پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۸۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
نماینده البرز در شورای عالی استان‌ها گفت: افزایش هزینه‌های مصالح و سه برابرشدن تجهیزات گرمایشی در حوزه تاسیسات بهسازی و تکمیل مدارس را با موانع جدی مواجه کرده است.

شعار سال: حامد صادقیان با بیان اینکه به موجب قانون مصوب سال ۱۳۵۴ سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تاسیس شد، اظهار کرد: بر اساس قانون مذکور که با هشت ماده تصویب شده است مسئولیت ساخت و ساز، نوسازی و تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس بر عهده این سازمان قرار گرفته است ولی این موضوع نباید از وظایف ذاتی سایر دستگاه های اجرایی کم کند. در صورت عدم مشارکت سایر دستگاه ها روند نوسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس کشور چه در بخش ابنیه و چه در حوزه تاسیسات گرمایشی با کندی مواجه خواهد شد و سال ها زمان جهت رسیدن به نقطه مطلوب نیاز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید ادارات کل راه و شهرسازی و شرکت های عمران باید متولی احداث زیرساخت ها و سرانه های آموزشی باشد. مشارکت سایر دستگاه های اجرایی باید در این امر پر رنگ شود؛ سازمان نوسازی مدارس در ستاد و در سطح استان ها با تعداد کمتر از ۳۰۰۰ نفر پرسنل و اعتبارات محدود توان نوسازی و بهسازی تمامی واحدهای آموزشی و پرورشی کشور را در کوتاه مدت ندارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها افزود: مشارکت مردم در این امر و کمک مجامع خیرین مدرسه ساز موضوعی است که در کمک به وظیفه ذاتی دولت بسیار موثر است. حدود هزار میلیارد تومان هر ساله از محل کمک های خیرین مازاد بر اعتبارات عمرانی دولتی به احداث و نوسازی و خرید تجهیزات مدارس تزریق می شود که باعث تسریع روند نوسازی واحدهای فرسوده می‌شود.

وی افزایش هزینه های ساخت و ساز در سال جاری را مشکل زا دانست و توضیح داد: افزایش هزینه ها بر مشکلات این سازمان افزوده است. این موضوع در بخش ابنیه که با رشد تقریبا دو برابری نرخ مصالح و سه برابری تجهیزات گرمایشی در حوزه تاسیسات همراه بوده است موجب گردیده اعتباری که تا سال گذشته برای تکمیل و بهره برداری دو باب واحد آموزشی مورد نیاز بود، اکنون به سختی جهت تکمیل یک واحد آموزشی صرف شود.

صادقیان با بیان اینکه معاونت امور عمرانی وزارت آموزش و پرورش و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور پیشنهاداتی در قانون بودجه سال۹۸ به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، گفت: در صورت تحقق این پیشنهادات اقدامات مناسبی در سال ۹۸ صورت خواهد پذیرفت. تامین تسهیلات قرض الحسنه برای آن بخش از خیرین مدرسه ساز که توانایی اتمام و تکمیل یک مدرسه را به صورت یک جا ندارند، تخفیف مالیاتی خیرین، تامین اعتبارات ویژه برای استان هایی که معضل گرد و غبار مواجه هستند، افزایش سهمیه قیر رایگان مدارس به پنج درصد و پیش‌بینی اعتبارات مناسب در حوزه نوسازی و تجهیزات مدارس از محل اسناد خزانه اسلامی قسمتی از پیشنهادات سازمان بوده است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه کشور در حوزه ساخت و ساز مدارس را مستلزم همراهی مجلس شورای اسلامی و بسیاری از ارکان دولت دانست و اظهار کرد: در این صورت بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته می‌توان فضای مناسب را جهت تحصیل و پرورش آینده سازان میهن عزیزمان در هر نقطه از این کشور در اختیار دانش آموزان قرار داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ 4 دی 97، کد مطلب: 362550:www.imna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین