پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴
تعمیرات دوره‌ای سکو‌های گازی پارس جنوبی در سال‌جاری از حالت همیشگی و نوبتی خود خارج خواهد شد!
شعار سال: زمزمه‌هایی دایر براین شنیده شده که برنامه‌ریزی برای اوورهال یا تعمیرات دوره‌ای ۳۱ سکوی گازی پارس جنوبی به طور همزمان درحال انجام است. تعمیرات اساسی یا به اصطلاح اورهال، مجموعه فعالیت‌هایی است که در آن تأسیسات صنعتی به صورت دوره‌ای یا درصورت لزوم، مورد بازبینی کارشناسان قرار می‌گیرد تا از خرابی دستگاه‌ها پیش از بروز هرگونه اتفاق جلوگیری شود.

به طور معمول و با هدف جلوگیری از افت فشار گاز در سراسر کشور در سالیان اخیر، سکو‌های گازی پارس جنوبی هیچگاه به صورت همزمان اوورهال نشده، اما شنیده شده که این بار و برخلاف رویه جاری، تمامی سکو‌ها به طور همزمان، تعمیرات دوره‌ای می‌شوند.

برآورد شده که تعمیرات دوره‌ای سکو‌های گازی پارس جنوبی دستکم ۵ ماه به طول بیانجامد. این احتمال وجود دارد که در صورت اجرایی شدن کامل این طرح، گاز سراسر کشور دچار افت فشار محسوسی شود.

ایران در حال حاضر با توسعه پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز خود را به یک میلیارد متر مکعب در روز رسانده است. از این میزان حدود ۷۰ درصد سهم پارس جنوبی است.

مقدار گاز تزریق شده به شبکه خطوط سراسری در زمستان سال گذشته حدود  ۸۱۰ میلیون مترمکعب بود که این مقدار نسبت به دوره مشابه سال ما قبل از آن، افزایش ۱۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۱۴۰۴۱۲، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اميد داريم كه بتونيم با اين طرح هايي كه مارو از نياز به كشور هاي غربي منع ميكنه بيشتر استقبال كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اميدوارم با اين تغييري كه يكهو داره رقم ميخوره دردسري رخ نده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین