پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
قائم مقام و رییس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی خبر داد: ۵ برند برتر سلامت جهان اسلام در کنگره سلامت معرفی می شود.

شعارسال: مهدی کریمی، قائم مقام و رییس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی در نشست خبری اظهار داشت: در حوزه سلامت سعی کرده ایم از کلیه ارتباطات در سطح کشورهای اسلامی استفاده کنیم.

وی افزود: مرکز دبیرخانه در تهران مستقر است که این امر می تواند تاثیرات بسزایی در تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی داخلی در حوزه سلامت باشد.

کریمی با اشاره به شرکت ۳۴ کشور در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت تصریح کرد: سوریه، یمن، عراق، کویت، مصر، مالزی، لبنان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، غنا و .... در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی که از یکم تا سوم اسفند برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکهبخش توریسم سلامت و گردشگری سلامت موضوع مورد توجه و از اولویت های این کنگره است، تاکید کرد: از بیمارستان های خصوصی انتظار داریم از فرصت پیش آمده استفاده کنند و همکاری هایی را در بخش درمانی در قالب گردشگری سلامت با کشورهای خارجی داشته باشند

کریمی با اشاره به اینکه هزینه های درمانی پایین و کیفیت خدمات بالا فرصتی برای جذب گردشگر سلامت فراهم می سازد، اذعان داشت: در مجموعه هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت هایی وجود دارد که در صورت تجمیع می توانند اقدامات اثرگذاری در این حوزه انجام دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود برای تبادلات علمی و آموزشی و جذب دانشجویان خارجی در حوزه سلامت و پزشکی تصریح کرد: معرفی پنج برند برتر حوزه سلامت در جهان اسلام از دیگر رویکردهای این کنگره است.

قائم مقام و رییس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی افزود: دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ریاست کنگره را به عهده خواهند داشت و بناست که در همایش وزیر بهداشت، وزیر تعاون و چند نماینده از کشورهای قرقیزستان، ترکیه و عربستان به سخنرانی بپردازند.

کریمی تاکید کرد: امیدواریم بخش های خصوصی فعال در حوزه سلامت از فرصت ایجاد شده در قالب برگزاری کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت استفاده کنند.

در ادامه، مجید زنگویی، معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی اظهار داشت: تولید ثروت به صورت زیرساختی یکی از اولویت های اصلی کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از نظر زیرساختی در حوزه سلامت در سطح منطقه و بین المللی چهره منحصر به فردی ارایه کرده ایم، تاکید کرد: صنعت سلامت یک طیف گسترده است که می تواند منجر به پیشگیری شود بنابراین نباید صرفا به بخش درمان آن توجه کنیم.

زنگویی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در تحقق اهداف برگزاری کنگره خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی از آخرین دستاوردها و فناوری های مرتبط با حوزه سلامت همزمان با برگزاری کنگره در ساختمان های شمس، فیض و عطار صدا و سیما برگزار می شود.

مروجی، مدیر بخش فناوری های کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت اظهار داشت: بسیاری از روابط اقتصادی در حوزه سلامت در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه چرخش و روابط اقتصادی زیادی در حوزه سلامت نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی مطرح است، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی به واسطه همجواری معنوی شرایط و امکان بهتری برای ایجاد روابط اقتصادی در حوزه سلامت را فراهم می کنند.

وی با اشاره به رویکردهای این کنگره در معرفی ظرفیت های صادرات دارو، فناوری های سلامت و توریسم سلامت خاطرنشان کرد: ایران در بحث مسایل پزشکی در سطح منطقه شناخته شده و مطرح است و پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.

مروجی با بیان اینکه در حوزه سلامت صرفا موضوع درمان مطرح نیست بلکه مباحث مربوط به تندرستی نیز مدنظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: روابط اقتصادی در کشورهای اسلامی و در کشورهای منطقه خاورمیانه را دنبال می کنیم تا بتوانیم زمینه و قابلیت انتقال فناوری در حوزه سلامت را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به حضور سفرا در این کنگره اظهار داشت: شناسایی سرمایه گذاران و صاحبان تکنولوژی در کشورها می تواند روابط اقتصادی در حوزه سلامت را برای ما تسهیل کند.

مروجی با اشاره به نقش بخش خصوصی در سرعت بخشی به برقراری روابط اقتصادی در حوزه سلامت تصریح کرد: وقتی روابط اقتصادی از کانال خصوصی و با حمایت های دولتی انجام می شود قطعا نتایج و دستاوردهای بهتری خواهد داشت.

دکتر نجومی، از اساتید حوزه فناوری دبیرخانه گفت: کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی 1 تا 3 اسفندماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی ها و دستاوردهای حوزه سلامت در حاشیه این کنگره برپا می شود، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم این کنگره را به صورت ادواری و در کشورهای دیگر نیز برگزار کنیم تا به یک موضوع اقتصادی تبدیل شود.

نجومی با بیان اینکه در حوزه سلامت و پزشکی خدمات خوبی برای 57 کشور خواهیم داشت، تصریح کرد: در قالب این کنگره کشورهای مسلمان و حتی اروپایی را با دستاوردهای کشور در حوزه سلامت آشنا می کنیم و شناسایی بازار و نیازهای سایر کشورها در حوزه سلامت را در دستور کار قرار داریم.

گفتنی است، نشست خبری کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی امروز در سالن همایش های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برگزار شد.

از اهداف این کنگره می توان به توسعه گردشگری سلامت، بررسی مشکلات زیربنایی اقتصادی و فناوری حوزه سلامت، بررسی وضعیت فناوری و میزان نوآوری در حوزه سلامت و بررسی نحوه حمایت از روابط اقتصادی و فناوری اشاره کرد.

در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، نمایندگانی از کشورهای لبنان، مالزی، سوریه، یمن، عراق، کویت، مصر، گینه بیسائو، لیبی، سیرالئون، کومور، ونزوئلا، کرواسی، سوئد، فرانسه و تعدادی دیگر از کشورها حضور خواهند داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار خبر 20 بهمن 1394، کدمطلب: 522345، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین