پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۶۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴
رواج مصرف مشروبات الکی در دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی حکایت از تهاجم فرهنگی و غفلت مسئولان دانشگاه از این موضوع دارد.

شعارسال: «فاصله بین اراده تهیه مواد مخدر و بدست آوردن آن برای دانشجویان کمتر از ۱۰ دقیقه است» این خلاصه تمام درد دل‌های دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در دیدار چند روز پیششان با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان بود که نیازی به توضیحات اضافه هم ندارد.

فضای نامناسب اطراف دانشگاه مادر غرب کشور که خانواده‌ها با هزاران امید فرزندانشان را راهی آن می کنند به یک دغدغه بزرگ برای همه تبدیل شده است؛ آنقدر ساده انگاری شده است درباره موضوع به این مهمی که هر روز شاهد گسترش یک آسیب اجتماعی جدید در بین دانشجویان این دانشگاه هستیم به ویژه آنهایی که در خوابگاه های اطراف دانشگاه زندگی می کنند.

مصرف مشروبات الکلی آن هم در خود دانشگاه پدیده ای تاسف بار است که شاهد رواج آن در بین دانشجویان هستیم و برخی از آنها هم با افتخار عکس های آنرا در صفحات مجازیشان به اشتراک می گذارند، وخامت این موضوع تاحدی بود که خود دانشجویان برای پیگیری آن را با خبرنگار در میان گذاشتند.

در حالیکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه دانشگاهی و در مناسبت های مختلف بر روند اسلامی کردن دانشگاه ها و ایجاد یک فضای معنوی متاثر از اخلاق اسلامی به منظور رشد و بالندگی علمی و رسیدن ایران به قله برتر علمی همواره تاکید می ورزند ، متاسفانه در سایه بی مبالاتی و عدم مسئولیت پذیری مسئولین دانشگاه و دیگر دستگاههای نظارتی هر روز شاهد بسط و گسترش منکرات و اشاعه فساد در دانشگاه ها هستیم و این امر نگرانی جدی را در بین جامعه و خانواده های دانشجویان ایجاد نموده است.

حراست دانشگاه: نمی توانیم مثل یک ارگان نظامی رفتار کنیم /مسئولان انتظامی رسیدگی کنند

برای پیگیری این موضوع خبرنگار به سراغ دکتر دادفر، رئیس حراست دانشگاه رازی کرمانشاه رفت که وی تلویحا ضمن تأیید این اتفاق گفت : دانشگاه رازی در محدوده باغ ابریشم واقع شده که این خود یک خطر جدی است، چرا که این محل به محلی برای فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی تبدیل شده و این یک آفت و تهدیدی برای دانشگاه محسوب می شود.

دادفر افزود : وظیفه ما به داخل دانشگاه مربوط می شود و اگر چنین چیزی را ببنیم برخورد می‌کنیم ، اما خارج از دانشگاه مسئولیتی نداریم و نمی‌توانم بعنوان یک ارگان نظامی اقدامی کنیم، لذا از مسئولین امنیتی، انتظامی و استانداری درخواست داریم به این موضوع رسیدگی کنند و بارها در جلسات مختلف بخصوص در جلسه اخیری که با معاونت امنیتی سیاسی استانداری داشتیم بصورت مفصل این موضوعات را شرح و آسیب ها را متذکر شدیم .

رئیس حراست دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد : از اصحاب رسانه و مسئولین هم خواهش می کنیم که کمک کنند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و ما جهت حل مشکلات موجود آماده هرگونه تعاملی هستیم.

رفت و آمدهای افراد خارج از دانشگاه محدود می شود

حجت الاسلام قلندری، رئیس نهاد رهبری دانشگاه رازی کرمانشاه نیز محله باغ ابریشم را مسبب این اتفاقات دانست و به خبرنگار مرصاد گفت: هرجا دانشگاه و یک نهاد فرهنگی حضور داشته باشد ، دشمن نیز در آنجا حضور دارد و برای آن برنامه ریزی و تور خود را پهن می‌کند، دانشگاه رازی هم در محله ای واقع شده که مرکز اصلی فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی است و بستری برای وقوع این اتفاقات در آن آماده شده است.

حجت الاسلام قلندری افزود: نهاد یک وظیفه نظارتی دارد نه وظیفه اجرایی، اما با این اوصاف چون دغدغه‌ داریم پیگیر این موضوعات هستیم و وارد عمل شدیم، برنامه های فرهنگی همچون ازدواج آسان را اجرا کرده ایم.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد : یکسری برنامه ریزی ها جهت محدود کردن رفت و آمد های افراد خارج از دانشگاه در حال اجراست، چندی پیش نیز در جلسه ای که با حضور تشکل های دانشجویی و نماینده استاندار در محضر آیت الله علما برگزار شد این موضوعات مطرح و مشکلات بگوش نماینده استاندار هم رسید، کارهایی نیز در حال برنامه ریزی و اجرا ست و نسبت به قبل وضعیت بهتر است البته این به معنای نبود مشکل نیست ، اما وضعیت نسبت به گذشته بهتر است که ان شاءالله هرچه زودتر شاهد بهتر شدن وضعیت با کمک مسئولین خواهیم بود.

آفت قهوه خانه های روبروی دانشگاه!

چند تن از دانشجویان تشکل های دانشجویی دانشگاه رازی نیز درخصوص این موضوع به خبرنگار مرصاد گفتند : چون ما در بین دانشجویان و حتی در خوابگاه ها حضور داریم بحث مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را کاملا تأیید می‌کنیم.

آنها ادامه دادند: چندی پیش نیز در جلسه ای با حضور ریاست دانشگاه و معاونت ها گزارشی مستند در این زمینه ارائه کردیم که باعث تعجب ریاست دانشگاه گردید و قطعا محله باغ ابریشم در وقوع این اتفاقات بی تأثیر نیست و جدیدا هم در مقابل درب دانشگاه قهوه خانه ای باز شده که آفت است، در جلسه دیگری که محضر حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان رسیدیم تمام این موارد بحضور ایشان رسید که باعث ناراحتی ایشان گردید و دستوراتی را نیز صادر کردند که امیدوارم مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مرصاد، تاریخ انتشار:30خرداد1397، کدخبر: 349281: www.mersadnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین