پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
در ایام تعطیلات نوروز که اکثریت جامعه در حال سفر یا دید و بازدید هستند، اصلاح طلبان فرصت را غنیمت شمرده تا در این فرصت ایجاد شده یک بازی جدید را در خیابان بهشت راه بیاندازند.

شعارسال:در ایام تعطیلات نوروز که اکثریت جامعه در حال سفر یا دید و بازدید هستند، اصلاح طلبان فرصت را غنیمت شمرده تا در این فرصت ایجاد شده یک بازی جدید را در خیابان بهشت راه بیاندازند.

شهر تهران عملا تعطیل شده است. گزارش های عملکردی عمرانی اجتماعی و فرهنگی نشان می دهند که بسیاری از پروژه های نیمه تمام و حیاتی شهر متوقف یا کند پیش می روند و هیچ طرح جدیدی نیز در دوره شهردار اصلاح طلبان آغاز نشده است.

مروری کوتاه برعملکرد نجفی در 7 ماه گذشته بیانگر آن است که پروژه هایی چون خط 7 و 6 مترو متوقف شده، ترمینال شرق با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دوره قبل تاکنون افتتاح نشده، پل های تقاطع ارتش و صیاد شیرازی با 90 درصد پیشرفت در دوره قبل ناتمام مانده اند و تونل آرش- اسفندیار و بزرگراه شهید شوشتری با بیش از 85 درصد پیشرفت سرنوشتی جز توقف و کندی پروژه را تجربه نمی کنند. این پروژه های بزرگ را باید در کنار طرح های دیگری در بخش های فرهنگی اجتماعی قرار داد که تحرکی در این زمینه ها علی رغم شعار نجفی برای دمیدن روح به کالبد شهر تهران دیده نمی شود.

به هر حال ضعف عملکردی نجفی که خود را در زلزله و برف تهران در آذر و بهمن ماه به خوبی نشان داد منتهی به استعفای وی در 23 اسفندماه 96 به بهانه بیماری جدیدی شد که رئیس شورای شهر از بردن نام آن امتناع کرد. بیماری که به عقیده وی حاصل فشارها و استرس های کاری است که دکتر وی نیز توصیه کرده از کار اجرایی کناره گیری کند.

در چنین شرایطی که در اولین جلسه رسمی شورای شهر در 19 فروردین 97 می بایست درباره استعفا و انتخاب شهردار جدید تصمیم گیری شود، حامیان و حتی خود محمدعلی نجفی بازی جدیدی را به راه انداخته اند. سناریوی جدیدی که بدون شکل باعث ادامه روند ضرر و زیان غیرقابل جبران تهران در توسعه و پیشرفت شهر خواهد شد.

بیشترین اخبار درباره فشار برای ماندن نجفی از سوی کسانی صورت می گیرد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با انتصابات نجفی بر سر سفره شهرداری نشسته اند و خروج نجفی را پایان دوره کوتاه ماموریت شان در شهرداری پر پرو پیمان می دانند. از جمله این افراد غلامعلی رجایی، مشاور شهردار است که به نظر می رسد مسئولیت پروپاگاندای ماندگاری نجفی را در شهرداری در رسانه های اجتماعی و مجازی دنبال می کند.

وی اخیرا در اظهارنظری عنوان کرده که نجفی به هیچ وجه قصد کناره گیری ندارد و اعضای شورای شهر نیز بر ماندن وی اصرار دارند: ««سناریوی تخریب اصلاح طلبها سناریویی گسترده است که فعلا در مخالفت با شورا و نجفی خود را هویدا کرده و ناشی از شکست سنگین بعضی‌ها در انتخابات شوراهاست. کسی تردید نکند هم نجفی مایل به کناره گیری نیست و هم اعضای شورا ی اسلامی شهر تهران هرگز مایل به پذیرش استعفای نجفی نیستند مگر اینکه بحث مصلحت نظام ! به میان کشیده شود و شورا چاره ای جز تمکین نداشته باشد.» این طیف به گونه ای رفتار می کند که چه نجفی بماند چه برود هزینه اش پای نظام نوشته شود و جریان اصلاحات کمترین هزینه را در این بین از خود بدهد. بازی سخیفی که اصلاح طلبان تندرو که در چند وقت اخیر سنگر شهرداری را فتح کرده اند و برای انتخابات آتی قصد دارند از این سنگر بیشتری سواستفاده ها را برای تبلیغات و منافع حزبی ببرند، به راه انداخته اند و بیشترین تلاشاشان این است تا شهرداری ضعیف بر دستگاه شهرداری زعامت داشته باشد تا این طیف تندرو قادر به انجام بازی های سخیف و سواستفاده از منابع شهرداری در جهت منافع خود باشد.

از سوی دیگر در اخبار آمده است که نجفی در جلسه با شهردارن مناطق زمانیکه با جو مثبت فضا روبه رو می شود، توپ را به زمین شورای شهر انداخته و اعلام کرده که هر تصمیمی که شورای شهر بگیرد، تابع آن خواهد بود: «تسلیم نظر شورا هستیم و هرچه شورای شهر بگوید میپذیرم» هرچند نجفی به صورت رسمی این اظهارات را تایید نکرده و بیشتر از سوی کانال های حامی وی در حال تبلیغ است ولی به نظر می رسد شورای شهر تهران دچار اختلافات بسیاری در این زمینه است و حامیان نجفی سعی می کنند تا مانع توفق کارگزاران برای کنارزدن نجفی و رسیدن گزینه مدنظر کارگزاران به ساختمان بهشت شوند.

همچون گذشته که محمدعلی نجفی با عبور از کارگزاران و نزدیکی به احزاب مشارکت و اتحاد ملت خود را مدیون آنها کرده، این بار نیز به نظر می رسد وی تمام کارت هایش را در دست اعضای تندروی اصلاح طلب قرار داده تا بتواند با بازی دادن اعضای شورای شهر، خود را همچنان در بهشت ماندگار کند و به این وسیله شهردار ضعیف بیشتر از گذشته بدهکار اصلاح طلبان تندرو خواهد شد و شهر تهران که بیش از یک دهه به توسعه و پیشرفت عادت کرده بود، در ماهه های اخیر اسیر سناریوی سیاسی و بازی های هزینه ساز حزبی اصلاح طلبان شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا ،تاریخ انتشار4فرودین 97، کدخبر: 1334084 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین