌فهمند. دنیایی که خیلی چیز‌ها در آن دست نایافتنی است. حکایات جالب جوان مشهدی در خروج از دنیای سکوت، واقعا شنیدنی است. قدرت کلام این جوان در توصیف تغییرات و همت‌ها و پیگیری‌های مادرش، بر جذابیت این روایت افزوده است.

شعار سال:دنیایشان در سکوت است، ارتباطات شان لطمه خورده و اعتماد به نفسان ، صدمه دیده . قیمت ها بالاست و نمونه های خارجی وارد شده نیز بشدت گران.  باید تجربه گر و مشاهده کننده باشی تا عمق درماندگی در این دنیا را احساس کنی و خوشحالی شان از نعمت شنیدن را بفهمی.

بی اختیار یاد بزرگی کار انجام شده توسط بانک پاسارگاد در  مهرماه سال 1395 می افتم . زمانی که شرکت طنین‌پرداز پاسارگاد، به‌عنوان یک شرکت دانش بنیان، با مشارکت شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا) به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری خطر پذیر گروه مالی پاسارگاد، موفق به طراحی و ساخت دستگاه بیرونی سیستم کاشت حلزون شنوایی ” +TAPPS” شد و طی مراسمی با حضور دکتر فرهادی وزیر وقت وزارت عتف، دکتر قاسمی رییس دانشگاه خاتم و مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، دکتر سلطانی رئیس  وقت صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس وقت سازمان بهزیستی ، دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر، جمعی از روسای مراکز کاشت حلزون شنوایی، جراحان و متخصصان گوش، حلق و بینی از آن رونمایی شد. قدم موثر بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی .

طبق آمارهای موجود، تعداد افرادی که تا سال 2016 میلادی در سراسر جهان برای آن ها کاشت حلزون انجام شده است، به 600 هزار نفر رسیده است. این تعداد تا ماه دسامبر 2012 میلادی تقریباً 325 هزار نفر بود. همان زمان، این تعداد در ایالات متحده شامل 58 هزار فرد بزرگسال و 38 هزار کودک بود.

در کشور عزیزمان ایران، کاشت حلزون شنوایی از سال ۱۳۷۱ شمسی آغاز شد و از آن زمان تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۵، تعداد ۸۲۰۳ عمل کاشت حلزون در مراکز کاشت حلزون سراسر کشور انجام شده است. درحال حاضر سالیانه حدود 1200 تا 1500 کاشت حلزون در ایران انجام می شود.

اجزای اصلی این پروتز عبارتند از یک میکروفون که صدا را از طریق سیم به پردازشگر گفتار خارجی منتقل می‌کند تا در آنجا تبدیل به سیگنال دیجیتالی شود. سپس صدا مجدداً از پردازشگر به قطعه خارجی قرار گرفته روی سر متصل می‌شود. این قطعه خارجی با آهن ربا به بخش کاشت شده در زیر پوست متصل است و سیگنال‌های کدبندی شده را با انتقال بسامد رادیویی به آن منتقل می‌کند.بخش زیر پوستی نیز سیگنال‌های کدبندی شده را رمز گردانی کرده و تبدیل به جریان الکتریکی می‌کند که از طریق یک سیم به حلزون منتقل می‌شود.الکترود های قرار گرفته در انتهای سیم نیز عصب شنوایی را تحریک می‌کنند و ایمپالس‌های الکتریکی به دستگاه عصبی مرکزی ارسال شده و در آنجا به صورت صوت درک می‌شوند.با وجود آن که ممکن است برخی اجزای پروتز یا طراحی آن در میان کمپانی‌های مختلف متفاوت باشد، اما اصول کلی عملکرد آنها مشابه یکدیگر است.برای نمونه میکروفون می‌تواند در بالای گوش تعبیه شود یا روی قفسه سینه تعبیه گردد.شکل، رنگ و بسامد رادیویی انتقال سیم پیچ نیز در بین محصولات مختلف متفاوت است اما در تمامی آنها اتصال مغناطیسی امری اساسی است.

تعداد بازدید : 4


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین