پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از دسترسی شهروندان به تمامی بخش شرقی اراضی عباس آباد از امروز خبرداد و گفت: پانورامای دفاع مقدس در سوم خرداد افتتاح خواهد شد.
شعار سال:،حجت الاسلام میثم امرودی در نشست خبری هفته مقاومت که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد تجاری اروند برگزار شد، با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) مبنی بر حفظ نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با توجه به تاکیدات امام راحل و نزدیک شدن به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد سالروز مقاومت دزفول و آزادی لبنان از چنگال رژیم صهیونیستی، قرار است تا با همکاری مسوولان امر هفته خرمشهر را در شهر خرمشهر برگزار کنیم.
وی افزود: هدف ما از این اقدام نمایش رشادت و ایثار مردم خرمشهر و توجه اقتصادیون، سیاست مداران و ... به این شهر در حوزه آبادانی است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با آزادسازی خرمشهر بهره برداری آزمایشی از سراسر نمای مقاومت انجام خواهد شد، عنوان کرد: این پروژه مکمل باغ موزه دفاع مقدس است و کمتر از شهر آفتاب نیست. ضمن اینکه همزمان با بهره برداری آزمایشی از سراسرنمای خرمشهر تحت عنوان تماشاگه راز حضور برای عموم مردم آزاد است و مردم در هفته خرمشهر و در شب های بانشاط ماه رمضان می توانند اوقات فراغت خود را در این مکان سپری کنند.
امرودی با اشاره به تبلیغات محیطی گسترده درخصوص دفاع مقدس و رشادت های مردم آبادان، خرمشهر و دزفول گفت: به دلیل تقارن این هفته با برنامه نگارخانه ای به وسعت یک شهر تنها ۵۰ درصد از تبلیغات کل شهری به موضوع دفاع مقدس اختصاص پیدا می کند که این اقدام به تازگی آغاز شده و ادامه خواهد داشت.
به گفته وی هفته فرهنگی مقاومت از سوم تا دهم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود و قرار است نشست های ویژه ای با خانواده شهدای آبادان و خرمشهر، نشست جوانان، بانوان و خرمشهر و نشست شب هنری، نشست روحانیون و خرمشهر و نمایشگاه های عکس برپا شود. ضمن اینکه از تندیس با شکوهی که در جوار مزار شهدای گمنام قرار دارد در طول هفته فرهنگی رونمایی می شود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: قرار است تا تمام بخش شرقی اراضی عباس آباد از پارک طالقانی، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، اراضی کنار دریاچه، مسجد جامع خرمشهر تا نزدیک کتابخانه ملی برای حضور مردم آماده شود تا شهروندان بتوانند از تمام امکانات موجود در این محدوده استفاده کنند.
امرودی حضور ۲هزار نفر از شخصیت های مختلف از آبادان و خرمشهر در تهران را از دیگر برنامه های هفته فرهنگی مقاومت معرفی کرد و گفت: این افراد که از اقشار مختلفی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در قالب دو اردوی هزار نفره به تهران خواهند آمد، مهمان ما خواهند بود.
وی در پایان به تدابیر لازم برای حمل ونقل شهروندان به نمایشگاه هفته فرهنگی مقاومت اشاره و عنوان کرد: تمامی تدابیر لازم برای برنامه های فرهنگی تا پایان ماه رمضان اندیشیده شده و پارکینگ ها نیز در اختیار شهروندان خواهد بود. همچنین در ۲ایستگاه شهید همت و شهید حقانی برنامه های فرهنگی مناسبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار می شود.
در ادامه این برنامه علیرضا جعفری مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی به ویژگی های خاص پانورامای حماسه خرمشهر یا مقاومت پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های مهم این پروژه اتکا به توانمندی های مهندسان ایرانی است. ما برای اولین بار توانستیم پروژه سینمایی کاملا کروی را با کمک مهندسان داخلی در کشور اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه پروژه پانورامای خرمشهر با دقت بالا و ضریب خطای پایین اجرا شد، عنوان کرد: در بحث محتوایی هم حسب روحیه جهادی شهردار تهران با رویکرد توسعه فرهنگ ارزشی در قالب دفاع مقدس اقدام کردیم و قرار است تا فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت خرمشهر در فضای کروی پانوراما به نمایش گذاشته شود .
جعفری ادامه داد: برای نمایش فیلم در این فضا نیاز به ویدیو پروژکتورهای خاص و فیلم سازان زبده ای است که بتوانند فیلم هایی را بسازند که قابلیت پخش در فضای کروی را داشته باشند تا به امروز نیز دو فیلم با همت فیلم سازان داخلی ساخته شد که در آینده به نمایش گذاشته می شوند .
به گفته مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی پانورامای خرمشهر در زمینی به مساحت ۱۰هزار مترمربع و سطح زیربنای ۱۱ هزار مترمربع ساخته شده است. در این پروژه ۸۰ هزار مترمکعب خاک برداری و بالغ بر ۹ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام شده و قطر کره ۳۵ متر است و پرده سینمایی کروی هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد .
جعفری با تاکید بر همکاری شرکت های دانش نبیان و دانشگاه صنعتی شریف در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا در آینده فیلم هایی متناسب با مفهوم عاشورا در این سراسرنما به نمایش بگذاریم و فضایی را فراهم کنیم تا این پروژه به یکی از قطب های گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
نعمت زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد تجاری اروند که از سخنرانان این برنامه بود، گفت: منطقه آزاد اروند از سال ۹۲ در برگیرنده دو شهر خرمشهر و آبادان است. این اتفاق همراه با تصمیم گیری خوب شورای شهر و اهتمام شهردارتهران برای آبادانی این دوشهر جنگ زده موجب شد تا امروز بخشی از فعالیت های عمرانی در خرمشهر با همکاری شهرداری تهران اتفاق بیفتد که امیدواریم که تمامی این اقدامات در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.
وی با اشاره به اقدامات شهروندان خرمشهر در هفته فرهنگی مقاومت که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود، عنوان کرد: قرار است که در اقدامی بزرگ ۱۰۰ هنرمند خرمشهر و آبادان و ۱۰۰ هنرمند کارآفرین طی یک هفته دستاوردهای هنری خود را عرضه کنند. همچنین پیش بینی شده است تا ۱۰۰ غرفه نمایشگاه حدفاصل بوستان طالقانی و باغ موزه دفاع مقدس برپا شود تا محصولات فرهنگی دو شهر خرمشهر و آبادان به مرز فروش گذاشته شود.
با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395کدمطلب : 174510 www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین