پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
در نشست هم اندیشی فرماندار شهرستان نوشهر و مدیر شهرکهای صنعتی غرب مازندران و سرمایه گذاران شهرک صنعتی شهید ذوالفقاری آبندانک ، منطقه حفاظتی البرز مرکزی ، مانع بزرگ صنعتی شدن شهرستان نوشهر مطرح شد .

شعارسال: در راستای عزم راسخ استاندار مازندران در راستای رفع مشکلات کارآفرینان که اخیرا اعلام نمود :” استعلامات پیچیده و بروکراسی اداری برای کارآفرینی حذف شده است. "صفرنژاد فرماندار نوشهر نیز در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی جهت رفع موانع تولیدی شهرک صنعتی نیمه فعال نوشهر برای احیا مجدد ، در دفتر شرکت سولارسوی البرز (سلسا -کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان ) توجه و بررسی نمودند .

در این نشست فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه مسایل دست و پاگیر سرمایه گذاری در این منطقه زیاد است. افزود : از طرفی شعار اشتغالزایی می دهیم و از طرفی هم انتقاد می کنیم . اما کسی برنامه ای برای برون رفت از مشکلات منطقه حفاظت شده البرز مرکزی ( ۹۰ درصد در منطقه حفاظت شده قرار داریم و فقط ۱۰ درصد می توانیم فعالیت داشته باشیم . ) ارائه نمی دهد .

صفرنژاد با اشاره به اینکه جاده سبب تحول می شود. گفت : راه دسترسی در اینجا وجود دارد و صرفا باید مرمت و بهسازی شود و این جاده نابسامان و انباشت زباله زیبنده شهرک صنعتی نیست . دهیاری با هماهنگی بخشداری برای جمع آوری زباله این مسیر اقدام کند .

سپس مدیر شهرکهای صنعتی غرب مازندران بیان داشت : شهرک صنعتی ذوالفقاری نوشهر تعداد ۱۱ واحد صنعتی دارد که ۵ واحد از آنها با توان ۴۰ درصد فعالیت دارند و دو واحد در رهن بانک و مابقی هم در حال دریافت تسهیلات و احیاء مجدد هستند .

کامران رهبر یکی از مشکلات اساسی شهرک شهید ذوالفقاری نوشهر را عدم آسفالت راه دسترسی شهرک خواند و گفت : با رفع این مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی احیاء خواهند شد . زیرا به خاطر جاده نابسامان راننده ها رغبتی ندارند که بار را به شهرک بیاورند .

وی یکی از راه حل های اساسی برون رفت از مشکلات کارآفرینان را تسهیلات روستایی دانست و متذکر شد : با توجه به اینکه شهرکهای صنعتی در منطقه روستایی واقع شده اند ؛ باید شرایط بهره مندی از تسهیلات روستایی با بهره زیر ۱۰ درصد را برای رقابت بهتر اقتصادی مهیا کرد .

مدیر شهرکهای صنعتی غرب مازندران یادآوری نمود : شهرک صنعتی نوشهر از سال ۸۲ با ۱۲ هکتار شکل گرفت و به ۱۲ واحد صنعتی واگذار شد . متاسفانه ۸۰ درصد به افرادی واگذار شد که در بحث صنعت اقدام شاخصی مانند : شرکت مازیران نداشتند و با در اختیار گرفتن ۶ هکتار، اکنون در رهن بانک است .

در ادامه نماینده خانه صنعت و معدن استان مازندران در شهرستان نوشهر که خود نیز یکی از سرمایه گذران شهرک صنعتی و مدیرعامل شرکت سلسا ( خوراک دام و طیور و آبزیان ) است در دو بخش راهکارهایی برای رفع موانع تولیدات بیان نمود . وی که رئیس هیئت امنا شهرک صنعتی نوشهر نیز می باشد متذکر شد : با حمایت مسئولین و مردم و با ارائه راهکار مناسب به جای انتقاد ، تشکیل کارگروهی متشکل از فرهیختگان ، اساتید دانشگاهی و بخش خصوصی راهی برای برون رفت از مشکلات می باشد .

کامران ذوالفقاری در ادامه سخنانش به نیروی ماهر انسانی نوشهریهای کارآفرین و فعال در عرصه اقتصادی در سطح کشور اشاره نمود و گفت : در نوشهر و کجور کارآفرین پوشاک و صنعت سماور سازی و صنعت چوب و ذوب فلزات و … در سطح ملی داریم که به خاطر مانع بزرگ صنعتی به نام البرز مرکزی در نوشهر موفق نبوده ایم و در کلان شهرها سرمایه گذاری نمودند . می توانیم با تشکیل همایشی جهت رفع موانع ارائه پروانه بهره برداری و رفع مشکلات بروکراسی اداری محیط زیست ، برای کارآفرینان و سرمایه گذران جهت بازگشت آنها به روستا انگیزه ایجاد کنیم .

ذوالفقاری صدور مجوز موقت به جای مجوز دائمی را نیز یکی از مشکلات دیگر سرمایه گذاران خواند.

وی با اشاره به اینکه شرکت سولارسوی البرز ۳۸ نیرو در گذشته داشت. افزود : ۱۱ ماه با ظرفیت ده درصد و تقلیل نیرو کار میکردیم که مدیران برای احیا مجدد به دو بخش توجه داشتند ؛ یکی بازار محلی و منطقه ای و دیگری هم جذب سرمایه گذار و یا پیوستن به هلدینگهای ذنجیره تولید در این راستا با تبلیغات و اطلاع رسانی و برگزاری کلاسهای اموزشی جهت پرورش بلدرچین و مرغهای بومی در سطح منطقه و سپس مذاکره و قرارداد با شرکت صنایع گسترش بهپرور آریا که با این کار ۱۱ نیرو مجددا اشتغال یافتند. انشاله بتوانیم با توسعه بازار ما بقی نیروهای بیکار شده را دوباره مشغول به کار نماییم .

وی خاطر نشان کرد : مرغدارانی که دارای سالن و نیروی کار هستند و در تامین منابع مالی مشکل دارند ؛ با شرکت هلدینگ بهپرور همکاری نمایند ؛ تا بتوانند دوباره فعال شوند . شرکت بهپرور جوجه و خوراک را در اختیارشان قرار می دهد و جمع آوری گوشت را نیز بعهده دارد .

نماینده خانه صنعت و معدن استان مازندران در شهرستان نوشهر یادآور شد : از کیاسر تا رامسر تعداد ۸۰۰ هزار قطعه در طی دو ماه با شرکت بهپرور قرارداد بستند .

ذوالفقاری به حمایت مسئولین استانی و شهرستانی و مردم از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تاکید نمود و گفت : نگاه حمایتی مردم منطقه باید نسبت به تولیدات منطقه افزایش یابد . فقط کمی همت می خواهد تا کارآفرینان نوشهری به شهرشان بازگردند و باعث اشتغالزایی در منطقه خود شوند . شهرستان نوشهر با وجود موقعیت طبیعی دریا و جنگل پذیرای میلیونها توریست و گردشگر می باشد . با توجه به ارتباط تنگاتنگ صنعت و گردشگری ، تولیدات بخش صنعت مورد هدف گردشگر است و با توجه به حضور گردشگر در منطقه و تولیدات صنعت گردشگری ، از تولیدات صنعتی چیزی عاید ما نشده است .

مهندس شهسواری رئیس اداره راه و شهرسازی نوشهر در خصوص استفاده از قیر سهمیه روستایی جهت آسفالت راه دسترسی شهرک صنعتی نوشهر گفت : برای انتقال بودجه به حساب دهیاری باید با تفویض اختیاراین مشکل حل شود . در برنامه سال مالی ۹۷ در کمیته برنامه ریزی مطرح و تخصیص اعتبار شود .

مهندس درویش رئیس اداره راه و ترابری نوشهر نیز تسطیح جاده شهرک صنعتی را یکی از ضروریات خواند و گفت : ماشین آلات اداره را در اختیار شما قرار می دهیم تا نسبت به زیرسازی و تسطیح این جاده که محل تردد ماشین آلات سنگین می باشد ؛ اصولی آسفالت شود .

قاسمی رئیس اداره دارایی نوشهر نیز عنوان نمود : فراوری بسته بندی محصولات کشاورزی تا ۹۰ درصد از معافیت ارزش افزوده برخوردار شدند . با تصویب قانون رفع موانع تولید ، معافیت ها و تخفیف های خوبی شامل : واحد های تولیدی دارای پروانه بهره برداری دائمی شده است که تا ۷ سال از معافیت درآمد ابرازی به نرخ صفر برخوردار شدند .

در این جلسه همچنین مشکلات عدم آنتن دهی تلفن همراه ، بیمه و بهداشت و معوقات بانکی واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع مشکلات آنها راهکارهایی پیشنهاد شد . در این جلسه همچنین مقرر شد تا جهت پروانه بهره برداری واحدها از محیط زیست که یکی از معضلات بود ؛ ۱۱واحد تولیدی شهرک صنعتی شهید ذولفقاری ابندانک نوشهر از استعلامات مجزا شوند .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اخبارجدی، تاریخ انتشار: 2خرداد1397، کدخبر: - : www.akhbarejedi.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین