پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
ساوجبلاغ - فرماندار ساوجبلاغ به سهم عشایر در تولیداتی دامی این شهرستان اشاره کرد و گفت: عشایر سالانه دو هزار و ۴۱۰ تن شیر تولید می‌کنند.

شعار سال: ابوالقاسم پالیزگیر بابیان اینکه ۲۱۵ خانواده عشایری به دلیل عدم اطلاع از بیمه روستایی، از این خدمات استفاده نکرده‌اند، از وجود هزار و ۱۹۵ نفر عشایر در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: درصدد هستیم که همه این افراد را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه عشایر حاضر در ساوجبلاغ سالانه بیش از ۲ هزار و ۴۱۰ تن شیر، ۴ هزار و ۵۲۷ تن گوشت قرمز و هزار و ۷۶۰ تن سایر فرآورده‌های لبنی تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: عشایر در تولیدات ساوجبلاغ تأثیر به سزایی دارند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ افزود: درصدد هستیم در امور دامی عشایر برای جوانان ساوجبلاغی اشتغال ایجاد کنیم و همچنین به‌منظور جلوگیری از مهاجرت عشایر و تغییر شغل این خانواده‌ها اعتبارات مناسبی مصوب کنیم تا درزمینهٔ ترمیم چشمه‌ها، ایجاد راه‌های کوهستانی و غیره استفاده شود.

پالیزگیر در بخش دیگری بابیان اینکه اغلب عشایر ساوجبلاغی از چوپانان اتباع غیرمجاز استفاده می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه در بیشتر مواقع شاهد سرقت احشام توسط این چوپانان هستیم و این مهم بر لزوم افزایش آگاهی بخشی به عشایر این شهرستان مبنی بر غیرقانونی بودن به‌کارگیری اتباع غیرمجاز تأکید دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد از سرقت احشام در ساوجبلاغ توسط اتباع خارجی غیرمجاز صورت می‌گیرد، تأکید کرد: اتباع خارجی و غیرمجاز به دلیل عدم هویت موجب ایجاد مشکل برای پلیس در تعقیب و دستگیری می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 مرداد 97، کدمطلب: 4361480، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
هوای این عشایر رو نداشتن خیلی مخاطرات جدی تری رو برای اینده کشور به همراه داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین