پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
استعفای بی‌سروصدای قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل(به تعبیری خداحافظی مرد شماره یک قرارداد خرید هواپیماهای غربی) ، موجی از شایعات و گمانه زنی ها در خصوص علل این استعفا را سبب شده است.گزارش زیر با نگاهی بی طرفانه و صرفا خبری، قصد دسته بندی و ارایه برخی از مهمترین احتمالات قابل طرح و شنیده های رسمی و غیر رسمی در این خصوص را دارد. امید می رود که با انتشار این گزارش و روشنگری های صورت گرفته از منابع مختلف، شاهد شفاف سازی بیشتر دلایل این استعفا و کاهش پیامدهای نامطلوب احتمالی، باشیم.
شعار سال: استعفای بی‌سروصدای قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل(به تعبیری خداحافظی مرد شماره یک قرارداد خرید هواپیماهای غربی) ، موجی از شایعات و گمانه زنی ها در خصوص علل این استعفا را سبب شده است.گزارش زیر با نگاهی بی طرفانه و صرفا خبری، قصد دسته بندی و ارایه برخی از مهمترین احتمالات قابل طرح و شنیده های رسمی و غیر رسمی در این خصوص را دارد. امید می رود که با انتشار این گزارش و روشنگری های صورت گرفته از منابع مختلف، شاهد شفاف سازی بیشتر دلایل این استعفا و کاهش پیامدهای نامطلوب احتمالی، باشیم.

پیچیدگی این استعفا و ضرورت شفاف سازی در خصوص آن زمانی بیشتر می شود که بررسی سوابق قائم مقام مستعفی نشان دهنده حجم زیادی اخبار در خصوص تامین مالی منجر به خرید هواپیما از سال 1393 به بعد بوده و در قبل از آن صرفا با تعدادی محدود خبر منتشر شده از ایشان(عموما با رویکرد نقد سیاست های ارزی)، مواجه هستیم. در واقع افکار عمومی با نوعی جعبه سیاه در خصوص گذشته و سوابق حرفه ای اصغر فخریه کاشان، روبرو است.

سناریوی اول ) استعفای ساده و الزاما با دلایل شخصی یک مدیر:

معتقدین به این سناریو بیان می دارند که ضرورتی به پیچیده کردن داستان نبوده و اصل داستان، ارایه دوباره استعفا توسط جناب فخریه و پذیرش آن توسط وزیر است(استعفای اول ،گویا در اواخر سال 1396 صورت پذیرفته بود که با مخالفت وزیر راه و شهرسازی مواجه گردید). معتقدین به این سناریو، حتی اثرمعناداری از کنار رفتن قائم مقام وزیر در امور بین الملل و مرد شماره یک قراردادهای خرید هواپیما، بر ارتباطات ، تعهدات و تفاهم نامه های موجود در این حوزه قائل نیستند.

سناریوی دوم) استعفا برای برخی از مسائل و مصالح مدیریتی و عملکرد نچندان مناسب قائم مقام  در خرید هواپیما :

معتقدین به این سناریو عنوان می کنند که با توجه به فشار افکار عمومی و مراجع تخصصی(نظیر مجلس و ….)، بر شخص وزیر در خصوص کند بودن روندهای تامین منابع مالی ، خرید و انتقال هواپیماهای برجامی برنامه ریزی شده، استعفای آقای فخریه کاشان رقم خورده است(لازم بذکر است که هیچ شنیده ای در خصوص وجود اختلاف بین وزیر و اقای فخریه کاشان ، تاکنون به گوش نرسیده است). معتقدین به این سناریو نیز ، دغدغه ای در خصوص تداوم روند ورود هواپیماهای برجامی نداشته و بیان می دارند که انتصابات آتی، مسلما سرعت بخش امور بوده و از شرایط فعلی مطلوب تر است.

سناریوی سوم) استعفا بدلیل فشار نهادهای نظارتی و قانونی :

در این سناریو، متاسفانه شاهد نوعی بدبینی مفرط و حتی تخریب مدیریتی می باشیم. معتقدین به این سناریو، بیان می کنند که استعفای آقای فخریه کاشان بدلیل فشار نهادهای نظارتی و قانونی و با توجه به برخی از مسایل پشت پرده مطرح در این خصوص می باشد. این گروه ، حتی اقدام به ارایه مستنداتی از برخی حاشیه های مطرح شده می کنند.

نمونه ای از دلایل معتقدین به سناریوی سوم با استناد به گزارشات منتشر شده توسط سایت مشرق نیوز 

نمونه ای از دلایل معتقدین به سناریوی سوم با استناد به گزارشات منتشر شده توسط پایگاه خبری نسیم آنلاین

 

سناریوی چهارم)استعفا برای نشستن بر کرسی بانک مرکزی:

معتقدین به این سناریو بیان می دارند که بیش از چند ماه به پایان دوره فعالیت دکتر سیف نمانده است و از طرف دیگربا توجه به رویدادهای بوجود امده در دوره ریاست کلی دکتر سیف در بانک مرکزی،بعید به نظر می رسد که ماندنی باشد. معتقدین به این سناریو می گویند که با توجه به حوزه تخصصی آقای فخریه کاشان، سوابق فعالیتی وی در بانک مرکزی (معاونت) ، دوستی و ارتباط او با برخی از چهره های اثرگذار و در نهایت، رصد برخی از صحبت های وی در چند ماه اخیر، می توان این احتمال را داد که ایشان برای ریاست کلی بانک مرکزی خیز برداشته باشند.

نمونه ای از دلایل معتقدین به سناریوی چهارم با استناد به گزارشات منتشر شده توسط برخی سایت ها و پایگاه های خبری اقتصادی

ورای میزان صحت هر یک از سناریوهای چهارگانه فوق، بنظر می رسد بدون روشنگری های آتی ، داستان این استعفا خالی از حاشیه نبوده و چنانچه در اولین فرصت اقدام به شفاف سازی نشود،احتمالا شاهد سطح وسیعی از شایعات و گمانه زنی ها در این خصوص خواهیم بود. گمانه زنی هایی که بعضا با عناد همراه بوده و ممکن است شرایط را برای تخریب شخصی افراد مهیا کند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرلاین پرس ،تاریخ انتشار 31 فروردین 97 ،کدخبر: 65690 ، airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
حرف و حدیث در خصوص آقای فخریه زیاد است. ضمنا مدرک ایشان چیست؟ دکتر هستند یا کارشناس ارشد یا کارشناس؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین