پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
با وجود گذشت 2 ماه از سال 97 هنوز مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی تعیین تکلیف نشده است و این وضع موجب افزایش خودسرانه کرایه‌ها و نارضایتی شهروندان می‌شود.

شعارسال:  با وجود گذشت 2 ماه از سال 97 هنوز مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی تعیین تکلیف نشده است و این وضع موجب افزایش خودسرانه کرایه‌ها و نارضایتی شهروندان می‌شود.

هر ساله بهمن‌ماه تکلیف نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو در کمیسیون تخصصی مشخص می‌شد و هفته نخست اسفندماه در صحن علنی شورا به تأیید نهایی می‌رسید، سپس برای ابلاغ به فرمانداری ارسال می‌شد. این مصوبه به طور معمول چند ماه در فرمانداری و شورای حل اختلاف معطل می‌ماند و بعد از اعتراض رانندگان تاکسی و هرج و مرج در نرخ کرایه‌ها اواخر اردیبهشت ماه اجرایی می‌شد.

اما امسال که مصادف با اولین سال فعالیت شورای پنجم و مدیریت جدید شهرداری تهران است، برای نخستین بار لایحه نرخ کرایه‌ها در ۲۰ فروردین‌ماه به شورا ارائه شد و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و ششمین جلسه خود در 26 فروردین ماه سال جاری با 20 رأی موافق و یک رأی مخالف یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین نرخ کرایه تاکسی در سال 97 را به تصویب رساندند.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، درباره آخرین وضعیت کرایه تاکسی‌ها و تأخیر بررسی لایحه نرخ تاکسی‌ها به پانا گفت: لایحه نرخ کرایه پیشنهادی سازمان تاکسیرانی به شورای شهر ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر هم همان نرخ پیشنهادی را که 12.5 درصد بود، مصوب کردند. هر سال باید قبل از سال جدید، لوایح حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شود اما امسال با تأخیر مواجه شد. از طرفی با توجه به اینکه سال 96 کرایه‌های تاکسی در شهر تهران افزایش نیافته بود، شورا همان نرخ پیشنهادی سازمان تاکسیرانی را برای سال 97 تصویب کرد.

البته چند سالی می‌شود که در جریان بررسی مصوبه نرخ تاکسی‌ها، فرمانداری درباره نرخ کرایه‌ها ایراداتی می‌گیرد و با این موضوع مخالفت می‌کند. غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، با اعلام مخالفت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس بیش از 12.5 درصد در هیأت انطباق فرمانداری به پانا گفت: این موضوع در هیأت انطباق فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و با هر گونه افزایش بالای 12.5 درصد در سال 97 مخالفت شد و برخی از آیتم‌ها که بالای این نرخ بود به شورای شهر تهران بازگردانده شد تا اصلاح شود.

اما چالش هرساله و تکراری فرمانداری و شورای شهر بر سر مصوبه نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جدید هم فرصتی است که برخی رانندگان نرخ‌های دلخواه خود را بگیرند. در جریان این اختلافات و زمزمه افزایش کرایه‌ها، برخی رانندگان بدون مجوز به افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی اقدام می‌کنند در نتیجه دود این اختلاف فقط به چشم مسافران و مردم می‌رود.

شهربانو امانی درباره افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی گفت: یکی از چالش‌هایی که در زمینه کرایه‌ها وجود دارد، افزایش غیررسمی کرایه‌ها از سوی برخی از رانندگان تاکسی است که باید با افزایش خودسرانه کرایه‌ها برخورد شود.

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: افزایش نرخ کرایه ها باید کمتر از نرخ تورم باشد زیرا اغلب کسانی که از حمل ونقل عمومی استفاده می کنند از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی باید به گونه‌ای باشد که انگیزه شهروندان جهت استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی را افزایش دهد نه اینکه فشار مضاعفی به مردم وارد شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار28اربیهشت 97، کد خبر: 822484 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این کرایه های تاکسی هم که یاد میشه واقعا بعضی از مردم عزا میگیرن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین