پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در قلب تهران ممنوع شده است اما دولتمردان حاضر نیستند که زیر بار این قضیه بروند و هزینه اش را باید شهروندان با افزایش آلودگی و ترافیک بپردازند.

شعار سال: نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

شورای شهر تهران در سال 83 به منظور جلوگیری از ترافیک طولانی مدت خیابان‌های منتهی به نمایشگاه بین المللی تهران، قانونی را تصویب کرد که موجب آن برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در این محل ممنوع اعلام شد.

شورای دوم در نهم تیرماه 1383 ماده واحده‌ای تصویب کرد که به موجب آن تاکید شد: با توجه به مسائل و مشكلات ترافیكی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران برای ساكنان محلی و مسافرت‌های درون‌شهری در این منطقه و جهت جلوگیری از مشكلات عدیده و روزافزون دیگر در طول سالیان متمادی ناشی از این امر، شهرداری تهران مكلف است از تاریخ اول مردادماه سال جاری از برگزاری نمایشگاه در محل مذكور جلوگیری کند.

گفتنی است؛ بر اساس تبصره‌ای که در این ماده آمده است، شهرداری تهران موظف است ضمن هماهنگی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جهت جانمایی محل‌های مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها با محوریت مسائل حمل‌ونقل و ترافیكی همكاری لازم را معمول کند.

این مصوبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای دوم با شماره پرونده 399 در تاریخ 14 تیر 83 با شماره ابلاغ 160/541/6623 صادر شد.

همچنین در سال 95 اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور‌خواستند به همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط دستور دهد‌ تا تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

با وجود مخالفت شورای شهر تهران و استناد به مصوبات این شورا در خصوص ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در تهران، وزارت صنعت برنامه برگزاری نمایشگاه الکامپ در سئول را ابلاغ کرد و این موضوع برای همگان نگرانی های جدی ایجاد کرده است.

علیرغم اینکه مصوبه شورای شهر بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در این محل تاکید دارد و پلیس راهور و اعضای شورای شهر هم با برگزاری چنین نمایشگاهی در این محل مخالف هستند، اما وزارت صنعت بر این اقدام غیر قانونی خود اصرار دارد و شهرداری هم در مقابل این اقدام خلاف قانون سکوت کرده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

و یدر این رابطه گفت: در شورای شهر دوم برای کنترل ترافیک‌های طولانی مدت، قانونی تصویب شد که به موجب آن برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محدوده ترافیکی پایتخت ممنوع اعلام شد. در این ماده واحده عنوان شده بود که «با توجه به مسائل و مشکلات ترافیکی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران برای ساکنان محلی و مسافرت‌های درون‌شهری در این منطقه و جهت جلوگیری از مشکلات عدیده و روزافزون دیگر در طول سالیان متمادی ناشی از این امر، شهرداری تهران مکلف است از تاریخ اول مردادماه سال جاری یعنی سال ۱۳۸۳ از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری کند».

رئیس شورای شهر تهران افزود: با همکاری دولت یازدهم با شهرداری تهران در سال‌های گذشته این امر رعایت شده است. در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت بار‌ها مخالفت خود را با برگزاری این نمایشگاه در محدوده ترافیکی پایتخت نیز اعلام کرده بود

اخیرا برگزاری نمایشگاه خودرو در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران به دلیل پر مخاطب بودن آن لغو شد، اما این لغو شدن بی هزینه نبود و ساعت‌های زیادی از وقت شورای شهر تهران را هدر داد و این اتفاق تنها یک علت داشت که آن هم اصرار سازمان توسعه تجارت به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران بود.

ظاهرا سازمان توسعه تجارت که زیر مجموعه وزارت صنعت است، تمکین به قانون ندارد، زیرا مجددا مجوزی را صادر کرده که بر اساس آن نمایشگاه الکامپ می‌تواند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی که معروف به الکامپ‌ است، از 6 تا 9 مرداد و از ساعت 10 تا 18 برگزار خواهد شد. بدین معنا که دقیقا در پر ترافیک ترین زمان ممکن پایتخت و در روزهای گرم این نمایشگاه درست در قلب تهران برگزار می شود و هیچ سازمانی پاسخگوی بی قانونی این روزهای دولتیان نیست. اتفاقی که پیش تر به کرات افتاده اما وزارت صنعت زیر بار این قضیه نرفته است در این راستا یک سوال به ذهن می سد که آیا شهروندان هزینه ترافیک شهر را به بهای افزایش درآمد وزارت صنعت که این روزها ناکارآمد است را باید بپردازند؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کدمطلب: 76232، www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
چرا باید تو قلب تهران برگزار بشه اطراف تهران و جایی که دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی باشه بهترین گزینه هست
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین