پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
جبار کوچکی نژاد با انتقاد از اینکه وضعیت فرسودگی مدارس تهران بحرانی است، گفت: ۵۰ درصد از مدارس تهران فرسوده و قدمت اغلب آنها بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال است.

شعارسال: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه جان دانش آموزان در مدارس فرسوده در معرض تهدید است، افزود: منابع بودجه ای برای نوسازی و بهسازی مدارس بسیار محدود است؛ البته مجلس در برنامه ششم ۳ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی و فرسوده به آموزش و پرورش اختصاص داده اما متاسفانه امکان برداشت از حساب ذخیره ارزی امکان‌پذیر نیست و باید با اختصاص بودجه سنواتی نسبت به نوسازی اقدام کرد.

۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی مدارس تهران باید هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: متاسفانه ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها باید پرداخت و برای نوسازی مدارس هزینه شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سهم درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها باید پرداخت و برای نوسازی مدارس هزینه شود، تصریح کرد: شهرداری ها باید سهم درصد ۵ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی را به حساب آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت نوسازی مدارس واریز کنند.

ضعف همکاری شهرداری ها در نوسازی مدارس

کوچکی‌نژاد با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای نوسازی مدارس، افزود: شهرداری‌ها تاکنون همکاری مناسبی را با آموزش و پرورش جهت بازسازی مدارس نداشته البته تلاش و همت خیرین در این رابطه ستودنی است به گونه‌ای که سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس کمک کردند.

فروش مدارس خالی از دانش آموز در کانون توجه قرار گیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فروش مدارس خالی از دانش آموز و هزینه منابع حاصله را برای نوسازی مدارس ضروری خواند و گفت: فروش مدارسی که سال ها است خالی مانده و هیچ استفاده ای از آنها نمی شود باید در کانون توجه باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصر کاسپین، تاریخ انتشار: 3مهر1397 ، کدخبر: ١٨١٣٩٢: www.asrecaspian.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
به جای اینکه اون اموزش و پرورش این همه پول تشریفات بده باید بیاد منطقی تر واقتصادی تر این مدارس رو ترمیم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
بچه هارو تو مناطق تاریخی میذارین که درس بخونن؟؟ زلزله بیاد چی میشن؟؟
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
به خدا گناهه بچه های اینا هم تو این شرایط درس میخونم؟
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین