پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
مرکز تحلیلی « اس اند پی گلوبال پلاتس» آمریکا می‌گوید، کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی و هند در سه ماه اول سال 2019 میلادی روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد خواهند کرد.
  شعار سال: مرکز تحلیلی « اس اند پی گلوبال پلاتس» آمریکا می‌گوید، کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی و هند در سه ماه اول سال 2019 میلادی روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد خواهند کرد.

انتظار می‌رود با توجه به معافیت از تحریم‌های آمریکا، کشورهای آسیایی بتوانند در مجموع روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری می کنند.
تحلیلگران مرکز گلوبال همچنین بر این باورند که با توجه به اتمام معافیت تحریم‌های آمریکا بعد از سه ماه اول سال جاری میلادی ، کشورهای آسیایی بتوانند به واردات نفت خود از ایران ادامه دهند، اما با حجم کمتر در حدود 860 هزار بشکه در روز .
کشورهای آسیایی از جمله کره جنوبی، ژاپن، هند و چین بعد از قرار گرفتن در فهرست معافیت از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران ، دوباره به واردات نفت از ایران ادامه دادند و قرار است تا ماه می مصادف با اردیبهشت و خرداد سال جاری از ایران نفت خریداری کنند.
بعد از دریافت اولین محموله نفتی توسط کره جنوبی در اوایل ماه میلادی جاری، ژاپن نیز توانست در هفته گذشته اولین محموله نفتی خود را از ایران بارگیری کند و انتظار می‌رود که محموله نفتی در اوایل روزهای ماه فوریه در بنادر ژاپن تخلیه شود.
کشورهای آسیایی پیش از آغاز تحریم‌های دوباره امریکا، خریدار بیش از نیمی از صادرات نفت خام ایران بودند و در این میان دو کشور چین و هند 80 درصد از فروش نفت ایران را به خود اختصاص می‌دادند.
با توجه به ‌قرار گرفتن هشت کشور بین‌الملل از جمله کشورهای آسیایی در معافیت تحریم‌های آمریکا، این کشورها می‌توانند تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه امسال از ایران نفت وارد کنند و در روز پنجم ماه می مصادف با 20 اردیبهشت تنها چهار کشور آسیایی مجوز ادامه واردات نفت از ایران را دارند.
خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران نفتی در تاریخ 28 دی ماه سال جاری نوشت، آمریکا معافیت‌های صادر شده برای خریداران نفت ایران را تمدید خواهد کرد و اگر چه ممکن است چند کشور از فهرست معافیت‌ها خارج شوند، اما دولت آمریکا از ادعای صفر کردن صادرات نفت ایران عقب نشینی خواهد کرد.
به گفته رویترز، آمریکا احتمالاً در ماه مه معافیت‌های صادر شده برای خریداران نفت ایران را تمدید خواهد کرد اما شمار کشورهای برخوردار از معافیت را کاهش می‌دهد تا از خریداران اصلی مانند چین و هند دلجویی کند و همچنین از افزایش قیمت نفت جلوگیری کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:10بهمن 1397،کد خبر:83190230،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین