پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
استاندار ایلام گفت:ریزگردها؛ از عوامل ایجاد تا راهکارهای مقابله در دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار ایلام مورد بررسی تخصصی قرار می‌گیرد.

شعارسال: استاندار ایلام گفت:ریزگردها؛ از عوامل ایجاد تا راهکارهای مقابله در دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار ایلام مورد بررسی تخصصی قرار می‌گیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار دانشگاه ایلام اظهار داشت: ریزگردها به‌عنوان آسیبی برای سلامتی جامعه شناخته‌ شده است و آسیب‌های قلبی و تنفسی، تأثیرات بر مکانیسم‌های دفاعی و تصفیه‌ای، بروز و تشدید آسم و تأثیرات سرطانی را با خود دارد که می‌طلبد از عوامل ایجاد تا راهکارهای مقابله در دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار ایلام مورد بررسی تخصصی قرار گیرد.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام یکی از تأثیرپذیرترین مناطق در بحث ریزگردها است و خسارات بسیاری از این طریق به استان و مردم وارد آمده است که نیاز به انعکاس دارد.

وی گفت: مهار آب‌های سطحی و تبدیل اراضی بایر به کشاورزی از جمله کارهای بزرگی است که در استان برای مقابله با ریزگردها صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی عملکرد خوبی در بحث مبارزه با ریزگردها انجام‌ شده است را برشمرد و گفت: نزدیک به 30 هزار هکتار جنگل‌کاری در مناطق بحرانی، تخصیص بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار در سال 97 به بحث جنگل‌کاری و مبارزه با ریزگردها که برنامه‌ریزی‌ شده در سال 97 بیش از 20 هزار هکتار دیگر از نقاط بحرانی استان جنگل‌کاری شده است.

استاندار ایلام گفت: در بهترین حالت با بودجه‌های تخصیص‌ یافته شاید بتوانیم یک‌ پنجم از عرصه‌های بحرانی ریزگردها را در استان ساماندهی کنیم پس باید به دنبال مشارکت مردم ، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های مردم‌نهاد باشیم و تلاش کنیم با ایجاد یک حرکت جهادی از ظرفیت رسانه‌ای این‌گونه همایش‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: صدا و سیمای استان در جهت انعکاس ملی این اتفاق علمی در استان همت گمارد و میراث فرهنگی نیز در جهت فضاسازی مناسب برای نشان دادن مشکلات ریزگردها در حاشیه همایش اقدام کند.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه همایش بسیار پراهمیت است و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه مشارکت داشته باشند و بادعوت از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این عرصه نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

استاندار ایلام فرهنگ‌سازی در دانشگاه برای فعال کردن فارغ‌التحصیلان در جهت کار مبحث بعدی و تأکیدی بود و گفت: دانشگاه باید به‌واقع‌گرایی نزدیک شده و به دنبال تربیت نیروهای عملیاتی و کارآفرین باشد.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش‌های علمی با رویکرد کاربردی در جامعه هر روز در حال تقویت است و ورود علم به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر در دانشگاه ایلام در حال شکل‌گیری است.

سلیمانی دشتکی در ادمه تصریح کرد: دانشگاه در بحث ارائه راهکار و طرح و پروژه‌ها با توجیه اقتصادی وارد شود امسال بیش از 770 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغال‌زایی به استان تخصیص‌ یافته است و دانشگاه برای ارائه پروژه‌های کارآفرینی به جوانان استان کمک کند و برنامه‌ریزی کنیم تا جوانان بیکار ما بدهکار هم نشوند و با ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی با توجیه اقتصادی در رونق اقتصادی استان و برطرف کردن بیکاری موثر باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397، کدخبر: 1697078، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
اگر به جای این همه نشست و برخاست روع به سنگ پاشی و درخت کاری میکردن تا کنون کلی از معضل رفع شده بود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین