پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۳۹۵۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
با وجود آنکه «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در جریان گفتگو با خبرنگاران، از آزادسازی واردات خودرو دست دوم برای همه ایرانیان خبر داده(به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا بوده و استانداردهای روز اروپا را داشته باشد) و این اقدام را در راستای آخرین مصوبات هیئت‌دولت و گامی مهم برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی کشور بیان داشته است، منابع مختلف از بازی رسانه ای بودن و بعضا جریانی پوپولیستی بودگی این پیشنهاد صحبت می کنند. چرا که از یکطرف بحث تامین ارز ، آشفته سازی بازار ، ورود خودروهایی که فاقد نمایندگی معتبر در ایران هستند و مواردی همانند مطرح می شود.

شعارسال: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جریان گفتگو با خبرنگاران، از آزادسازی واردات خودرو دست دوم برای همه ایرانیان خبر داده است. به گفته وی، واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا بوده و استاندارد‌های روز اروپا را داشته باشد، برای همه ایرانیان آزاد است. سخنگوی دولت این اقدام را در راستای آخرین مصوبات هیئت‌دولت اعلام کرد. به گفته او، این مصوبه هیئت وزیران یک گام مهم برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی کشور به شمار می‌رود.

تعداد بازدید : 1


محمد صادق الحسینی در توییتی به اخبار منتشره درباره آزاد شدن واردات خودرو واکنش نشان داد. این کارشناس مسائل اقتصادی در این توییت نوشت:با مصوبه سال گذشته مجلس واردات خودروی کارکرده آزاد شده بود و نیاز به مصوبه دولت نداشت. مشکل واردات خودروی کارکرده، عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی بود که در این مصوبه هم جزو شروط ذکر شده. یک بازی رسانه‌ایست، هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده!

واردات آزاد خودروی ۲۰۱۹ به بالا برای تمامی شهروندان: واقعیت اجرایی یا بازی رسانه‌ای و جریانی پوپولیستی؟

حسین زاده عضو سابق هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا و رییس ستاد مردمی حوزه خودروسازان پزشکیان: سخنان سخنگوی دولت درباره خودرو پوپولیستی است

بهمن حسین‌زاده، با اشاره به ناکارآمدی سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه خودرو بیان داشت که متاسفانه در دولت سیزدهم هیچ برنامه مدون و منظم و هماهنگ در مجموعه‌های خودرویی کشور اعم از سیاست گذار و خودرو ساز و قطعه ساز انجام نشد و همه تصمیمات بصورت مسکن (قرص آرام بخش با اثری زودگذر) و صرفا برای رهایی از فشار مشتریان و نهاد‌های پیگیر بود و به نوعی هر کدام ساز خودشان را می‌زدند. بنظرم سخنان سخنگوی محترم دولت به نوعی پوپولیستی بوده و صرفا می‌خواهند از این طریق، دستاورد‌هایی که انشاالله در دولت آتی برای ایران بوجود خواهد آمد را تحت شعاع قرار دهند در حالیکه با توجه به مصوبه مجلس و وعده‌هایی که داده بودند حداقل سه سال فرصت داشتند چنین حرف‌هایی را بزنند و حال در آخرین جلسات دولت سیزدهم با این حرف هایشان هنوز در این باور هستند که می‌توانند هنوز هم به مردم فهیم ایران عزیزمان این وعده‌های پوپولیستی را بدهند در حالیکه مردم با انتخاب خودشان به این دوستان اعلام کردند که دوره وعده‌های پوپولیستی به اتمام رسیده است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین