پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۱۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
جلسه احراز شرایط شهردار پرند به حاشیه کشیده شد و طی آن معاون فرماندار رباط کریم و سه عضو شورای شهر پرند، جلسه را ترک کردند، تا آشتیانی همچنان شهردار بماند.

شعار سال: ظهر دوشنبه جلسه شورای شهر پرند با دستور جلسه احراز شرایط سید کاظم میرآشتیانی، شهردار این شهر برگزار شد.

فریبا مرادپور، عضو شورای اسلامی شهر پرند در تذکری پیش از قرائت دستور در این جلسه طی سخنانی گفت:بنده کاملا صاحب اختیار هستم و در تصمیم گیری هایم هیچ کسی نمی تواند بطور غیر منطقی تاثیر گذار باشد،به هیج فرد یا گروهی وابسته نیستم و سعی می کنم، که جانب حق باشم،احزاب و گروه ها برای ما تصمیم گیر نیستند ولی مشاوران ما هستند، از اظهارات همکارانم در جلسه قبل، تعجب می کنم،احزاب و گروه های اجتماعی هستند که در پیشبرد اهداف ما می توانند کمک کنند.

بی تجربگی شورای شهر پرند عامل حواشی موجود در شهرداری

وی خواستار تصمیم گیری درست اعضا شورای شهر پرند در خصوص ماندگاری و یا برکناری شهردار این شهر شد و افزود:حاضرم دست مخالفان شهردار را ببوسم ولی آشتیانی بماند،شاید این ماییم که لیاقت حضور آشتیانی را نداریم، وی با تجربه است و نیازی به بررسی ندارد.

عضو دیگر شورای شهر پرند نیز در نطق پیش از دستور اظهار داشت:مهم ترین آسیب شهر مدیریت دوگانه شهر است،اعضای شورای شهر از همه قسمت های شهر رای می گیرند ولی فقط به سه فاز می توانند خدمت کنند،اصلی ترین تصمیم شورا انتخاب شهردار است.

صیاد شرافت پور ادامه داد: در مرحله انتخاب شهردار بعد از حواشی بالاخره به انتخاب آشتیانی رسیدیم، که همه مولفه های لازم برای تصدی شهرداری را دارد و با رای اکثریت انتخاب شد،مراحل تایید صلاحیت را از مبادی قانونی گذراند و طی ده روز حکم وی صادر شد،شورا آنقدر مقتدر نبود و تجربه چندانی نداشت تا آنجایی که حتی نتوانستیم مراسم معارفه درخوری برای آشتیانی برگزار کنیم که این حاکی از ضعف شورا است.

وی با بیان این که شورا باید به تصمیمش پایبند باشد، گفت:پرند به هم دلی و ثبات در مدیریت نیاز دارد و تغییرات درمانی بر دردهای بی شمار مردم شهر نیست.

این عضو شورای شهر پرند، اختلافات اعضای شورا را احساسی دانست و گفت:البته بی تجربگی اکثریت شورا هم بی تاثیر نیست،به همکارانم توصیه می کنم در جلسه امروز در راستای رضای خدا و صلاح شهروندان تصمیم بگیرند وامیدوارم دوستانم همه جوانب را در تصمیمات خود در نظر بگیرند.

آشتیانی مدرک دیپلم دارد حال آن که حداقل مدرک باید لیسانس باشد

پس از ورود جلسه شورای شهر به دستور جلسه، یکی دیگر از اعضا شورای شهر پرند در مخالفت با شهردار این شهر گفت: شهردار مدرک خود را فوق لیسانس اعلام کرده و معادل دکترا دانسته بود، فیلم این اظهارات نیز موجود است، هر هفت نفر نیز با شهرداری وی موافقت کردیم، پس از ۱۰ روز متوجه شدیم، مدرک وی دیپلم است، که پس از آن به سرعت یک جلسه داخلی تشکیل داده و تصمیم بر مکاتبه با استانداری و مخالفت با شهردار را گرفتیم.

محسن منافی با بیان این که پرند شهری است، که نمی توان آن را با تحصیلات دیپلم اداره کرد، گفت: متاسفانه ظرف نیم ساعت حکم شهردار امضا شد و ما هم قبول کردیم، پس از آن متاسفانه متوجه شدیم، شهردار پس از ۳ ماه دیگر بازنشست می شود، ما توقع صداقت از آقای شهردار داشتیم، قشر ضعیف جامعه به یک امیدی به پرند آمدند و ما نیاز به شهرداری داریم که بتواند شهر را اداره کند.

رییس شورای اسلامی شهر پرند نیز در مخالفت با شهردار پرند، طی سخنانی گفت: ماده ۴ شرایط احراز شهردار با صراحت اعلام کرده است، که شورای اسلامی به محض این که فقدان یکی از شرایط مندرج در بندهای ماده یک و دو این آیین نامه مطلع شود، باید با حضور شهردار موضوع را بررسی کند، پس این حق قانونی ما است، ما شهردار را با بحث اعتماد و بدون مشاهده مدرک تحصیلی انتخاب کردیم، وی شهردار ۱۵ ساله حسن آباد و هشت ساله اشتهارد بود.

داوود احمدی افزود: شهرداری پرند درجه پنج است و طبق قانون شهردار شهرهای درجه یک تا شش باید حداقل مدرک لیسانس یا فوق دیپلم و سنوات داشته باشد، البته تبصره ۱۰ ماده یک این استثنا را دارد، که اگر شهردار دیپلم داشته باشد، باید استاندار وی را معرفی کند و حکم شهردار توسط وزیر کشور امضا شود، اما حکم شهردار پرند را استاندار امضا کرد، اگر این شهردار سالیان سال در حسن آباد خدمت می کرد، مشکلی نبود، اما چون محل خدمت وی عوض شد، باید به قانون جدید پایبند باشد.

ترک جلسه شورای شهر پرند توسط معاون فرماندار رباط کریم و سه عضو شورای شهر

عضو موافقشهردار پرند نیز در پاسخ محل سکونت شهردار گفت: بحث سکونت شهردار به گواه حضور پررنگ شهردار در تمام مراسمات و حوادثی که مانند زلزله و برف روبی ایجاد شد، نشان دهنده سکونت شهردار و خانواده اش است، ما باید با خود و مردم روراست باشیم.

حسین کسمرادی خطاب به معاون فرماندار که در جلسه حاضر بود، گفت: قانون اختیار تشخیص فقدان یکی از شرایط شهردار را به شورای شهر داده است، اما شرایط فقدان باید اتفاق جدیدی غیر از بحث فقدان و تعریف قانونی داشته باشد، باید تصمیم شورای شهر با دقت بیشتری در کمیته انطباق بررسی شود و ما مطیع نظر فرمانداری و قانون هستیم.

معاون فرماندار رباط کریم در پایان جلسه با بیان این که هرچقدر مدیریت ها ثبات داشته باشد، برای شهر بهتر است، گفت: شورای شهر اختیار دارد، که به وظایف خود در چارچوب مقررات عمل کند، این امر در کمیته انطباق مورد بررسی قرار می گیرد، توضیحات آقایان شرافت پور و کسمرادی ماهیت بحث فقدان شرایط در این جلسه را زیر سوال برد، نظر شورا به عنوان نمایندگان مردم برای فرمانداری قابل احترام است، اما این که ماهیت فقدان شرایط شهردار قابل طرح باشد یا خیر، زیر سوال می رود.

محمد امیری افزود: در خصوص محل سکونت شهردار نیز رای ها سه به سه و یک رای ممتنع شد، به عقیده بنده طرح موضوع فقدان شرایط شهردار در کمیته انطباق برگشت خواهد خورد، باید تبصره ها و مواد قانونی در این خصوص لحاظ شود.

وی با بیان این که اگر برای پرند سرپرست انتخاب شود و ماهیت طرح فقدان شرایط شهردار دارای اشکال باشد، انتخاب سرپرست زیر سوال می رود، گفت: صحبت های ما باید قانونی باشد.

در ادامه جلسه معاون فرماندار رباط کریم و کسمرادی، مرادپور و شرافت پور جلسه شورای شهر پرند را ترک کردند، تا بر این اساس تصمیم گیری در خصوص احراز شرایط شهردار پرند ناتمام مانده و آشتیانی هم چنان به عنوان شهردار پرند به فعالیت خود ادامه دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 7 خرداد 97، کد مطلب: 4308438: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
هنوز همکاری برای دوره حدید شروع نشده اختلافات اینجوری شکل گرفته خدا به داد دو ماه دیگه برسه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین