پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ اجرایی شدن طرح تحول بهداشت و سلامت را در گرو مجوز مجلس برشمرد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که مجلس توافق کرد.

شعارسال: حجتالاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در مناظره انتخاباتی کاندیداهای حوزه انتخابیه گرگان و آققلا که با محوریت گفتوگوی عقلانی در فضای دانشگاهی در دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت لایحه بودجه یکهزار میلیارد تومانی اشتغال را تقدیم مجلس کرد و مجلس برخی از ردیفهای بودجه که غیرضروری بود را به موضوع اشتغال اختصاص داد و بودجه اشتغال از یکهزار میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد اکثریت نمایندگان فعلی مجلس آیا همسو با دولت است یا خیر، تصریح کرد: اکثریت نمایندگان مجلس فعلی در زمان رأی اعتماد به روحانی، فعالیت در جریان فتنه را خط قرمز اعلام کردند، برخی وزرای دولت یازدهم که معرفی شدند سند داشتیم که در فتنه فعال بودند، وزاری اقتصاد، صنعت و جهاد کشاورزی بیشترین آرا را از مجلس دریافت کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع موانع تولید افزود: در این راستا دولتمردان قدردان مجلس بودند، اما گاهی اوقات نیز سیاست یا عملکرد برخی از وزرا به نفع مردم نبود که در قالب طرح سوال یا استیضاح مطرح شد.

طاهری عملکرد مجلس نهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجموع عملکرد مجلس نهم منصفانه بوده است و نمایندگان جایی که به نفع مردم بوده را حمایت کردند و جایی که نقد وجود داشت موضعگیری کردند.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما در خصوص مجلس ششم چیست به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در نخستین روز فعالیت مجلس هفتم در جلسهای اشاره کردند که مجلس هفتم مانند یک گل میماند که در سنگلاخ مجلس ششم روئیده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس نباید برای کشور سنگلاخ باشد، بیان داشت: برخی طرحهای مجلس ششم خواسته دشمنان قسم خورده نظام بود، برخی نمایندگان در بیبیسی تحلیلگر شبکههای ضدانقلاب بودند، 50 الی 60 نفر از نمایندگان مجلس ششم ولایی و انقلابی بودند.

طاهری در پاسخ به اینکه در مدت چهار سال نمایندگی چه اقداماتی انجام دادید، گفت: قانونگذاری و نظارت جزو وظایف یک نماینده است قوانینی که در مجلس هشتم و نهم تصویب شد شامل حال استان گلستان شده است در بخش کشاورزی واردات بیرویه یکی از معضلات اساسی بود وزیر جهاد کشاورزی میگفت که اختیار ندارد تمام واردات به وزیر صنعت برمیگردد که این مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی محول شد و دیگر نمیتواند در این زمینه شانه خالی کند.

وی در خصوص اینکه چرا منطقه آزاد در مجلس رأی نیاورد، بیان داشت: این لایحه دو بار به صحن رفت که یک بار نصف به علاوه یک رأی آورد و منتقدان معتقد بودند که این لایحه خلاف برنامه پنجساله است که این مسئله مجددا اعتراض استان گلستان را در پی داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: برخی استانهایی که قرار بود منطقه آزاد در آنجا شکل بگیرد از گردونه حذف شدند لذا تلاش کردند و تمام توان خود را به کار گرفتند تا لایحه منطقه آزاد گلستان نیز رأی نیاورد.

طاهری با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی در عمل به قانون بود، گفت: انتقاد جدی منتقدان این بود که منطقه آزاد محل واردات شده و تولید کالای داخل را زمین میزند و همین مقدار تولید ضعیفی که در کشور وجود دارد مورد حمایت قرار نمیگیرد و این مسئله مهمترین عامل اصلی رأی نیاوردن لایحه منطقه آزاد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 13941204000915، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین