پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با 229 فروند کشتی بزرگ اقیانوس پیما و با 1.1 درصد ظرفیت جهانی رتبه بیستم جهان را به خود اختصاص داده است.

شعار سال: محمد راستاد روز سه شنبه در بیست ‌و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی افزود: هرچند که ما در رتبه بیستم جهان قرار داریم اما در حوزه حمل ونقل کانتینری در جهان جایگاه مناسبی نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سالیانه در جهان 145 میلیون کانتینر توسط شناورهای بزرگ جابجا می شود در حالی که در حداکثر فعالیت های بندری ما توانستیم سه میلیون کانتینر را در بنادر کشور در سال جابجا کنیم که بخشی از آن توسط شرکت های خارجی انجام شده است.
وی گفت: امروزه بیشتر کالاهای جهان با کانتینر حمل می شود و بنادر مهم جهان برای کشتی های با ظرفیت 20 هزار کانتینر و برای پهلوگیری عمق 17 متری آماده شده است.
راستاد بیان کرد: در سال 2017 یک مرکز بین المللی دریایی و بندری اعلام کرد که رتبه درآمدهای ارزی ایران از محل حمل ونقل دریایی 69 بوده در حالی که دو کشور منطقه ما در رتبه 17 و 25 این بررسی قرار داشتند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: در حوزه زیر ساخت های حمل ونقل دریایی ایران در رتبه 57
جهان قرار دارد در حالی که این دو بندر واقع در منطقه ما در جایگاه پنجم و سیزدهم جهان حضور دارند.
راستاد بیان کرد: در سال 2017 شاخص کیفیت خدمات بندری در ایران 71 بوده است اما بنادر این دو کشور رتبه چهار و 13 را به خود اختصاص دادند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به وقوع حادثه نفتکش سانچی یاد آورشد: وظیفه این سازمان در بازار پر نوسان جهانی حمایت از شرکت های کشتیرانی ایرانی است.
وی با بیان اینکه اکنون حادثه نفتکش سانچی در دست بررسی قرار دارد تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم، از تشکیل کمیته بررسی علل حادثه سانچی و پیگیری جدی این کمیته خبر داد و گفت: حادثه سانچی در قالب تفاهم‌نامه چند جانبه ای متشکل از کشورهای ذینفع در دست پپگیری است تا مطابق با استانداردهای بین‌المللی در نهایت به پاسخ شفاف برسیم و آن را اطلاع رسانی کنیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: شرکت‌های کشتیرانی، راهبردهای متنوعی را برای افزایش سهم خود در بازار جهانی در دستور کار خود قرار داده اند و ما نیز باید تلاش کنیم سهم خود را از این بازار ارتقا دهیم.
در ادامه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جامعه دریایی فاقد استراتژی منسجم در بخش دریایی است و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا نهادی به منظور توسعه متوازن شکل بگیرد و در همین راستا تشکیل نهاد فراگیر برای تحقق اقتصاد دریا پایه در زیرمجموعه شورای اقتصاد ضروری است.
هادی حق‌شناس تاکید کرد: ورود سازمان بنادر و دریانوردی به حادثه سانچی براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی انجام شد و این بدین معناست که ذینفعان باید در بررسی ابعاد این حادثه نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه دو جعبه سیاه سانچی هم‌اکنون در اختیار سازمان بنادر قرار دارد تا علل سانحه را کشف شود، گفت: همه شرکت‌های صاحب کشتی موظف هستند تا در صورت ورود به سانحه بلافاصله به سازمان بنادر و دریانوردی گزارش‌ دهند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از تشکیل هفت مرکز در بنادر شمال و جنوب و همچنین تهران برای بررسی ابعاد حاثه سانچی خبر داد و در مورد اهمیت همایش ارگان‌های دریایی توضیح داد و گفت: مقایسه ایران و عمان در دو سوی خلیج‌فارس و دریای عمان نشان می‌دهد که ایران توانسته گام‌های موثری در ارتقا بنادر خود بردارد.
به گفته حق‌شناس، دستاوردهای 24 همایش گذشته در حوزه محیط زیست، توسعه ناوگان، تسهیل در قوانین سرمایه‌گذاری، ایمنی دریانوردی، گردشگری و مسافرت‌های دریایی بوده است و نقطه ضعف ما در این همایش عدم ضمانت اجرایی قطعنامه های آن است، لذا پیشنهاد می‌شود تا نهادی فراگیر برای تحقق اقتصاد دریا پایه در زیرمجموعه شورای اقتصاد شکل گیرد.
به گزارش ایرنا، در بیست و پنجمین همایش‌ ارگان‌های دریایی کشور 50 ارگان دریایی دولتی، غیردولتی و شرکت های فعال در حوزه بندری و دریایی شرکت کرده اند و در این همایش مشکلات و چالش های فراروی ارگان های دریایی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 24 بهمن 96، کد مطلب: 82830685: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
بزرگترین مشکل کشتیرانی ایران فقط بحث بیمه هست که شرکت های خراجی تحریمن و شرکت های داخلی توان بیمه کردن در این سطح را ندارند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین