پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷
نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرانی در بانک مرکزی مشغول به کار هستند که سال گذشته با پاداش پایان خدمت ۸۰۰ میلیون تومانی بازنشست شدند و جالب اینکه همین افراد از ابتدای سال جدید به کار گرفته شدند.

شعارسال: محمد حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای اخیر که ما شاهد تلاطم‌هایی در بازار ارز بودیم، بانک مرکزی به عنوان اولین متولی که وظیفه تأمین میزان ارز ابتدا در بازار عرضه دخالت کرد موجب افزایش قیمت ارز شد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از یکی، دو روز گذشته بحث مدیریت تقاضای ارز را نیز مدیریت کرده که اگر این موضوع نیز درست مدیریت نشود، باز نگرانی در جامعه وجود خواهد داشت.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار همه این تلاطم‌ها و التهابات بازار ارز اخباری در رابطه با مدیران و مسئولان بانک مرکزی به گوش می‌رسد که بسیار نگران‌کننده است و جای تأسف بسیار دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به حکم تبصره 12 قانون بودجه سال 97 که در رابطه با پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان دولت است، دولت سقفی را مشخص کرده بود تا در ارتباط با بازنشستگی افرادی که حقوق‌های بالا می‌گیرند به عدالت و انصاف نزدیک‌تر شود، شاهد این هستیم که در پایان سال 96 و قبل از اجرایی شدن قانون بودجه سال 97، تعداد زیادی از افرادی که حقوق‌های آن‌چنانی دریافت می‌کردند درخواست بازنشستگی کردند و به ویژه در بانک مرکزی که متأسفانه معاونان آن همانند بعضی‌ها که نیازمند سرای سالمندان هستند، از ارقام نجومی بالای 800 میلیون تومان از پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی خودشان را دریافت کردند و عجیب این است که در ابتدای سال 97 این افراد باز مجدد به کار خودشان ادامه دادند.

وی افزود: این پرداخت‌ها در شرایطی است که مردم در بدترین شرایط اقتصادی زندگی می‌کنند و این التهابات ارز حتی سفره مردم را کوچک‌تر کرده،‌ مشاهده می‌شود که در بانک مرکزی که امروز باید بنشینند و برای مشکلات ارزی و اقتصادی کشور تصمیم بگیرد، به فکر جیب خودشان بوده‌اند و به دنبال آن بودند که حتی از یک ریال پاداش پایان خدمت‌شان هم نگذرند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خوب بود وقتی‌که این افراد وقتی پاداش پایان خدمت‌شان را دریافت کردند ادامه زندگی‌شان را در شرایط بازنشستگی به سر می‌بردند. اما فکر کنم آقای سیف با مشکل قحط‌الرجال مواجه بوده و دبیرکل بانک مرکزی را مجدد در ابتدای سال جدید به کار گمارده است که این واقعاً جای نگرانی و بسی تأسف است که بین مسئولان ما با این همه نگرانی که در بین مردم وجود دارد بازهم تکرار و مشاهده می‌‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23فروردین1397، کدخبر: 1699074 : www.tn.ai


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین