پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: مجوز تأسیس و راه‌اندازی ۲۰ دهیاری دیگر در استان را دریافت کرده‌ایم.
شعارسال: غفور قاسمپور در خصوص مقاوم‌سازی و نوسازی خانه‌های روستایی استان البرز و افزایش استحکام این بناها به هنگام بروز بحران و مخاطرات طبیعی همچون زلزله، اظهار کرد: در این راستا اعتبارات خوبی در قالب پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لحاظ شده است که بخشی از این تسهیلات پرداختی به مردم بلاعوض است.

وی گفت: میزان این تسهیلات که در قالب وام مسکن روستایی به مردم واگذار می‌شود در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون تومان و با کارمزد پایین است که به‌منظور نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی و استفاده از مصالح بادوام در ساخت بنا در اختیار روستاییان قرار داده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز بیان کرد: درمناطقی از استان البرز همانند روستاهای موجود در جاده چالوس و یا روستاهای اطراف شهرستان طالقان با توجه به شرایط آب و هوایی این نقاط، شاهد توسعه ساخت ویلاها هستیم که بخشی از این ساخت‌وسازها توسط مردم خود منطقه و بخشی دیگر توسط شهرنشینان انجام می‌شود.

قاسمپور بابیان اینکه برخی ویلاهای ساخته‌شده در مناطق روستایی البرز قیمت‌هایی بالاتر از منازل مسکونی شهری استان دارند، افزود: گاهی ساکنان مناطق شهری برای گذران تعطیلات خود چنین خانه‌هایی را در روستاها ایجاد می‌کنند و به‌تبع در این ساخت‌وسازهای جدید بحث استحکام بناها بسیار موردتوجه است و استانداردهای ساختمانی هم رعایت می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از آمار دهیاری‌های سطح استان البرز سخن گفت و افزود: در حال ۲۲۰ دهیاری در این استان وجود دارد و مجوز تأسیس و راه‌اندازی ۲۰ دهیاری دیگر در البرز را نیز دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در خصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سمت مدیران و مسئولان اجرایی و میزان لحاظ کردن آن برای دهیاران این استان، گفت: هنوز اجرا و به‌کارگیری این قانون به ما ابلاغ نشده است، اما در کل طبق بررسی های اولیه که در سطح استان داشته‌ایم تعداد دهیاران استان البرز که مشکل این قانون می‌شوند تنها حدود ۱۰ نفر است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1397 ، کدخبر: 4392862 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین