پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: به زودی جهت استفاده از طرح ترافیک، بلیت مترو، اتوبوس و پارکومترها حساب شهروندی راه‌اندازی می‌شود.

شعارسال : محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در همایش تهران، شهر هوشمند که روز شنبه برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2045 ، 60 درصد جمعیت دنیا در شهرها زندگی کنند.

وی با بیان اینکه حدود 20 ابر شهر‌ در دنیا وجود دارد که جمعیت آن‌ها بالای 10 میلیون نفر است، تصریح کرد: تا سال 2025 تعداد این شهرها به 30 مورد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود تهران هم به این ابر شهرها‌ ملحق شود.

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه در دنیا 60 درصد انرژی توسط شهرها مصرف می‌شوند و عمده‌ترین مسائل‌ زیستی از همین شهرها است، افزود: بیشتر شهرها به دنبال راه‌هایی رفته‌اند که دریابند چگونه می‌توان شهرها را مدیریت کرد و در نهایت همه راه‌ها به سمت هوشمندسازی شهرها ختم شده است.

وی تصریح کرد: شهر هوشمند صرفاً به معنای شهری بر مبنای فناوری نیست و امروز تعاریف مختلفی در شهر هوشمند ارائه می‌شود.

فرجود با تأکید بر اینکه شاخص‌هایی برای این موضوع وجود دارد، تصریح کرد: محور تمام این بحث‌ها حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ است.

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری یکی از مهمترین‌ برنامه‌ها هوشمند‌سازی بوده است، گفت: تهران یک فعالیت جدی را در این مورد آغاز کرده است تا این راه را به طور جدی بپیماید.

فرجود با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته فعالیت‌ها عمدتاً ناظر به نهادسازی بوده است، تصریح کرد: خود را برای یک مسیر طولانی آماده کرده‌ایم و در چند ماه گذشته زیرساخت‌های اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرویس‌ها تجمیع زیرساخت‌های اولیه برای دسترسی داده‌های شهروندان تهرانی ایجاد شده است، افزود: تلاش می‌کنیم‌ تا با سایر بازیگران‌ تعامل کنیم و گام‌های اولیه را قوی‌تر برداریم.

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه چالش‌های شهر ما کم نیست، گفت: این چالش ها در بخش‌های حمل و نقل، ترافیک، آلودگی، بحران‌های شهری، استحکام ساختمان‌های‌ شهری است‌.

وی با اشاره به همایش شهر هوشمند تصریح کرد: با نگاه‌ به مسائل‌ شهری به دنبال این هستیم‌ که موضوعات جدید را تبیین و تعریف‌ کنیم‌ و در این زمینه از تجارب سایر کشورها هم استفاده می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با بیان اینکه 6 محور برای همایش شهر هوشمند وجود دارد، افزود: اولین محور اقتصاد هوشمند و محورهای بعدی مردم، حاکمیت ، جابجایی، محیط و زندگی هوشمند هستند.

فرجود با بیان اینکه 13 و 14 اسفندماه این همایش در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد، گفت: سخنرانان این همایش‌ نجفی شهردار تهران، جهرمی وزیر ارتباطات، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، هاشمی رئیس شورای شهر تهران و وزیر کار خواهند بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی حساب شهروندی افزود: به زودی جهت استفاده از طرح ترافیک، بلیت مترو، اتوبوس و پارکومترها حساب شهروندی راه‌اندازی می‌شود و پروفایل‌ شهروندان در آن تکمیل خواهد شد تا نسبت به ارائه‌ سرویس‌ و خدمات مناسب اقدام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396، کدخبر: 6450168، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
این یعنی زنگ خطر برای یک هشدار و بحران ، تهران تحمل این حجم از جمعیت را ندارد و بهتر از به فکر مهاجرت معکوس از تهران به شهر های دیگر باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین