پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
فرماندار بویراحمد ورود پساب کارواش‌ها به شهر را ممنوع اعلام کرد و افزود: نباید در ساختمان‌سازی‌ها از آب شرب استفاده شود.

شعارسال: فرماندار بویراحمد ورود پساب کارواش‌ها به شهر را ممنوع اعلام کرد و افزود: نباید در ساختمان‌سازی‌ها از آب شرب استفاده شود.

شاهرخ کناری گفت: همه اقدامات لازم برای مقابله با تنش‌آبی انجام بگیرد و ما نمی‌خواهیم بیشترین تجمع‌ها را سال آینده در رابطه با کمبود آب شرب جلوی فرمانداری داشته باشیم.

وی گفت: هدف از این نشست این است که به راه‌حل و راهکار مشترک با همفکری شورای فنی برای مقابله با تنش آبی در شهرستان بویراحمد برسیم.

کناری با بیان اینکه بحث خشکسالی مشکلاتی را سد راه ما به وجود آورده است، از جمله کمبود آب شرب و آب کشاورزی، افزود: شهرستان بویراحمد جمعیت زیادی دارد، و امسال آب‌رسانی در اقدامی بی سابقه با تانکر آب حاشیه شهر را در فصل زمستان آب رسانی کردیم که این نگران کننده است.

وی افزود: به عنوان فرماندار؛ چالشی که در آینده به نظر می‌رسد برای این شهرستان به وجود آید و در شورای تامین و اداری نیز باید به آن پرداخت، چالش آب است.

فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: مردم باید با آگاهی سازی از این تنش آبی باخبر شوند.

کناری تاکید کرد: باید راهکارهای لازم برای مقابله با این تنش آبی مشخص و جلوی انشعابات غیرمجاز گرفته، وشکستگی‌های انشعاب آب در سطح شهر برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه قبلاً هم گفته‌ام در جلسات فقط نباید به بیان مشکل بپردازیم، اظهار داشت: باید به دنبال راهکاری برای مقابله با این مسئله باشیم، و فرمانداری پای کار است و اگر در اینجا و در این نشست مصوب‌ای را گذراندیم، برای اجرای آن در کنار شماها خواهم ایستاد.

فرماندار بویراحمد در ادامه افزود: برای قطع آب شربی که جهت آبیاری فضای سبز در سطح شهر استفاده می‌شود، اقدام می‌کنیم.

کناری با تاکید بررفع موانع احداث تصفیه خانه شهر یاسوج، افزود: باید به گونه‌ای عمل شود که شهر مادوان در فصل تابستان مشکل معارض نداشته باشد. و برای رفع معارضات محلی، فرمانداری با همکاری نیروهای انتظامی اینگونه مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی گفت: درآمد ۹ ماهه آبفای شهری بویراحمد از هر شهرستان دیگر بیشتر است، لذا باید در خصوص تخصیص‌ها به مرکز استان توجه ویژه‌تری شود.

فرماندار بویراحمد گفت: پروژه‌های آب شهرستان بویراحمد با اعتباری بالغ بر۳۶ میلیارد تومان در دست احداث می‌‌باشد.

کناری در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج، اداره‌کل ورزش و جوانان، بهزیستی، راه و شهرسازی، فضای سبز شهرداری، پارک‌های میراث فرهنگی، همه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند، که باید اقدامات لازم برای تفکیک آب شرب و غیرشرب جهت آبیاری فضای سبز انجام بگیرد.

وی فرهنگ‌سازی عمومی برای صرفه‌جویی در آب را ضروری دانست و گفت: کشاورزان باید از کاشت محصولات پرمصرف جلوگیری کنند.

فرماندار بویراحمد ورود پساب کارواش‌ها به شهر را ممنوع اعلام کرد و افزود: نباید در ساختمان‌سازی‌ها از آب شرب استفاده شود.

کناری به قطع آب در سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: برخی از محلات در یاسوج آب زیاد دارد، و اصلاً قطع نمی‌شود ولی در شهرک‌ها آب وجود ندارد و به صورت دایم قطع می‌شود.

این مسئول در ادامه خواستار معرفی ادارات پرمصرف در بحث آب شد و گفت: باید به مشتریان پرمصرف تذکر داده شود، و از طرفی مشتریان کم مصرف مورد تشویق قرار بگیرند.

کناری در بخش پایانی صحبت‌های خود، اظهار داشت: باید همه اقدامات لازم را برای مقابله با تنش‌آبی داشته باشیم و ما نمی‌خواهیم بیشترین تجمع‌ها را سال آینده در رابطه با کمبود آب شرب جلوی فرمانداری داشته باشیم. در این جلسه مصوباتی داشتیم، دستگاه‌ها وظیفه‌های خود را انجام دهند، مصوبات پیگیری می‌شود تا مثل سنوات گدشته شاهد تجمع مردم نباشیم، واگر مدیری کارش را انجام نداد، فرمانداری با آن برخورد می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1396، کدخبر: 588232، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Bulgaria
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
مشکل استفاده از اب شرب در ساختمان سازی در این چند سال خیلی بیشتر حائز اهمیت شده است و باید به این مسئله هرچه زودتر رسیدگی شود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین