پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت:مداح بسیجی، که با زبان از حریم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کند، حضور دائمی در مسائل مختلف دارد و ممکن نیست در مقابل بعضی مسائل سکوت داشته باشد.

شعار سال: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر عشق و وفا،شاعران، مداحان و ستایشگران بسیجی استان البرز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، با آیت الله حسینی همدانی دیدار کردند. در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت ایام درگذشت حضرت ام‌البنین، بیان داشت: این بانوی بزرگوار، خود از شعرای نامدار است و اشعار بلیغ و فصیحی از او به‌جای مانده است.

وی با اشاره به صفات والای حضرت ام‌البنین (ع)، اظهار داشت: او مانند فرزند خود، قمر بنی‌هاشم (ع)، باب‌الحوایج است، و با شناخت فرزندان او به‌ویژه حضرت ابوالفضایل (ع)، می‌توان به ابعاد وجودی این مادر بزرگوار پی برد و برای شناخت قمر بنی‌هاشم (ع) نیز باید به زیارت‌نامه‌ی او مراجعه نمود که به انشای امام معصوم (ع) نوشته‌شده است.

امام‌جمعه کرج افزود: عباس، هرگز در چهره دشمن نخندید و کسانی که امروز با دشمن می‌نشینند و به او لبخند می‌زنند، پیرو این سیره و الگو نیستند.

وی اظهار داشت: در این زیارت‌نامه، عباس بن علی (ع) در ردیف اصحاب بدر و بلکه بالاتر از ایشان و در ردیف ذکر و تسبیح «عِلّیین» که مقام دارندگان بالاترین مقام معنوی است- معرفی‌شده است که نشان‌دهنده‌ی جایگاه خاص اوست.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود، خاطرنشان ساخت: بسیج یعنی عنصر با بصیرت و دشمن‌شناسی است که به‌موقع عمل می‌کند و بسیج مداحان، یعنی ستایشگری بسیجی و مداح بسیجی کسی است که با اشراف به تمام جریانات روز داخلی و خارجی، به‌صورت مؤثر و با قالبی قابل انطباق بر مسائل روز، اقدام به نشر مناقب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌کند.

وی اقدام به‌موقع را، اصلی‌ترین شاخصه‌ی معصومین (ع) معرفی کرده و اظهار داشت: مداح بسیجی، که با زبان از حریم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کند، حضور دائمی در مسائل مختلف دارد و ممکن نیست در مقابل بعضی مسائل سکوت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هیئت باید منشأ خیر، نورانیت و رشد باشد، گفت: امروز، جریانی خزنده و مرموز، موریانه صفت و با حمایت‌های مالی سرویس‌های اطلاعاتی، به دنبال تخریب جایگاه هیئات مذهبی هستند تا خروجی هیئت مذهبی ما فقط آه و ناله باشد و درواقع هیئت ما سکولار باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اهل‌بیت (ع)، در یک‌گوشه‌ای نمی‌نشستند تا فقط گریه کنند، بلکه اهل اقدام و قیام بودند و اگر گریه کردن ما در هیئت، منجر به حرکت و خروشمان در مقابل منکرات و مظالم نشود، ارزشی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مداح و ستایشگر اهل‌بیت (ع) باید تاریخ را به‌صورت تحلیلی بخواند و مطالعه‌ی تاریخ به‌عنوان یک گزارش، نیازهای شما را مرتفع نخواهد کرد.

با اشاره به مخاطبین مختلف جامعه مداحان، از اقشار مختلف مردم، بیان داشت: مداحی شما، در عین اینکه باید حماسه‌ساز باشد، باید عامل وحدت و افزایش امید افراد نیز باشد، به استحکام اجتماعی کمک کند و با تفکرات سکولار مقابله نماید.

اشعاری چون غدیریه ها، نشانگر اهمیت «شعر» در ثبت و ماندگاری وقایع تاریخی است و پرداختن با زبان شعر، به جریاناتی که امروز در فضای انقلاب اسلامی وجود دارند و وقایعی که رخ می‌دهند، می‌تواند از تحریف این وقایع پیشگیری نماید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری البرزنامه ، تاریخ انتشار 11اسفند 96، کدمطلب: 3035، www.alborznameh.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
یه مسئله ای هنوز تو ایران جا نیفتاده! اینکه بابا دین ما از سیاست جدا نیست! وصله به همه! ینی نمیشه اینو گرفت اونو ول کرد! پس ان صحبت ایشون بدیهیه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین