پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمان گفت: شهرداران مناطق باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بعد از ۱۵ اسفند به پیمانکاران مجوز حفاری و فعالیت عمرانی ندهند.

شعارسال: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمان گفت: شهرداران مناطق باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بعد از ۱۵ اسفند به پیمانکاران مجوز حفاری و فعالیت عمرانی ندهند.

سیدمحمد موسوی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی با بیان اینکه در سراسر کشور از ۱۵ بهمن ماه فعالیت‌های عمرانی به حداقل می‌رسد، گفت: با توجه به اوج سفرهای داخلی در ایام نوروز و شلوغی شهر در این ایام، شهرداران مناطق باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بعد از ۱۵ اسفند به پیمانکاران مجوز حفاری و فعالیت عمرانی ندهند.

موسوی با اشاره به لزوم حل برخی مشکلات پایانه مسافربری کرمان از جمله برق و گاز این مجموعه، گفت: در حال حاضر سه نفر کار تنظیف پایانه مسافربری را بر عهده دارند که باید در ایام نوروز تعداد نیروی بیشتری برای این مهم به کار گرفته شود.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی برای رانندگان اتوبوس و تاکسی در شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: این کار برای فرهنگ سازی و تعلیم رانندگان انجام شده که امیدوارم انعکاس خوبی در شهر داشته باشد.

موسوی با اشاره به لزوم استفاده از رنگ‌های ترافیکی (زرد، سفید و مشکی) در رنگ‌آمیزی جداول، تصریح کرد: باید با رعایت ضوابط، از رنگ‌های ترافیکی برای رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر استفاده شود تا در یک پروسه زمانی، تمامی جداول سطح شهر یک دست شوند.

وی رنگ زرد و سفید را برای این منظور مناسب دانست و گفت: بحث خط کشی معابر نیز باید از نیمه دوم اسفندماه آغاز شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان نیز با اشاره به چاپ نقشه کرمان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: ۵۰ هزار نسخه نقشه چاپ و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی از برگزاری تور «کرمون گردون»، ایستگاه «از من بپرس» و جشن‌های شبانه به مناسبت نوروز خبر داد و تصریح کرد: جشن‌های عصرانه نیز در منطقه چهار برپا می‌شود و اتوبوس شادی با حرکت در شهر و سوار کردن شهروندان و گردشگران متقاضی، ساعات خوشی را برای آنها رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام نوروز نمایشگاه کتاب و صنایع دستی در پارک شهید و مادر برپا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان هم در این جلسه با بیان اینکه نظارت در بخش تنظیف ضعیف است، گفت: باید تنظیف معابر بهتر و دقیق‌تر انجام شود.

محسن پوراسماعیلی با اشاره به اینکه هر ساله با استفاده از امکانات خدمات شهری، طرح ۱۳۷ جهت تنظیف محلات شهر اجرا می‌شود، تصریح کرد: جمع‌آوری خاک و نخاله و زباله نیز در قالب طرح مذکور به صورت منسجم در تمام محلات شهر انجام می‌شود.

وی به لزوم زیباسازی و تعویض جداول شهر اشاره و تصریح کرد: بهتر است به جای استفاده از جداول سنگی و تحمیل هزینه سنگین به شهرداری، از جداول سیمانی که در سازمان عمران شهرداری تولید می‌شود، استفاده شود.

معاون فنی وعمرانی شهردار کرمان نیز با بیان اینکه برخی پارک‌های سطح شهر مشکل روشنایی دارند، گفت: باید طراحی و نورپردازی پارک‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود تا برای نوروز مهیا باشیم.

محمدعلی قنبری با اشاره به آغاز به کار کارخانه آسفالت شهرداری، تصریح کرد: از فردا عملیات لکه‌گیری معابر شهر با همکاری سازمان عمران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا باید کار جدول‌گذاری، سپس عملیات آسفالت انجام شود، افزود: تقاضا داریم شهرداران مناطق توجه داشته باشند معابری را که احتیاج به جدول گذاری دارند، در دستور کار قرار دهند تا از خرابی آسفالت و دوباره کاری پرهیز شود.

قنبری از اتمام عملیات زیرسازی و آسفالت محدوده پل باغملی خبر داد و گفت: زیرسازی برخی معابر از جمله خیابان گلبازخان، خیابان کمیل، خیابان رعد، پارک جنگلی و دامپزشکی انجام شده و ضلع شرقی پارک شهید باهنر فردا صبح تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال آینده، آسفالت تمام معابر با انجام خودیاری شهروندان انجام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 4237716، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین