پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
مراسم بهره برداری از ۲۸ واگن جدید و ۱۶ واگن اووِرهال شده مترو ظهر امروز با حضور شهردار تهران در محل پایانه غرب مترو تهران برگزار شد.

شعار سال: محمد علی نجفی شهردار تهران در حاشیه این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران از کمبود ناوگان به عنوان مهم ترین مشکل حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوسرانی یاد کرد و افزود: خوشبختانه شرایط از نظر زیرساخت ها قابل قبول است اما در ناوگان کمبودهای زیادی داریم. به طوری که در بخش اتوبوسرانی اکثر ناوگان ما فرسوده است و نیاز به تغییر و رفع کمبودها وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود هزار و ۳۰۰ واگن مترو در تهران، تصریح کرد: ضروری است واگن های مترو تهران به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش پیدا کند از این رو یک کمبود اساسی در ناوگان مترو وجود دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: درهر دو بخش اتوبوسرانی و مترو مشکل اساسی ما تامین منابع مالی است چرا که شهرداری تهران منابع مالی کافی در اختیار ندارد و دولت نیز به خاطر مشکلات بودجه ای در حدی که تا کنون باید حمایت می کرده، این حمایت ها را انجام نداده است.

نجفی به قرار داد خرید ۶۳۰ واگن مترو جدید با تشکیل کنسرسیومی از یک شرکت چینی و شرکت واگن سازی تهران اشاره و اظهار کرد: در این زمینه مناقصه انجام شده و تقریبا مذاکرات آن نیز پایان یافته و قرارداد مربوطه در ابتدای سال آینده منغقد می شود.

وی با اشاره به قیمت بالای واگن های مترو، ابراز کرد: بر اساس مناقصه برگزار شده قیمت هر واگن مترو حدود یک میلیون و صد هزار یورو است که این رقم بیش از پنج هزار میلیارد تومان می شود و اگر قرار باشد کل بودجه سال ۹۷ مترو را برای خرید واگن اختصاص دهیم تنها قیمت سه واگن می شود.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت حمایت دولت برای خرید واگن های مترو تهران، تصریح کرد: خوشبختانه دولت درباره این ۶۳۰ واگن مترو کمک کرده و فاینانس مربوط به آن با ضمانت دولت انجام خواهد شد. همچنین بر اساس اعلام شرکت خارجی، تحویل اولین واگن های جدید به مترو تهران حدود ۲۳ ماه طول می کشد.

نجفی در پایان گفت: در کنار این قرارداد سعی می کنیم قراردادهای قراردادهای دیگری با بعضی شرکت های دیگر برای خرید سریع تر واگن مترو را به سرانجام برسانیم تا همانگونه که امروز ۴۶ واگن وارد ناوگان می شود، از نیمه دوم سال ۹۷ واگن های جدید و نو خریداری شده وارد سیستم شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شهرنگاران ، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کدمطلب: 3934 ، www.shahrnegaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
وقتی مردم ببینن که حمل و نقل با مترو اسنان تر شه و دیگه اون قدر شلوغ نیست قطعااا از الودگی هوای شهر های بزرگ هم کم خواهد شد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
هرچه قدر هم واگن به این مترو اضافه شود باز هم این مترو خالی از جمعیت نمیشود ؛ بهتر است مونوریل را در اولویت کاری حمل و نقل شهری بگذاریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین