پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه عربستان ثبات منطقه را برهم زده است، تأکید کرد: قطر تسلیم خواسته‌های عربستان نخواهد شد و ملت قطر آماده نبرد برای دفاع از حاکمیت خود هستند.

شعارسال: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی خبری فرانسوی‌زبان "اوربینیون اینترناسیونال" تأکید کرد: قطر "هرگز" در منظومه "نفوذ" عربستان نخواهد بود.


وی افزود: "ما متقاعد هستیم که عربستان می‌خواهد که قطر زیر نفوذش باشد اما این امر ابداً اتفاق نخواهد افتاد".
وزیر خارجه قطر گفت: "قطر هویت و استقلال و تاریخ خودش را دارد و تصمیماتش را با استقلال کامل می‌گیرد. این امر قابل مذاکره نیست و در آینده نیز همین‌طور خواهد بود".
وی افزود: "این رویکرد و شیوه (عربستان و هم‌پیمانانش) برای تلاش جهت در هم شکستن ما نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. ملت قطر آماده نبرد برای دفاع از حاکمیت خودش است. ما باید برای محافظت از ملت خود آماده شویم".
وزیر خارجه قطر در عین حال افزود: این آخرین گزینه خواهد بود. راهی جز سیاست و گفت‌وگو برای برون‌رفت ما از این بحران وجود ندارد".
عربستان، امارات، بحرین و مصر هفتم ماه ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده این کشور را تحت محاصره و تحریم اقتصادی قرار دادند. این کشورها در آن زمان گفته بودند که دوحه از تروریسم حمایت و در امور داخلی آنها دخالت می‌کند، اما دولت قطر با رد این اتهامات و شروط 10گانه این کشورها برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، گفت که بر سر استقلال خود مذاکره نمی‌کند.
وزیر خارجه قطر در ادامه مصاحبه با این پایگاه فرانسوی‌زبان گفت: "ما آماده راه‌حلی دیپلماتیک از آغاز محاصره بوده‌ایم؛ اما به‌شرط احترام به حاکمیت ما و قوانین بین المللی. آیا سعودیها آماده گفت‌وگو و مذاکره هستند؟ ما سؤال درباره انگیزه‌های واقعی آنها را ادامه خواهیم داد".
وی افزود: "وقتی به وضعیت منطقه نگاه می‌کنیم؛ یعنی آنچه در یمن و لبنان روی می‌دهد، شاهدیم که سیاست عربستان نه‌تنها ثبات قطر بلکه ثبات منطقه را برهم زده است، لذا معتقدیم که باید نگاهی فراگیر داشته باشیم و راه‌حل‌هایی برای درگیری‌ها در منطقه خودمان از طریق گفت‌وگو و نه تهدیدی ــ که اکنون در آن به‌سر می‌بریم ــ بیابیم".

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 بهمن 96، کد خبر:1638507 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
عربستان خودش همیشه از ترورسیت حمایت کرده
ز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین