پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان البرز گفت: شهرک صنعتی باید واحدهایی که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند و همچنین لازم است پایش از مبدأ در اولویت کار شهرک‌های صنعتی قرار گیرد.
شعارسال: مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان البرز گفت: شهرک صنعتی باید واحدهایی که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند و همچنین لازم است پایش از مبدأ در اولویت کار شهرک‌های صنعتی قرار گیرد.

فردین حکیمی ، گفت: در جلسه برگزارشده در شهرستان اشتهارد، مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی، مسئله پایش از مبدأ را در اولویت کار خود قرار دهند زیرا فلسفه شرکتی که در یک شهرک صنعتی احداث می‌شود متمرکز شدن مدیریت زیست‌محیطی آن است.

وی تشریح کرد: زمان احداث یک شهرک صنعتی، مدیر شهرک موظف به احداث یک تصفیه فاضلاب مرکزی است که تمام واحدهای صنعتی فاضلاب را به تصفیه‌خانه مرکزی هدایت کنند و همچنین تعبیه یک سیستم پیش‌تصفیه، پیش از اتصال به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک در برخی واحدهای صنعتی لازم است.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان البرز بیان کرد: فاضلاب تولیدشده توسط یک واحد آلایندگی بالایی دارد که باید به حد استاندارد برسد و زمان رسیدن به حد استاندارد می‌تواند به الگوی فاضلاب شهرک متصل شود و نوع و ماهیت فاضلاب صنعتی به‌گونه‌ای است که در صورت اختلاط این فاضلاب‌ها، بی‌شک سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

حکیمی افزود: بنابراین پیش از دادن انشعاب به الگوی فاضلاب مرکزی باید خود واحدهای صنعتی عمل پیش‌تصفیه را انجام دهند و بعد به شهرک وارد شود.

وی اظهار کرد: مشکل موجود در برخی شهرک‌های صنعتی، انجام نشدن پایش از مبدأ بوده که از وظایف شهرک‌های صنعتی است و هنگام اخذ مجوز، طبق قرارداد، واحدهای صنعتی موظف به نصب پیش‌تصفیه هستند.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان البرز توضیح داد: بسیاری از واحدها اقدام به انجام این عملیات نمی‌کنند و زمانی که فاضلاب بدون تصفیه وارد سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی شود، شوکی به سیستم داده‌شده و آن سیستم کارایی و عملکرد خود را از دست خواهد داد و منجر به بالاتر رفتن خروجی تصفیه‌خانه از حد استاندارد محیط‌زیست می‌شود.

حکیمی همچنین عنوان کرد: نظارت بر خروجی فاضلاب تصفیه‌خانه مرکزی یکی از وظایفی است که محیط‌زیست در بخش فاضلاب شرکت‌های صنعتی بر عهده دارد اما پایش واحدهای صنعتی داخل شهرک بر عهده شهرک صنعتی است.

وی در خصوص عملیات پایش از مبدأ مطرح کرد: در حال حاضر پیگیری‌های پایش از مبدأ صورت گرفته و عملیات آغازشده اما زمان‌بر بوده و تأکید ما بر سرعت در انجام آن است.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان البرز تصریح کرد: بنابراین شد که شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد که تحت نظر شهرک‌های صنعتی است، پایش از مبدأ را آغاز کند و واحدهایی که پیش‌تصفیه ندارند و تصفیه‌خانه آن‌ها کار نمی‌کند، از سوی شرکت خدماتی به آنان اخطار داده شود.

حکیمی در ادامه گفت: درصورتی‌که پس از اخطار، در مهلت مقرر مشکل موجود رفع نشد، به ما اطلاع‌رسانی کنند تا به پیگیری قضایی اقدام کنیم.

وی متذکر شد: شهرک صنعتی باید با واحدها برخورد کند و واحدهایی که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، انشعابات و خدمات آن‌ها را قطع کند تا ملزم به رعایت استانداردها شوند.

مدیرکل سازمان محیط‌زیست استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین تأسیسات فاضلاب شهرک به ارتقاء راهبری صحیح و تعویض قطعات نیاز دارد که انجام خواهد شد اما در کوتاه‌مدت، راهکار اصلی، شروع پایش از مبدأ است که واحدی اقدام به هدایت فاضلاب آلاینده بالا به داخل اگوی فاضلاب (شبکه جمع‌آوری فاضلاب) نکند.

حکیمی در پایان بیان کرد: پیشگیری از آلودگی بر عهده سازمان محیط‌زیست است اما توجه به موضوع حفظ محیط‌زیست یک مسئله همگانی است که توجه همه‌جانبه تمام افراد را می‌طلبد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396، کدخبر: 13961102000960، www.ardabil.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
ما خودمون تو زمینه محیط زیست هزار تا مشکل حل نشده داریم دیگه حداقل کاری که میشه کرد اینه که جلوی کسایی رو که از این بدتر میکنن شرایط رو گرفته بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین