پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شورای اسلامی شهر تهران برای حضور در صحن علنی این نهاد را پذیرفته و قرار است سیدعباس صالحی به‌زودی برای ارائه برنامه‌های مرتبط با تحولات فرهنگی پایتخت در ساختمان اصلی شورای شهر تهران حاضر شود.

شعار سال: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شورای اسلامی شهر تهران برای حضور در صحن علنی این نهاد را پذیرفته و قرار است سیدعباس صالحی به‌زودی برای ارائه برنامه‌های مرتبط با تحولات فرهنگی پایتخت در ساختمان اصلی شورای شهر تهران حاضر شود.

اين دعوت در نشست مشترك اعضاي كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفت. در اين نشست همچنين بر تعامل سه‌جانبه ميان شورا، شهرداري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درحوزه مسائل فرهنگي پايتخت تأكيد شد. محمد جواد حق شناس، رئيس كميسيون فرهنگي واجتماعي شوراي شهرتهران ديروز در مصاحبه با همشهري از ديدار اخير جمعي از اعضاي شوراي شهر با وزير ارشاد سخن گفت و افزود: دراين ديدار ما گزارشي از عملكرد 3ماه گذشته كميسيون فرهنگي و اجتماعي ارائه و در مورد حوزه‌هاي مشترك كاري به‌منظور هم افزايي بحث و تبادل نظر كرديم.

به گفته حق‌شناس، مدتي است كه همكاري‌هاي مشترك ميان مديريت شهري با وزارت ارشاد در حوزه‌هاي مختلف نظير جشنواره فيلم فجر، خانه هنرمندان، نمايشگاه شهر آفتاب، كتابخانه‌ها و... انجام مي‌شود. وي همچنين افزود: ما 108كتابخانه مستقل درشهر داريم و 300كتابخانه كه ذيل فرهنگسراها، خانه‌هاي فرهنگ و... فعاليت مي‌كنند و 1.5 ميليون نفر را تحت پوشش دارند كه در واقع مي‌تواند ازجمله مهم‌ترين حوزه‌هاي مشترك همكاري ما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد. وي همچنين از تقويت رويكرد فرهنگي و اجتماعي در مديريت شهري با روي كار آمدن محمد علي نجفي به‌عنوان شهردار تهران سخن گفت و افزود:

شهردار تهران با درنظر گرفتن اينكه سال‌ها وزير علوم، وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان ميراث فرهنگي بوده اصولا يك چهره فرهنگي به شمار مي‌آيد ضمن اينكه با روي كار آمدن رضا صالحي اميري به‌عنوان معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران كه سابقا وزير فرهنگ و ارشاد بود و همچنين حضور احمد مسجد‌جامعي كه سال‌ها از چهره‌هاي شاخص فرهنگي بوده و هست باعث شده تا 4 سال آينده از اين فرصت‌هاي ناب فراهم شده براي هم آوايي و هم‌انديشي هر چه بيشتر با وزارت ارشاد استفاده كنيم.

وي از تقويت جايگاه شوراي شهر درنظر چهره‌هاي ملي سخن گفت تا جايي كه وزراي شهرسازي، كار و امور اجتماعي و رئيس سازمان محيط‌زيست از تريبون شورا براي برقراري ارتباط با مردم تهران استفاده مي‌كنند و اينك هم مقرر شده تا يك كميسيون مشترك سه‌جانبه ميان شهرداري، شوراي شهر و وزارت ارشاد تشكيل شود تا ديدگاه‌ها، دغدغه‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي و هنري مشترك اين سه نهاد با يكديگر به بحث و تبادل نظرگذاشته شود با اين هدف كه بتوانيم آرامش و راحتي خيال و نشاط را در جامعه حكمفرما كنيم. ‎ سيدعباس صالحي در اين نشست به نامه‌اي اشاره كرد كه در آغاز فعاليت شوراي شهر پنجم در مورد اعلام آمادگي براي همكاري با شوراي شهر و شهرداري نوشته بود.

وي گفت: اگرچه چنين نامه‌اي چندان متعارف نبود اما نشان از توجه جدي وزارت فرهنگ به ضرورت و اهميت همكاري اين وزارتخانه با مديريت شهري تهران در حوزه فرهنگي دارد.وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور صالحي‌اميري، معاون جديد فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران را عاملي مؤثر در ايجاد حلقه ارتباطي با شهرداري تهران دانست و گفت: با نگاه فرهنگي و اجتماعي و نه صرفا خدماتي مي‌توان مناسبات بين شهرداري تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را به حداكثر رساند و در سطوح مختلف افق همكاري‌ها را گسترش داد.

وي از حفظ و توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي و هنري و بازآفريني و حمايت از فعالان فرهنگي هنري سخن گفت و خواستار تقويت فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي درحوزه‌هاي فرهنگي و هنري به‌صورت مشترك با مديريت شهري شد. صالحي اميري اظهار اميدواري كرد كه با اتصال سريع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شهرداري تهران افق همكاري‌هاي بسيار وسيعي پيش روي اين دو نهاد باز شود.

  • توجه به ابعاد مختلف فعاليت‌هاي اجتماعي

در اين ديدار الهام فخاري، رئيس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به ماموريت‌هاي اين كميته گفت: در كميته اجتماعي نه فقط آسيب‌هاي اجتماعي بلكه كنش‌ها، پويايي، شادابي و مشاركت‌هاي اجتماعي و گروه‌هاي مرجع را در دستور كار داريم و چه بسا ايده‌ها و موضوعات مشتركي را بتوانيم با هماهنگي شورا و وزارت ارشاد پيش ببريم. حسن خليل آبادي، رئيس كميته ميراث فرهنگي، گردشگري و بافت‌هاي فرسوده شوراي شهر نيز در اين ديدار از تهديداتي سخن گفت كه به‌شدت ميراث فرهنگي را به خطر انداخته است. وي به‌عنوان نمونه از ديواري نام برد كه در اطراف مجلس كشيده شده است.

حجت نظري نيز كه رياست كميته‌هاي ورزش‌، مشاركت‌هاي مردمي و رئيس ستاد توان افزايي سازمان‌هاي مردم نهاد را بر عهده دارد خواستار اعمال رويكردي جديد درحوزه ورزشي شهر تهران و مشاركت مردم در اداره امور شد وگفت: اگر مردم به كمك دولت و مديريت شهري تهران بيايند امكان تغيير و تحول مورد انتظار فراهم خواهد بود البته اين مهم با توسعه و كارآمدسازي‌ سازمان‌هاي مردم نهاد ميسر است ضمن اينكه اگر بتوانيم شرايط تهران را بهتر كنيم شاهد تأثيرات مثبت آن دركل كشور خواهيم بود.

  • تدوين استراتژي فرهنگي واجتماعي شهر

‎در ديدار اعضاي كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا ي شهر بر ضرورت شكل‌گيري مثلث همكاري ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري و شورا تأكيد كرد و از تدوين استراتژي‌هاي فرهنگي، اجتماعي، هنري، ورزشي، ميراث فرهنگي و گردشگري براي تهران خبر داد.

محمدجواد حق‌شناس اداره برج آزادي، تالار وحدت، خانه هنرمندان، موزه هنرهاي معاصر، كتابخانه‌ها و مراكز سينمايي بزرگ را جزو مسئوليت‌هاي مشترك بين وزارت فرهنگ و مديريت شهري تهران دانست و گفت: مي‌توان با برنامه‌ريزي نقطه ثقل و گسترشي براي فعاليت‌ها و پيشبرد برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي ايجاد كرد. به‌عنوان مثال مي‌توان ايجاد قطب فرهنگي، هنري با ويژگي رونق اقتصادي را با محوريت منطقه ۶ تهران انجام داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری همشهری آنلاین ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:390545، www.hamshahrionline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین