پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: ۵۷ واحد صنعتی استان قزوین بدلیل مشکلات نقدینگی، ضعف مدیریتی و فرسودگی تجهیزات تعطیل و از رده خارج شده است.

شعار سال: علی پرزحمت اظهارداشت: با مرور برنامه های گذشته و نتایج بسیاری از کارها در بخش اقتصاد و تولید باید بپذیریم که دولت نتوانسته در مدیریت بنگاه های اقتصادی، تولیدی موفق باشد و حتما باید در این زمینه تجدید نظر کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی که دچار رکود و تعطیلی و یا کاهش تولید شده اند ناشی از ضعف مدیریتی است و این که بخشی از این واحدها که زمانی بسیار شاخص و حتی برند بوده اند پس از مدیریت دولتی شکست خورده اند نشان می دهد در واگذاری ها به افراد اهل موفق نبوده ایم.


پرزحمت گفت: یکی از واحدهای شاخص لوازم خانگی در قزوین متاسفانه به دلیل مدیریت ناکارآمد در شرایطی است که تمام تولیدات خود را انبار کرده و به بازار نمی دهد که بیانگر آن است مدیریت آن هیچ دغدغه ای برای فروش حتی در ایام نزدیک عید ندارد و حقوق کارگر خود را هم قادر نیست پرداخت کند و برای این مدیر حتما مهم نیست این کارخانه ورشکست شود.

وی اضافه کرد: این وضعیت برای چند واحد دیگر ما در حوزه نساجی، کاشی و سرامیک و شیشه هم دیده می شود و تنها علت تعطیلی و بحران آنها فقط مدیریت ناکارآمد است و باید برای آن چاره کنیم.

باید کار به کاردان سپرده شود

این کارشناس باتجربه صنعتی اضافه کرد: باید کار را به کاردان بسپاریم و هرجا مدیران نالایق با سفارش وارد مجموعه ای تولیدی شده اند بزودی آن را به بحران کشانده اند و برای دولت هم دردسر ساز شده و هزینه تراشیده اند و مسائل امنیتی و کارگری هم ایجاد کرده اند.


۵۷ واحد مشکل دار و بحرانی داریم

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر ۵۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین از چرخه تولید خارج شده و به تعطیلی کشیده شده اند و ما عزم جدی داریم وضعیت این واحدها را مشخص کرده و به سرانجام برسانیم و واحدهایی که لنگان لنگان حرکت می کنند و ضعف مدیریت آنها ثابت شده تذکر داده و اقدام قانونی کنیم.

پرزحمت در پاسخ به این سوال که چرا برخی واحدهایی که بتازگی افتتاح شده اند نیز با بحران کارگری و تولید روبرو شده اظهارداشت:این مورد هم دقیقا ناشی ازناتوانی مدیرانی است که تخصص و دلسوزی در مدیریت آنها دیده نمی شود که تذکر جدی به این مدیران و نیز واحدهای قدیمی که سال هاست دچار بحران هستند داده شده و اگر وضعیت واحدها اصلاح نشود تصمیم داریم از راه های قانونی وارد شود و حکم قضایی بگیریم و آن را به اهلش واگذار کنیم.

وی گفت:واحدی که در دو یا سه سال شاهد جابجایی چهار مدیر بوده نمی تواند به تولید برسد و ادامه حیات بدهد و ما وظیفه داریم در جایی که مدیران ناکارآمد به بیت المال و سرمایه های کشور لطمه می زنند و امنیت اجتماعی و اقتصادی را به مخاطره می اندازند ورود کرده و برخورد کنیم.


به بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باور داریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: هر کاری که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان قادر باشد آن را انجام دهد مانند اعزام هیئت به خارج، پذیرش هیئت، برپایی نمایشگاه داخلی و خارجی، برگزاری همایش ملی و استانی و امور دیگر آمادگی داریم آن را واگذار کرده و فقط نظارت کنیم.

پرزحمت اظهارداشت: با نظارت بر واحدهای صنعتی و صنفی تلاش می کنیم فعالیت های اقتصادی و تولیدی در استان با کمترین چالش و مشکل صورت گیرد و اشتغال پایدار شکل گرفته و بیکاری نیز کاهش یابد.

هر فعالیتی که بخش خصوصی قادراست انجام دهد واگذار می کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: دولت در بنگاه داری و کارخانه داری و اداره واحدهای تولیدی موفق نیست و باید هر فعالیتی که بخش خصوصی واقعی می تواند انجام دهد واگذار کند.

وی گفت: آمادگی داریم هر فعالیتی که بخش خصوصی قادر به انجام آن است را واگذار کرده و به امور سیاست گذاری و نظارت در بخش دولت بپردازیم تا کارها نیز روان تر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 8 اسفند 96، کد مطلب: 4238078: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین