پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
یک نشریه آمریکایی در گزارشی از افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی و کتابفروشی جهان در تهران، به ویژگی‌های منحصربه فرد باغ کتاب تهران پرداخت.

شعار سال: نیوزویک در گزارش خود آورده است: مقامات ایران باغ کتاب تهران، مجموعه عظیم فرهنگی که آن را «بزرگترین کتابفروشی جهان» می‌نامند، افتتاح کردند؛ مجموعه‌ای با مساحت ۶۵ هزار مترمربع (۷۰۰ هزار فوت مربع) که مجموعه‌های متعددی از جمله سالن تئاتر، سالن علم، کلاس درس، رستوران و ... را شامل می‌شود. همچنین یک بام سبز برای مطالعه نیز در بالای این مجموعه طراحی شده است.

یکی از مواردی که نیوزویک در گزارش خود با شگفتی به آن اشاره می‌کند، تعداد کتاب‌هایی است که در این مجموعه عظیم گردآوری شده است. براساس این گزارش، پس از اتمام ساخت پروژه در زمستان گذشته، طی چند ماه گذشته بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب تنها برای کودکان فراهم شده است و حتی طراحی قفسه‌های کتاب نیز به نحوی است که دسترسی آن برای کودکان و نوجوانان راحت باشد.

نیوزویک می‌نویسد: ایده ساخت باغ کتاب به سال ۲۰۰۴ بازمی‌گردد و این هدف که نیاز علاقمندان به کتاب و مراجعان نمایشگاه کتاب تهران، در طول سال تأمین شود. بطور کلی همانطور که رئیس مجلس ایران در افتتاح این مجموعه گفت، هدف از ساخت این مجموعه، استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین برای تربیت‌ کودکان فعال و خلاق است. محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم این مجموعه را یک اتفاق فرهنگی بزرگ در کشور برشمرده است.

نیوزویک درباره باغ کتاب تهران به نکته جالب توجه دیگری نیز اشاره کرده است. به گزارش مشرق، پیش از افتتاح باغ کتاب تهران، کتابفروشی مشهور «بارنز اند نوبل» آمریکا عنوان بزرگترین کتابفروشی جهان را در کتاب رکوردهای گینس به خود اختصاص داده بود. این کتابفروشی در مساحتی در حدود ۱۴ هزار متر مربع (در مقابل مساحت ۶۵ هزار متر مربعی باغ کتاب تهران) در نیویورک واقع شده است و طول قفسه‌های کتاب آن به ۱۹ کیلومتر می‌رسد. حالا با افتتاح باغ کتاب تهران، افتخار بزرگترین کتابفروشی جهان را باید از نیویورک به تهران منتقل کرد.

کتابفروشی مشهور «بارنز اند نوبل» آمریکا دیگر بزرگترین کتابفروشی جهان نیست!

باغ کتاب تهران در حالی مورد توجه این هفته نامه آمریکایی قرار گرفته است که در داخل کشور نگاههای سیاسی جریان خاص، باز هم تلاش می‌کند همانند صدها پروژه دیگر مدیریت شهری تهران در یک دهه گذشته، آن را به هر نحو ممکن بایکوت یا تخطئه کنند، درحالی که به قول یکی از فعالان سیاسی، اگر نصف این باغ را دولت افتتاح کرده بود، سر از پا نمی‌شناختند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار 17 تیر 96، کدمطلب:746530، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
مگر در چنین اقدامات نمایشی اول بشیم
حکمت
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
به خدا من نمیدونم فازتون چیه ؟؟؟؟!!! "جریان خاص، باز هم تلاش می‌کند همانند صدها پروژه دیگر مدیریت شهری تهران در یک دهه گذشته، آن را به هر نحو ممکن بایکوت یا تخطئه کنند، درحالی که به قول یکی از فعالان سیاسی، اگر نصف این باغ را دولت افتتاح کرده بود، سر از پا نمی‌شناختند"
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین