پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۸۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: منظور از تحول در علوم انسانی آن است که صرفا مترجم علوم انسانی غربی نباشیم. اضافه کرد: نه اینکه مترجم این متون نباشیم و شناختی از علوم انسانی غربی و مدرن نداشته باشیم زیرا چنین چیزی امکان پذیر نیست و باید از آخرین مسائل علوم انسانی مدرن آگاه بود.
شعار سال: رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: منظور از تحول در علوم انسانی آن است که صرفا مترجم علوم انسانی غربی نباشیم.حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه روز چهارشنبه، 11 بهمن ماه در دومین گردهمایی سراسری اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، اضافه کرد: نه اینکه مترجم این متون نباشیم و شناختی از علوم انسانی غربی و مدرن نداشته باشیم زیرا چنین چیزی امکان پذیر نیست و باید از آخرین مسائل علوم انسانی مدرن آگاه بود.

وی با تصریح اینکه ترجمه بسندگی خطرناک است، گفت: وقتی گفته می‌شود تحول علوم انسانی یعنی بروز رسانی، کارآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی.

این پژوهشگر علوم انسانی گفت: علوم انسانی که در کشور تولید می‌شود باید مبتنی بر مبانی اسلامی باشد و به نیازهای جامعه توجه کند.

خسروپناه گفت: بعضی از منتقدین از این موضوع اشکال می‌گیرند که تحول در علوم انسانی دستوری نمی‌شود؛ نه چنین چیزی نیست، اما می‌توان این شرایط را مدیریت کرد.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: تا کنون کرسی‌های نظریه‌پردازی متعددی در کشور تشکیل شده، اما درحال حاضر ۳۶ نظریه در این زمینه به ثبت رسیده که عمدتا در حوزه معماری است.

خسروپناه گفت: این نظریه‌ها حتی در کتب درسی انتشارات سمت ورود پیدا می‌کند تا استادان و دانشجویان از نظریه‌های بومی اطلاع پیدا کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396 ، کدخبر: 96111106666 ، www.isna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین