پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن از آماده‌سازی سرمایه‌گذاران برای خرید ۲۰۰ واگن جدید در ناوگان ریلی خبر داد.مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با اشاره به محدودیت‌های موجود در بخش ناوگان مسافری تصریح کرد: عدم افزایش قیمت بلیت در بخش مسافری از یک سو و سن بالای ناوگان مسافری که منجر به خارج شدن برخی واگن‌ها از سیر شده است.

شعار سال: لیلا موسوی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای خرید لوکوموتیو، اظهار کرد: بستر لازم برای جذب سرمایه از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در حوزه خرید لوکوموتیو و واگن وجود دارد که در صورت تعامل مؤثر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، عملی خواهد شد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با اشاره به محدودیت‌های موجود در بخش ناوگان مسافری تصریح کرد: عدم افزایش قیمت بلیت در بخش مسافری از یک سو و سن بالای ناوگان مسافری که منجر به خارج شدن برخی واگن‌ها از سیر شده است. از سوی دیگر، موجب شده توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران در بخش مسافری وجود نداشته باشد ولی برای فراهم کردن شرایط جذب سرمایه از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در این حوزه تلاش خواهیم کرد.

موسوی با خاطرنشان کردن این موضوع که هفت پرونده در حوزه سرمایه‌گذاری باز است، افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا اولین پرونده که خرید ۲۰۰ واگن باری است منجر به پرداخت شود، تا از این طریق رویه مشترک اجرایی برای سایر پرونده‌های کاری فراهم شود و از این به بعد پرداخت برای بقیه پرونده‌ها با سرعت مناسب انجام شود.

فعالان بخش خصوصی بر این باورند حتی زمانی که بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه اجرایی یا سازمان دولتی نوشته شود باز هم ضمانتی برای پرداخت مبلغ آن وجود ندارد و وزارت نفت می‌تواند با تکیه بر نظامات اجرایی خاص خودش از پرداخت در زمان طلایی که موجب بهره‌وری طرح شود، تعلل و تأخیر داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 19بهمن 97، کدخبر: 359242، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین