پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
بیل برف یکی از اقلام ضروری ورزش کوهنوردی است. برخی از این اقلام از کشور‌های چین و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی وارد کشور می‌شود.

  شعار سال:قیمت اقلام ورزش‌های زمستانه به دلیل افزایش نرخ ارز بالا رفته است. برخی این وسایل را به دلیل گرانی لاکچری می‌دانند و از خرید آن صرف نظر می‌کنند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت بیل برف که نجات‌دهنده کوهنوردان از سقوط بهمن است در برخی کانال‌ها با قیمت پنج میلیون تومان فروخته می‌شود. گویا این بیل برف از اتریش وارد کشور شده است و علت گرانی هم نوسان قیمت یورو است.
 
همچنین عینک اسکی جولبو مدل PIONEER BLANC CAT3 با قیمت سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شده است. چرا قیمت اقلام ورزشی گران است؟
 
عضو اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی تهران در این مورد می‌گوید: بیل برف مانند هر محصول دیگری قیمت‌های متفاوتی دارد. برخی از فرانسه و برخی از اتریش وارد می‌شود. معمولا این کالاها با نام تجهیزات ورزشی وارد کشور می‌شوند اما اقلامی هم هستند که به شکل غیر رسمی وارد شدند.
 
علی اکبر داوری توضیح داد: حداقل قیمت بیل برف یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و گران‌ترین آن با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شده است. چنانچه این کالاها با قیمت بیشتر فروخته شود احتمال دارد که از مبادی غیر قانونی وارد شود و از این‌رو نظارتی بر قیمت آن وجود ندارد.

کار بیل برف چیست؟
 
او ادامه داد: امکان واردات غیر رسمی تجهیزات ورزشی مانند هر کالای دیگری وجود دارد که این مساله ناشی از ضعف در قوانین و مشکلاتی است که در ساختار تخصیص ارز رخ می‌دهد.
 
داوری گفت: بیل برف جزو تجهیزات ایمنی ورزش زمستانه است. در بیل برف کیتی وجود دارد تحت عنوان کیت نجات از بهمن که به اندازه یک موبایل است. زمانی که در زمستان ورزشکاران بر اثر بهمن زیر برف می‌مانند این کیت سیگنال‌هایی را به فرستنده ارسال می‌کند تا فرد از یخ‌زدگی نجات پیدا کند.
 
تیر ماه امسال مرتضی حق پرست، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی تهران به ایسنا گفته بود: « از سال ۱۳۹۶ واردات کفش و لباس ورزشی و برخی از انواع لوازم ورزشی ممنوع است. بنابراین اکثر لباس و کفش ورزشی خارجی در بازار قاچاق است، این در حالی است که به ویژه کفش ورزشی یک کالای تخصصی است که تولید داخل آن کافی نیست و در بعضی رشته‌های ورزشی اصلا تولید نمی‌شود.»
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار: 15  دی 1400، کدخبر: ،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین